Nem kedveljük a mobilappokat?!
Folyton arról hallunk, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a mobilalkalmazás fejlesztőkre az okoseszközök elterjedésével, valamint a Google Play és az App Store folyamatosan alkalmazásokkal gazdagodik. Ám a Mediameter új kutatása szerint hazánkban sokan még nem aknázták ki az eszközben rejlő lehetőségeket, vagy teljesen érdektelenek ezen a téren.
Úgy tűnik, hiába mozdulnak el a trendek, bővülnek a lehetőségek, nehezebben vesszük fel a versenyt az újdonságokkal. A Mediameter okostelefon tulajdonosok alkalmazás használatát vizsgáló reprezentatív felmérés rámutat arra, hogy sokan még egyszer sem töltöttek le semmilyen appot telefonjukra.
Az alkalmazást egyáltalán nem letöltők aránya igen magas – 47% – és további 10% olyan akad köztük, akik mindössze egyszer töltöttek le valamilyen appot a telefonjukra. Talán meglepőnek tűnik, de mindössze az okostelefon használók 7%-a tölt le aktívan.
Miért nem kellenek az alkalmazások?
Az alkalmazást le nem töltők majdnem fele (44%) gondolja úgy, hogy számára ezek feleslegesek, nem érdeklik, viszont 25%-uk csupán segítségre szorulna ezek a téren, ugyanis nem tudják, hogy kellene ezeket letölteni. Vagyis itt nem az érdektelenség játszik szerepet, egyszerűen ki sem tudják próbálni ezeket.
A TOP appok
Bár nem örvendenek túl nagy népszerűségnek itthon az applikációk, azért akadnak kedvencek azok körében, akik használják őket.
A felnőtteknél a közösségi média appok vezetik a listát 23%-kal, majd ezt a játékok követik (21%). A dobogó harmadik fokára a térkép és navigációs programok állhattak fel a maguk 20 %-ával. Persze, ezeken felül is vannak népszerű appok: ilyenek például a időjárásjelentés alkalmazások, melyet a userek 19%-a használ, valamint különféle egyéb böngészőket is szívesen töltenek le telefonjukra (18%).
Az ingyenesség nagy vonzóerő
A megkérdezett elsősorban az ingyenes megoldásokat keresik, mindössze 12%-uk fizetett már valaha applikációért. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 300 ezer felnőtt használt már fizetős appot, melyek átlagos ára 1000 forint körül alakult.
Kiderült, hogy a 325 és 570 forint körül mozgó alkalmazás árak tekinthető reálisnak. Az ennél olcsóbbaknál már felmerül a rossz minőség veszélye, viszont a másik irányban pedig már túl drágának tartják őket.
Hogy állunk „okosfronton”?
A Mediameter, Appmeter kutatása természetesen azt is vizsgálta, hogyan is áll össze az ország telefonhasználó tábora. Az eredmények szerint a magyar felnőtt lakosság egytizedének nincs saját mobiltelefonja, a tulajdonosok között pedig még mindig többségben vannnak a hagyományos készüléket használók (54% vs. 33%).
A fiatalabb korosztály körében (18-29 év) magasabb az okostelefon-penetráció, és régiókat tekintve inkább a közép-magyarországi rész emelkedik ki a sorból.
Az internethasználat a mobilon egyre népszerűbb a magyarok körében is, a kutatás azt mutatja, hogy ennek aránya igen magas. Az okostelefon tulajdonosok 90%-a használja valamilyen formában az internetet a telefonján. Hagyományos mobilok esetében pedig 9%.
A kutatásról: A Mediameter kutatása országosan reprezentatív minta alapján, 2 ezer fő személyes megkérdezésével történt.
Kapcsolódó cikkek
- Appra magyar! néven alkalmazásfejlesztő kampányt indít az IVSZ
- Itthon is megkezdi hódító útját a Lumia 1020
- Megújult Quickoffice Androidon és iOS-en
- Késik a BBM
- Okostelefonon nézhető, interaktív vígjátéksorozat indul
- A YouTube mobilapp offline módban is kínál élményt
- CIB mobilToken: jelszógenerátorral a biztonságosabb e-szolgáltatásokért
- A Chrome 29 elérhető iOS-re
- Magyarország jó úton jár a megújuló energiaforrások hasznosításában
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.