Elektronikus beszerzési rendszer a MÁV-nál
A MÁV Zrt. elektronikus beszerzési rendszert vezetett be: az e-Beszerzéssel költséghatékonyabbá, gyorsabbá válnak a beszerzési folyamatok, várhatóan 85%-kal csökken a papírfelhasználás és 30%-kal a ráfordított munkaidő. Emellett a vállalkozások számára egyszerűsödik és jelentős gyorsul az ajánlattétel, valamint a beszerzési eljárás folyamata.
Az átlátható, hatékony és egyértelmű beszerzési folyamatok kiterjesztésének fontos eszköze az elektronizálás. Ennek jegyében a MÁV Zrt. több fejlesztést végzett az utóbbi időszakban. A nemzeti vasúttársaság 2011 tavaszán elindította a MÁV Beszállítói Hírlevél szolgáltatást (melyre már 1300-nál több vállalkozás regisztrált), majd bevezette az e-Árlejtést valamint kialakította és elindította az e-Beszerzés rendszerét.
Ennek keretében a beszerzési eljárások egy elektronikus tendereztetési felületen – az Electool SourcingTool rendszerén – kerülnek lebonyolításra. A rendszer támogatja a beszerzési eljárások teljes folyamatát: az ajánlatkérések összeállításától az ajánlatkérésen és -benyújtáson keresztül az eredményhirdetésig. Mindemellett biztosítja az ajánlatkérő és az ajánlattevők közötti kommunikáció lehetőségét, a kérdések-válaszok és a hiánypótlások gördülékeny kezelését. Az ajánlattévők számára biztonságos megoldásokat nyújt a rendszer, ugyanis egymástól teljesen elkülönítve kezeli az ajánlatokat, s számos egyéb biztonsági elemet tartalmaz.
Az e-Beszerzés mind a MÁV Zrt., mind a vállalkozások oldaláról megkönnyíti a beszerzési eljárások lebonyolítását és az ajánlattételt – köszönhetően a felhasználóbarát, könnyen használható kezelői felületnek. Emellett mintegy 85%-kal csökken a papírfelhasználás illetve a hiányos, nem megfelelő ajánlatadások száma is. A rendszer a vasúttársaság beszerzési szakemberei számára elősegíti az ajánlatkérések elkészítését, a beérkezett ajánlatok kiértékelését és a dokumentumok kezelését: összességében mintegy 30% a munkaidő megtakarítás. Továbbá, céges sablonok és mintadokumentumok kezelésével, tárolásával (tudástár) alkalmas a beszerzési tudás vállalati megőrzésére és bővítésére. A megoldás segítségével valósidejű jelentések készíthetők, a teljes dokumentáció ellenőrizhető, központilag tárolható, egyszerűen archiválható.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre többen netez(né)nek vonaton
- Kinevezéssel erősítené kormányzati értékesítését a Microsoft Magyarország
- Új rendszerrel teszi hatékonyabbá a MÁV a dokumentumkezelést
- Központosított közbeszerzés mobilszolgáltatásra nettó másfélmilliárdért
- Számítógépes munkaidő-beosztás a MÁV-nál
- Tízmilliárdos közbeszerzési kiírás szoftver-licencekre
- Már otthon is ki lehet nyomtatni az internetes vonatjegyet
- Szélessáv - a vasúti ágazat kiugrási lehetősége
- Ingyenes Wi-Fi több InterCity vonaton
- InterCity: Ingyenes wifi, okostelefon-nyeremény
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB frissíti a Freelance folyamatirányító rendszerét
Az elmúlt 30 év folyamatos innovációira és megbízhatóságára alapozva, az ABB továbbfejlesztette a Freelance 2024 DCS rendszerét, amellyel szélesebb körű üzemi felhasználási lehetőségeket, gyorsabb és megbízhatóbb terepi eszközkommunikációt, hatékonyabb rendszerbiztonságot és zökkenőmentesebb adatcserét kínál. Az új verzió biztosítja a jövőbemutató frissítéseket a meglévő projektekhez, valamint még egyszerűbb bevezetést az új projektekhez.
Harmadik negyedéves árbevételével a Xiaomi túlszárnyalta a piaci várakozásokat
A Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül, bejelentette a 2024. szeptember 30. napján lezárult három hónapos periódusra („2024 Q3,” vagy „az Időszak”) vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét.