Virtuális tervezőirodát fejleszt a Kürt
A KÜRT Zrt., a TÜV Rheinland Csoport és az Országos Kutatási és Szaktanácsadó Intézet Nonprofit Zrt. közös kutatási-fejlesztési projektet indított 2012 decemberében. A projekt várható eredményterméke egy virtuális tervezőiroda, amely 3D-s műszaki és humán modellezésre egyaránt alkalmas.
Eddig a piacon csak olyan alkalmazások léteztek, amelyekben minden projekttag a munkája végtermékét osztotta meg a többiekkel, és a munkavégzést mindenki a saját elszigetelt munkaállomásán oldotta meg. Ezzel szemben, a mostani fejlesztés lehetővé teszi majd az online kooperációt, ami valós időben történő párhuzamos munkavégzést jelent egy mindenki számára elérhető virtuális szerverkörnyezetben.
A projekt másik célja a virtuális (szimulált) verifikáció. Ez azt jelenti, hogy a rendszerben bármely munkadarabot meg lehet feleltetni a szükséges iparági előírásoknak, normáknak és szabványoknak, akár a termék tényleges előállítása és konkrét fizikai tesztje nélkül is.
Számos olyan fejlesztési és tesztelési eset létezik, ami a valóságban fizikai vagy jogi akadályok miatt nem lenne kivitelezhető. Például egy luxus óceánjáró hajó töréstesztjét szerencsésebb virtuális környezetben kipróbálni, mint a valóságban, és lényegesen olcsóbb is. Az új rendszer segítségével bármilyen hétköznapi eszköz ergonómiája is modellezhetővé válik prototípusgyártás nélkül.
Felhasználási területek
Az elsősorban nemzetközi piacra szánt megoldás felhasználói lehetnek a csúcstechnológiai fejlesztésekben érintett globális vállalatok, azon belül például az autóipar, az elektronikai ipar vagy a repülőgépgyártás szereplői. A termék felhasználói körébe tartoznak továbbá azok a cégek, amelyek tanúsítással, termékek szabványi megfeleltetésével foglalkoznak, valamint azon gyártó cégek köre, akik a termékeikhez kapcsolódó teszteléseket nem tudják valós környezetben elvégezni.
A KÜRT a garancia
Az, hogy a virtuális fejlesztői környezet a világ minden pontjáról elérhető legyen, legkönnyebben és leghatékonyabban cloud (felhő) infrastruktúrában valósítható meg. Az infrastruktúrának ugyanakkor kiemelten biztonságosnak kell lennie, hiszen a szolgáltatás potenciális igénybevevői a legkritikusabb üzleti titkaikat, műszaki megoldásaikat fogják ebben a környezetben tárolni, kezelni. A KÜRT infrastruktúra és alkalmazásszinten is garantálja a biztonságos működés kereteit.
A készülő rendszer infrastrukturális alapját a KÜRT korábban kifejlesztett biztonságos cloud infrastruktúrája adja, a rendszer biztonságos üzemeltetését és az incidensek feltárását szintén egy KÜRT termék, a valósidejű elemzésekre alkalmas logmenedzsment megoldás, a LogDrill biztosítja.
Hogyan fog működni a jövő virtuális tervezőirodája?
Képzeljük el, hogy egy kaliforniai és egy londoni mérnök elhatározzák, hogy egy teljesen új típusú motor tervein fognak dolgozni. Floridában egy kongresszuson találkoztak egymással és már ott megállapodtak abban, hogy az új motortípust egy online, több felhasználós rendszerben fogják tervezni és verifikálni. Annak ellenére, hogy a két mérnök lakóhelye távol van egymástól és 8 óra a két hely közötti időkülönbség, mégis úgy dolgoznak együtt, mintha egy tervezőirodában lennének – ami ez esetben virtuális.
Az online, több felhasználós környezet szervere Budapesten van (erről ők mit sem tudnak), és a szerverkapacitást egy erre a feladatra specializálódott cégtől bérlik. Mindketten egy-egy PC-vel lépnek be a virtuális tervezőirodába (a szimulációs környezetbe) az interneten keresztül. A tervezett motort nemcsak megtervezik, hanem a kinematikai és termodinamikai modellező rendszeren keresztül verifikálni is tudják a szabványoknak, műszaki elvárásoknak való megfelelést. A kialakuló konstrukció adataihoz csak a két mérnök fér hozzá, az adatokat a szolgáltató biztonságos adattárában tárolják. Az egyes alkatrészeket lokálisan is tervezhetik, de azokat bármikor beépíthetik a közös virtuális konstrukcióba.
Amikor a tervek elkészülnek, meghívnak egy Ausztráliában élő harmadik – a szénszál erősítésű anyagokból készült járművek tervezésére specializálódott – mérnököt, aki a kísérleti járműbe beépíti az új motortípust. Mivel a gépkocsit emberek fogják használni, a harmadik mérnök az általa tervezett utaskabint és a kezelőszervek terveit egy designer kollégájával tervezteti, aki pedig Párizsban működtet irodát. A francia formatervező a leendő jármű használhatóságát virtuális emberekkel próbálja ki.
A kész járműkonstrukció prototípusát egy svájci, prototípusok kivitelezésére szakosodott cég készíti el. A konstrukciós adatokat illetve a szerelési utasításokat a virtuális tervezőirodától kapják meg a megfelelő jogosultságokkal. A prototípust előállító szakembereket a virtuális tervezőiroda virtuális bemutatótermében oktatják a tervező mérnökök és a designerek az elvégzendő munkákra (pl. a szerelési sorrendre). A konstrukció gyártási demonstrációja egy 3D sztereo látványterven történik.
Ezzel párhuzamosan egy bécsi reklámcégnél elkészülnek a táblagépes bemutató modellek és animációk, amelyeket egy kínai autógyártó társaság számára döntés-előkészítési céllal hoznak létre. A tervezés során folyamatos az ellenőrzés, így mire elkészülnek a gyártáshoz szükséges dokumentációk, az erre akkreditált ellenőrző szervezet kiadhatja a szükséges tanúsítványokat.
Kapcsolódó cikkek
- Ismerkedés az etikus hacker szakma alapjaival
- Magyarok a világ hálózatbiztonsági élvonalában
- Brewtarget - a sörkészítő program
- Tervezd honlapod „agybarát” módon
- Tíz éve van jelen a KÜRT a német piacon
- Új szolgáltatást fejlesztett uniós támogatással a KÜRT
- A Sandy hurrikán miatt veszélyben vannak a felhőben tárolt adatok?
- Blender Protable 2.64a
- Nem riad vissza a héliumtól a KÜRT
- V. üzleti gondolkodó klub – fejben dől el
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.