Papírmentes fuvarozás a NetLockkal
Íme egy környezettudatos fejlesztés a Netlocktól, az eszállítólevél, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy elektronikus formában, hitelesen és biztonságosan kezeljék a szállítmányozáshoz szükséges dokumentumokat, ezzel egyszerűsítsék az adminisztrációt, és felgyorsítsák a fizetési folyamatot.
Az elektronikus számlázás egyre nagyobb teret hódít, egyre több szervezet ismeri fel, hogy alkalmazásával költséghatékonyabbá és környezettudatosabbá teheti működését. A közúti fuvarozás terén azonban eddig akadályokba ütközött a bevezetése, hiszen a számlához csatolandó, a teljesítést igazoló szállítólevelet csak kinyomtatott formában tudták kezelni a vállalatok. A NetLock Kft. új fejlesztésének, az eszállítólevél szolgáltatásnak köszönhetően azonban lehetővé válik szállítólevelek elektronikus kezelése, így a szállítmányozásban érintett vállalatok újabb lépést tehetnek a papírmentes működés megvalósítása felé.
Almási János, a NetLock Kft. fejlesztési vezetőj elmondta, hogy az első érdeklődők már ki is próbálhatják, hogy milyen előnyökkel jár az eszállítólevél alkalmazása. Azon túl, hogy ez a szolgáltatás jelentősen csökkenti az adminisztrációs terheket, felgyorsítja a számlázási folyamatot is. Egy fuvar teljesítésekor nem kell megvárni a papíralapú dokumentumok beérkezését, hanem a számla szinte a teljesítéssel egy időben kiállítható, hiszen az adatcsere az áruátvételkor azonnal, elektronikusan, emellett hitelesen és biztonságosan megtörténik. Manuális adatrögzítésre, adatellenőrzésre ezt követően nincs szükség, ami szintén jelentősen gyorsítja az ügyintézést. Ha pedig a számla is elektronikusan készül, akkor az áruátvételt követően percek alatt beérkezhet a megrendelőhöz. A fizetési határidőt ugyan nem befolyásolja a rendszer, de a napokkal vagy akár 1-2 héttel korábbi számlázásnak köszönhetően a pénzügyi teljesítés is ennyivel hamarabb várható.
Az eszállítólevél rendszerbe az érintettek elektronikus úton küldhetik el a szállítás adminisztrációjához szükséges szállítóleveleket és az ahhoz kapcsolódó fuvarokmányokat, mellékleteket. A dokumentumok EDI üzenetként vagy közvetlen kapcsolaton keresztül teljesen automatikusan érkezhetnek a cég vállalatirányítási rendszeréből az eszállítólevél megoldásba. A NetLock az EDI interfészt szabványos formában biztosítja, a különféle ERP rendszerekhez szükséges illesztéseket pedig egyedileg, az ügyfél igényeinek megfelelően készíti el. A szabványos dokumentumok mellett egyéb fájlok, például specifikációk és engedélyek is csatolhatók a szállítólevelekhez.
A szállítást végző munkatársak a rendszerben tárolt elektronikus dokumentumokat egy mobil eszköz, például táblagép segítségével tudják letölteni és megtekinteni, illetve módosítani és kiegészíteni az áru átadásakor. A szállítmány adataihoz a fuvaros is csatolhat további fájlokat, például képet vagy videót az áru átvételéről. A rendszer egy webes felületen keresztül is elérhető, amelyen a megrendelő, a szállító és a fuvaros egyaránt lekérdezheti az egyes szállítmányok adatait és állapotát, továbbá megtekinthetik a hozzájuk kapcsolódó dokumentumokat és eseményeket, illetve csatolhatnak újabb fájlokat, vagy hitelesíthetik a feltöltött dokumentumokat. A rendszer emellett e-mailes értesítéseket is képes küldeni a felhasználóknak, akik így automatikusan tájékozódhatnak a szállítmánnyal kapcsolatos fontosabb mérföldkövekről.
A szolgáltatás lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy kevesebb adminisztráció és nagyobb pontosság mellett végezhessék tevékenységüket, hiszen nincs szükség a szállítólevél nyomtatására, kézi kitöltésére, szkennelésére és manuális rögzítésére. Az ügymenet is gyorsabbá válik, mivel az áruátvételi igazolás azonnal megérkezik a szállítóhoz elektronikusan. Ennek köszönhetően a szállítók hamarabb kiállíthatják számlájukat, és rövidebb idő alatt hozzájuthatnak a pénzükhöz. Ráadásul a rendszeren keresztül azonnal, pontosan hozzáférhetők a naprakész információk a szállítmányokkal kapcsolatban, így az esetleges ügyintézői, vezetői és hatósági érdeklődések is késlekedés nélkül kiszolgálhatók. A papíralapú folyamatok kiiktatása pedig a költségek csökkentéséhez és a környezet megóvásához is hozzájárul.
Kapcsolódó cikkek
- Hírek 15 másodpercben a BBC Instagram csatornáján
- 3D szerkesztési eszközzel bővül a Photoshop
- Rekordot döntött a CES
- Chatelhetünk LG háztartási készülékeinkkel
- A Huawei SingleSDB átlépte a 3 milliárdos ügyfélszámot
- A Rex Kutyaotthon Alapítvány a Microsoft megoldását használja
- Vezeték nélküli audiotermékek a Samsungtól
- A Yahoo a mobilszegmensre összpontosítja figyelmét
- A CES-en debütált a PMD gesztusvezérlési megoldása
- Számos bizonytalanság az elektronikus számlázás körül
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.