Valós idejű fordításon dolgozik a Google
A tökéletes megértés problémájába sokszor beleütközünk. Hiába a számos fordítóprogram, egyik sem nyújtja a maximumot. A Google egy olyan eszközön dolgozik, amely a tökéletes, azonnali megértést teszi lehetővé androidos eszközökön.
Hugo Barra, a Google Android termékmenedzsmentjének alelnöke a The Timesnak elmondta, hogy a vállalat már dolgozik egy olyan megoldáson, amely valós idejű fordítást teszi lehetővé Android telefonokon. Ez azt jelenti, hogy amikor telefonálunk, a vonal másik végén lévő személy a saját anyanyelvén hallja a mondottakat, vagyis szinte azonnal felismeri és fordítja a program az adott nyelvet.
Barra elmondta, hogy bár még évekre vagyunk a tökéletes kényelemtől, már dolgoznak rajta. Azt is hozzátette, hogy a prototípus telefonok majdnem tökéletesek a speciális nyelvi párokhoz, mint például az angol-portugál, ugyanakkor a nehezebb párosítások esetén a technológiai akadályokat már nehezebb leküzdeni (lásd angol-kínai).
A Google nem az első, aki ilyennel kísérletezik, 2006-ban az IBM dolgozott együtt az Egyesült Államok hadseregével, és létrehozták a MASTOR-t, a többnyelvű, automatikus beszédfordító programot. A vállalat 35 laptopra telepítette fel a szoftvert, amely rögzítette a felhasználó mondandóját arabra néhány másodperc alatt.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Elrajtolt a megújult Gmail
- Újítottak a Google naptár Android változatán
- Chrome újítások minden platformon
- Az Android kerekedhet felül a 2013-as tabletháborúban
- Új külsőt kapott a Google Play
- Aggódik a Google a Samsung-dominancia miatt
- A Google megtanult magyarul: az androidos okostelefonok már magyarul is értenek
- Máris használatba vehető a Google Drive
- Akciókkal indított a Play Shop
- Google Play: könyvek, alkalmazások, zenék és videók egy helyen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.