Flash technológiával gyorsítja az adatfeldolgozást az IBM
Az IBM ismertette stratégiai elképzeléseit a Flash technológia lehetőségeinek hatékonyabb kihasználására, hogy új megoldásokat tárjon fel a nagy mennyiségű adatok kezelésére. A vállalat piacra dobta IBM FlashSystem termékcsaládját, és bejelentette, hogy 1 milliárd dollárt fektet a Flash megoldások továbbfejlesztésébe.
Egy pizzásdobozban elfér
Az IBM bejelentette, hogy áprilistól már elérhetők az IBM FlashSystem családjának termékei, melyek a Texas Memory Systems által fejlesztett technológiára épülnek. A termékcsalád a Flash technológia minden előnyét egyesíti, a pizzásdoboz méretű IBM FlashSystem 820 például 20-szor gyorsabb a forgó merevlemez-meghajtóknál, és akár 24 terabájtnyi adat tárolására is képes. Ez az Egyesült Államok Kongresszusi Könyvtárában nyomtatott formában tárolt adatmennyiség duplája. A Flash-rendszerek használatával akár 90%-kal csökkenthető a banki, kereskedelmi és távközlési alkalmazások tranzakciós ideje, és 85%-kal lerövidülhet a „kötegelt” feldolgozási idő a vállalati erőforrás-tervezési és üzleti elemzési alkalmazásokban. Az energiafelhasználás az adatközpont-konszolidációk és felhőalapú telepítések esetén 80%-kal is kevesebb lehet.
Egymilliárd dollár kutatásra
A termékbejelentéssel együtt az IBM ismertette kutatás-fejlesztési terveit is: a vállalat 1 milliárd dollárt fordít új Flash-megoldások tervezésére és a technológia integrálására a szerverekből, tárolási rendszerekből, middleware megoldásokból álló kínálatába. E ráfordítással párhuzamosan az IBM 12 új kompetenciaközpont felállítását is tervbe vette. A világ különböző országaiban megnyíló központokban az IBM ügyfelei valós adatokra épülő szimulációkat futtathatnak, hogy felmérjék az IBM Flash-megoldásaitól várható teljesítménynövekedést. Kipróbálhatják azt is, milyen valós idejű döntéstámogatást nyújt a technológia, hogyan javítja a kritikus munkaterhelések, például hitelkártya-feldolgozások, tőzsdei tranzakciók, gyártási folyamatok és megrendelés-feldolgozási rendszerek teljesítményét.
„A Flash gazdaságossága és teljesítménye mára olyan mértékű, hogy alapvető változásokat hozhat a vállalatok életében, különösen a tranzakcióigényes alkalmazások terén” – mondja Ambuj Goyal, az IBM rendszerek és technológia csoport tárolási rendszerekkel foglalkozó részlegének igazgatója. „A Big Data, mobil, cloud és közösségi média megoldások teremtette technológiai környezetben a vállalatok gyorsabb, hatékonyabb elérést szeretnének az üzleti információkhoz, ezt a Flash valóban képes biztosítani.”
Az új IBM FlashSystem a vállalat teljes mértékben Flash technológiára épülő és hibrid (lemezes/Flash-) meghajtókból álló megoldásainak körét bővíti, melynek tagjai többek között az IBM Storwize V7000, az IBM System Storage DS8870 és az IBM XIV Storage System termékek. Az új termékcsaládról itt találhatók további részletek:
www.ibm.com/systems/storage/flash/
Kapcsolódó cikkek
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal
- Papírmentesség a Föld napján
- IBM innovációk: hozzáférhetőbb és felhasználásra kész Big Data
- Szakmai szeminárium – fókuszban az IBM Rational termékcsalád
- A „közösségi üzlet” trendjéhez fejleszti szoftvereit az IBM
- Európa legerősebb szuperszámítógépét adták át Németországban
- Újabb nyílt forráskódú szoftvereket használhatnak oktatási intézmények
- Academic Initiatives: IBM technológia a magyar felsőoktatásért
- IBM új belépőszintű és közepes teljesítményű szerverek Power7+ processzorral
- Megérkezett a SAS Visual Analytics új verziója
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.