Fókuszban az online vásárlások

Újra „Vedd a neten!”kampány – konferenciáztak az e-kereskedők

forrás: Prím Online, 2012. május 9. 15:28

Május 14-én indul a SzEK.org egyesület tavaszi „Vedd a neten” kampánya, amelytől az online vásárlás további népszerűsödését várja a szövetség. A május 3-4-én Gárdonyban megtartott SZEK konferencián is az e-kereskedelem ösztönzése, a további fejlődés lehetőségeinek kutatása volt a téma „Túl a kamaszkoron (?)” címmel, ahol az élénk szakmai eszmecsere mellett a mostani kampány új elemeit is ismertették.

Május 3-4 között rendezték meg a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) soron következő konferenciáját, amelyet úgy is számon tartanak, mint az egyesület éves tavaszi seregszemléjét. Az idei rendezvényen közel kétszázan voltak jelen, amely már önmagában sikeresnek mondható és jelzi az e-kereskedelem dinamikus fejlődését.

 

A rendezvényen azt boncolgatták, vajon az online kereskedelem túl van-e már a kamaszkorán? Milyen fejlődés jellemezte az elmúlt egy évet, hogyan hat a válság a webes kereskedelem még mindig töretlennek látszó fejlődésére? Vannak-e még gyermekbetegségek, például milyen a bankkártyás fizetési hajlandóság hazánkban? Bár a válaszokban megfogalmazódott, hogy sok még a tennivaló, mégis úgy tűnik, hogy az e-kereskedelem túl van már az útkeresési időszakon.

 

Ahogyan Kis Ervin Egon, a szövetség elnöke fogalmazott: „Az ember kamaszkorában igyekszik kitalálni, ki is ő valójában, utána jön az önmegvalósítás, amiben az lesz igazán sikeres, aki kellő ügyességgel vegyíti a célra-tartó elszántságot és a változó körülményekhez való rugalmas alkalmazkodást. Itt tartanak ma a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplői: brandet építenek, terjeszkednek, fuzionálnak, újraszervezik, átfogalmazzák magukat.”

 

A rendezvény első részében igyekeztek bemutatni azokat a növekedési stratégiákat, amelyek végigkísérték az e-kereskedelem fejlődését. Utána egy kicsit szárazabb téma, a pénz, a jog, a fogyasztóvédelem került terítékre, majd az első nap egy izgalmas szekcióval zárult: „Játsszunk indiánosdit! - új trendek és lehetőségek a(z online) marketingben”.

 

„Pénzéhes”villásreggelié volt a főszerep a második napon. Különféle pénzügyi megoldások kerültek terítékre a finom falatok mellé, a befektetéstől a finanszírozásig. A pénzszűke, a folyamatos kihívások egyedi, kreatív megoldásokat szülhetnek a finanszírozás és fennmaradás érdekében, amelyekről fórumokon számoltak be azok, akik sikeresek voltak az elmúlt években, „Éhes szájak - a fejlődő szervezet fokozott igényei „, valamint „Pénz nélküli cégépítés, bootstrap ötletek” címmel.

 

Az új kihívások is szóba kerültek, amelyek közül a két legjelentősebb újdonság a közösségi vásárlás és az okostelefonok terjedése. Az is elhangzott, hogy az e-kereskedelemnek új hajtóerőre van szüksége ahhoz, hogy a növekedést tartani tudja a jövőben is.

 

Ennek jegyében a szövetség idén is folytatja tavaly indított kampányát - „Vedd a neten!” -, melynek célja, hogy az online bankkártyás fizetést és az internetes vásárlást népszerűsítse, és segítsen eligazodási pontot találni az embereknek a fogyasztóvédelmi, jogi és biztonsági kérdésekben. A cél az edukáció, a program üzenete pedig, hogy az internet olcsó, kényelmes és biztonságos. A célcsoport pedig a 14 év felettiek, akik rendszeresen használják az internetet (GKIeNet: kb. 3,8 millió fő). Közülük kb. 1,25 millió az, aki már vásárlásra is használja a világhálót, de még egyszer ennyien vannak az online vásárlás iránt érdeklődők, akiket most szeretnének megszólítani.

 

A kampány május 14-én indul és június 10-éig tart majd, s az egyik meghatározó eleme egy értékes nyereményjáték.

A SZEK konferencia részletes programja ITT érhető el.

Kulcsszavak: konferencia SzEK

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01