Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
A fejlett országokban a mobilelőfizetők közel 65%-a aktívan használja a modern internetalapú szolgáltatásokat – derült ki a Nokia Siemens Networks „Előfizetők Megszerzése és Megtartása 2013-ban” elnevezésű jelentéséből. A dokumentum többek között arról is beszámol, hogy csaknem 20%-kal nőtt tavaly az olyan mobilhálózati szolgáltatásokat aktívan használók száma, mint az email vagy az online navigáció.
Ezen iparági trendekre válaszolva a Nokia Siemens Networks új termékek sorát mutatta be ma Budapesten, továbbá olyan szolgáltatásokat és fejlesztéseket tett közzé, amelyek lehetővé teszik a mobilszolgáltatók számára, hogy 1 GB-nyi adatforgalmat biztosítsanak naponta minden felhasználónak – mindezt nyereségesen. Ráadásul a vállalat forradalmasítja a hálózati bázisállomásokat is: a jövőben a mobilhálózatok „okos” részeként funkcionálnak, ami lehetővé teszi a helyi tartalom biztosítását.
Az „aktív felhasználók” rendszeresen mobilkészülékeiket használják internetezésre, videohívásokra, banki átutalásokra, valamint fájlok fel- és letöltésére. Tavaly ezen – jellemzően 35 év alatti – felhasználói kör az összes mobilfelhasználó 64%-át tette ki. Az „Előfizetők megszerzése és megtartása 2013-ban” elnevezésű jelentés eredményei arra is rámutatnak, hogy ezek a felhasználók növekvő hangsúlyt fektetnek az internetalapú szolgáltatások minőségére, és sokszor ez alapján választanak szolgáltatót.
Csaknem 50%-uk úgy gondolja, hogy a szolgáltatóknak tökéletes hálózati és adatátviteli minőséget kell kínálniuk, és ezért felárat is hajlandók fizetni. Ugyanakkor a felhasználók csupán 40%-a lenne hajlandó magasabb árat fizetni extra mobilszolgáltatásokért. Az aktív felhasználók könnyebben váltanak szolgáltatót és keresnek jobb lehetőségeket. Érdekesség továbbá, hogy világszerte a felhasználók 39%-a gondolkozik azon, hogy szolgáltatót vált a következő 12 hónap során.
A 2013-as év vízválasztó abból a szempontból is, hogy idén először értékesítettek több okostelefont világszerte, mint úgynevezett „középkategóriás” telefont. A tanulmány rámutat arra is, hogy az okostelefonok hogyan formálják az emberek mobilkészülékekkel szembeni elvárásait, és hogy ez a tendencia milyen technikai kihívások elé állítja a mobilszolgáltatókat.
„Világos összefüggést látunk az „Előfizetők megszerzése és megtartása 2013-ban” jelentés eredményeiben arra vonatkozóan, hogy a minőségen múlik a felhasználó hűsége.” – mondta Ésik Róbert, a Nokia Siemens Networks Kft. ügyvezető igazgatója.
A Nokia Siemens Networks olyan területeken tölt be vezető szerepet az innovatív fejlesztések terén, ahol a felhasználók számára ez a legjobban hasznosítható: mobil-szélessávú technológia, valamint a felhasználói élményt javító szolgáltatások. Ezek a megoldások segítik a mobilszolgáltatókat, hogy rugalmas és hatékony választ adjanak a kihívásokra, és megfeleljenek a folyamatosan változó fogyasztói igényeknek.
A Nokia Siemens Networks a mobilszolgáltatók számára is előnyös megoldásokat fejlesztett, amelyek segítségével növelhető a felhasználói élmény. A szolgáltatók képesek egy internetalapú térképen másodpercek alatt felvázolni az egyes fogyasztó által észlelt problémákat, és sorrendet felállítani közöttük. A Nokia Siemens Networks megoldásainak köszönhetően a szolgáltatók képesek automatizálni a folyamatokat, és növelni a hatékonyságot.
A Nokia Siemens Networks bemutatta a Liquid Applications technológiát is. Az újítás lényege, hogy a mobilhálózatokban forradalmasítja a bázisállomások szerepét. A GSM hálózat 1991-es indítása óta a bázisállomás feladata csupán a rádióhullámok fogadása és küldése volt, ezáltal kapcsolatot teremtett a mobilkészülékkel. Most a Nokia Siemens Networks a bázisállomást a hálózat „intelligens” szereplőjévé emelte, melynek feladata a helyi tartalom közvetítése is.
A bázisállomás nem csupán adatforgalmat lebonyolító funkciót tölt be, hanem a Nokia Siemens Networks-nek köszönhetően bármilyen jellegű információ tárolására alkalmas. A bázisállomások képesek azt is mérni, hogy a felhasználók hol és milyen célból használják az okostelefonjukat és a tabletjüket.
A mobilszolgáltatók sokkal jobb minőségű szolgáltatást tudnak nyújtani, és növelni tudják a hálózatuk működésének hatékonyságát azáltal, hogy minden hasznos információt azon a ponton szolgáltatnak, ahol az emberek a hálózathoz kapcsolódnak. Ez lehetővé teszi, hogy az alkalmazásokhoz kapcsolódó adatok azonnal a helyi felhasználók rendelkezésére álljanak. Például egy bázisállomás környezetével kapcsolatos információk (mint amelyek a kiterjesztett valóság, angolul augmented reality, AR során is használatosak), vagy a hálózatban gyakran elért hírek, videók a bázisállomáson helyezhetők el, hogy a kapcsolódó eszközökön azonnal hozzáférhetők legyenek.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Sürgetővé vált a mobil adatvédelmi szolgáltatások bevezetése
- Az egészségügyi problémáknak is a neten nézünk utána
- Facebook: egy év alatt félmilliós növekedés
- A magyar lakosság több mint negyede használ okostelefont
- Az Y-generáció digitális identitása
- Megelőzték az okostelefonok a hagyományos mobiltelefonokat
- Üzletépítés videotechnológiával
- A magyarok negyede a mellékhelyiségben is okostelefonozik
- Honnan tájékozódnak a fiatalok?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.