Több mint 4 százalékos növekedést mutat a NORI
Idén az első félévben 4,4 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest az IAB Adex NORI bevallásban résztvevő cégek online és mobil hirdetési bevétele.
Az első két negyedév során gyorsult a piac növekedése. Amíg az első negyedévben a NORI csak 2,1 százalékos, a másodikban 6,1 százalékos bővülést mutatott év/év alapon.
Egy évvel korábban fordított tendenciát figyelhettünk meg, amíg az első negyedévben még viszonylag erős 3,1 százaléos növekedést mutatott az online és mobil hirdetési piac, a második negyedévre megtorpant a bővülés és mindössze fél százalékot ért el.
A mobil hirdetési piac bővülése továbbra is rendkívül dinamikus, növekedési üteme több mint tízszerese a webes költéseknek.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
időszak |
NORI |
2012 q1 |
3,1% |
2012 q2 |
0,5% |
2012 q3 |
6,7% |
2012 q4 |
10,1% |
2013 q1 |
2,1% |
2013 q2 |
6,1% |
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
· Adaptive Media
· Axel Springer Magyarország
· CEMPSH
· Est Media Group
· EVO Media
· Gmedia
· Hírek Média
· Híreső
· HVG Kiadó
· HWSW
· Infinety
· Inform Media Online
· Madhouse
· Magyar Jeti
· MTM-SBS
· MTVA Online
· Net Média
· Optimusz Direkt Marketing
· Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
· Ringier Online
· R-Time
· Sanoma Budapest
· Thinkdigital
Kapcsolódó cikkek
- Reklámringben az online média és a tévé
- Új tagokkal bővült az IAB és az MRSZ
- Betekintés az apróhirdetések világába
- A neten tájékozódunk
- Itthon még kiaknázatlanok a Skype hirdetések
- Új reklámmegoldás a Gmailben
- Aki nem figyel, feleslegesen fizethet
- A magyarok egyharmada találkozott online hirdetéssel
- A Google többet tud rólad, mint az állam
- Trükkök az online apróhirdetésekhez
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.