Nem kedveljük a mobilappokat?!

Czipperer Dia, 2013. szeptember 26. 13:12

Folyton arról hallunk, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a mobilalkalmazás fejlesztőkre az okoseszközök elterjedésével, valamint a Google Play és az App Store folyamatosan alkalmazásokkal gazdagodik. Ám a Mediameter új kutatása szerint hazánkban sokan még nem aknázták ki az eszközben rejlő lehetőségeket, vagy teljesen érdektelenek ezen a téren.

Úgy tűnik, hiába mozdulnak el a trendek, bővülnek a lehetőségek, nehezebben vesszük fel a versenyt az újdonságokkal. A Mediameter okostelefon tulajdonosok alkalmazás használatát vizsgáló reprezentatív felmérés rámutat arra, hogy sokan még egyszer sem töltöttek le semmilyen appot telefonjukra.

 

Az alkalmazást egyáltalán nem letöltők aránya igen magas – 47% – és további 10% olyan akad köztük, akik mindössze egyszer töltöttek le valamilyen appot a telefonjukra. Talán meglepőnek tűnik, de mindössze az okostelefon használók 7%-a tölt le aktívan.

 

Miért nem kellenek az alkalmazások?

 

Az alkalmazást le nem töltők majdnem fele (44%) gondolja úgy, hogy számára ezek feleslegesek, nem érdeklik, viszont 25%-uk csupán segítségre szorulna ezek a téren, ugyanis nem tudják, hogy kellene ezeket letölteni. Vagyis itt nem az érdektelenség játszik szerepet, egyszerűen ki sem tudják próbálni ezeket.

 

A TOP appok

 

Bár nem örvendenek túl nagy népszerűségnek itthon az applikációk, azért akadnak kedvencek azok körében, akik használják őket.

 

A felnőtteknél a közösségi média appok vezetik a listát 23%-kal, majd ezt a játékok követik (21%). A dobogó harmadik fokára a térkép és navigációs programok állhattak fel a maguk 20 %-ával. Persze, ezeken felül is vannak népszerű appok: ilyenek például a időjárásjelentés alkalmazások, melyet a userek 19%-a használ, valamint különféle egyéb böngészőket is szívesen töltenek le telefonjukra (18%).

 

Az ingyenesség nagy vonzóerő

 

A megkérdezett elsősorban az ingyenes megoldásokat keresik, mindössze 12%-uk fizetett már valaha applikációért. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 300 ezer felnőtt használt már fizetős appot, melyek átlagos ára 1000 forint körül alakult.

 

Kiderült, hogy a 325 és 570 forint körül mozgó alkalmazás árak tekinthető reálisnak. Az ennél olcsóbbaknál már felmerül a rossz minőség veszélye, viszont a másik irányban pedig már túl drágának tartják őket.

 

Hogy állunk „okosfronton”?

 

A Mediameter, Appmeter kutatása természetesen azt is vizsgálta, hogyan is áll össze az ország telefonhasználó tábora. Az eredmények szerint a magyar felnőtt lakosság egytizedének nincs saját mobiltelefonja, a tulajdonosok között pedig még mindig többségben vannnak a hagyományos készüléket használók (54% vs. 33%).

 

A fiatalabb korosztály körében (18-29 év) magasabb az okostelefon-penetráció, és régiókat tekintve inkább a közép-magyarországi rész emelkedik ki a sorból.

 

Az internethasználat a mobilon egyre népszerűbb a magyarok körében is, a kutatás azt mutatja, hogy ennek aránya igen magas. Az okostelefon tulajdonosok 90%-a használja valamilyen formában az internetet a telefonján. Hagyományos mobilok esetében pedig 9%.

 

 

A kutatásról: A Mediameter kutatása országosan reprezentatív minta alapján, 2 ezer fő személyes megkérdezésével történt.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01