Tim Cook: A Microsoft másolja az Apple stratégiáját
A Bloomberg Businessweek interjút készített az Apple vezérigazgatójával, Tim Cookkal, aki egyebek mellett a Nokia felvásárlásáról is kifejtette véleményét.
Cook az interjú során úgy fogalmazott, hogy mindenki próbálja átvenni az Apple stratégiáját, így természetesen a Microsoft is. Cook szerint maga a másolás is egyfajta dicséretként fogható fel.
Ez érdekes, hiszen az iPhone 5C megjelenése kapcsán a Microsoft fogalmazott hasonlóképpen Twitterbejegyzésében, ahol azt sérelmezi, hogy az olcsó iPhone dizájnja erősen hajaz a Lumia modellekre, bár ugyanakkor gúnyosan megjegyzik, hogy a legjobb módja a hízelgésnek az utánzás.
Akkor most ki utánoz kit? Talán nincs is a kérdésre igazán jó válasz, hiszen ma már sok gyártó a trendekre reagálva nagyon hasonló megoldásokat kínál, nem könnyű kitűnni a tömegből. Talán már az Apple sem tudja úgy fenntartani a korábbi egyediségét, vagy pedig a többi cég – látva a piaci túltelítettséget – robog az Apple nyomában: mindenki döntse el maga.
Mindenesetre Tim az innovációban hisz, és szerinte a Nokia vesztét az okozta, ahogy már nem volt innováció, amely szerinte alapvető ahhoz, hogy piacon maradhasson egy vállalat. És persze lépést tartani a trendekkel is alapvető, amely a Nokiának szoftveres fronton nem igazán sikerült.
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- Jöhettek volna Nokia droidok
- A Nokia az Apple-ön gúnyolódott
- Öt és fél milliárdért a Microsofté a Nokia
- Steve Ballmer rossz döntése: a Vista
- A Google 67%-kal vezeti a táblagéppiacot
- Megvannak az Imagine Cup döntősei
- Popkulturális játék lett a legjobb magyar diák startup vállalkozás!
- Bill Gates nem elégedett a Microsoft újításaival
- A Samsung tarolt, a Huawei a harmadik helyre tört fel az okostelefon-piacon
- Birokra ment az Apple és a Nokia a tőzsdén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.