Megérkezett a SAS Visual Analytics új verziója
Az üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások vezető szállítójának számító SAS bemutatta SAS® Visual Analytics megoldásának új verzióját, amelynek köszönhetően a vizuális adatfeltáró eszköz mostantól munkacsoportok és közepes méretű vállalatok számára is elérhető. A szoftver új verziója egyesíti az üzleti intelligenciát (BI-t) a világvezető analitikával, és többek között kibővített grafikus megjelenítési lehetőségeket és elemző képességeket kínál.
A SAS memóriaalapú adatfeltáró eszközével a felhasználók bármekkora adatmennyiség esetén megvizsgálhatják az adatokat, percek vagy akár másodpercek alatt végezhetnek analitikus számításokat több milliárd adatsoron, és vizuálisan bemutathatják az eredményeket. Az önkiszolgáló megoldással a vezetők azonnal elérhetik a legfrissebb adatokon alapuló riportokat vagy mobil dashboardokat személyi számítógépen vagy táblagépen, így gyorsabb és jobb döntéseket hozhatnak meg, és az IT részlegek is felszabadulhatnak a folyamatos információigények alól.
A SAS létrehozott egy online környezetet, ahol az érdeklődők kipróbálhatják a SAS Visual Analytics megoldást: az új interaktív SAS Visual Analytics Demo lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy testközelből is megismerjék a szoftvert.
A SAS tavaly márciusban mutatta be SAS Visual Analytics szoftverét kifejezetten a big data kihívásaira válaszul, és az iparági szabványos blade szerver alapú rendszerek és az EMC Greenplum, valamint a Teradata adatbázis-eszközök skálázhatóságának kiaknázására. Az új verzió mostantól a jellemzően részlegméretű szerverként használt hardverplatformokon is elérhető, így a SAS big data megoldásának előnyeit ezentúl szervezeti egységek és munkacsoportok is kihasználhatják, adatmennyiségtől függetlenül.
Hitel-vizualizáció
„A SAS Visual Analytics egy gyors és könnyen kezelhető megoldás, amellyel az elemzőink összefüggéseket fedezhetnek fel üzleti adatainkban" - mondta el Bernd Bütow, a Creditreform ügyvezető igazgatója, hozzátéve: „Ezáltal jobb minőségűvé és pontosabbá válnak az előrejelzéseink. Ráadásul a SAS eszközét olyan egyszerű használni, hogy nincs is szükségünk további képzésre." A Creditreform több mint 24 millió, Kínából és 26 európai országból származó, éjjel-nappal rendelkezésre álló hiteljelentést tesz elérhetővé. A SAS szoftverével a vállalat gyorsan felismerheti a kapcsolatokat a nagy mennyiségű adatokban, és egyszerűen értelmezhető ábrákon mutathatja be az eredményeket.
Nagy teljesítményű analitika
Egy másik memóriaalapú SAS megoldás, a SAS High-Performance Analytics Server szintén új alkalmazási lehetőségeket kínál. Azok az ügyfelek, akiknek korábban külön blade szerver rackre, illetve Teradata vagy EMC Greenplum adatbázis-eszközre volt szükségük a modellező szoftverhez, ezentúl olyan hardverplatformokon futtathatják a megoldást, amelyet más alkalmazásokra is használnak.
Kapcsolódó cikkek
- A SAS 2012-ben is rekord árbevételt ért el
- A SAS új K+F részleggel erősít a csalás elleni küzdelemben
- A „nagy adat" megszelídítése ügyfélintelligenciával
- A legtöbb vállalat szerint a hagyományos analitikai szoftverek drágák és nehézkesek
- Előre jelezheti-e az online országhangulat a munkanélküliségi ráta változását?
- Mobil BI, közösségi médiaelemzés - új területek az üzleti analitikában
- A SAS nagy előnnyel vezeti a fejlett analitikai eszközök piacát
- SAS analitika már iPad-en és iPhone-on is
- SAS kampánymenedzsment a Magyar Telekomnál és az Erste Banknál
- Körkép a nyílt forráskódú analitikáról a jövő heti Open Source BI Fórumon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.