Ugrásszerűen növekedhet a mobilfizetés és az online vásárlás Magyarországon
A MasterCard szerint ugrásszerű növekedésre lehet számítani a mobilfizetés terén Magyarországon a nemzetközi viszonylatban is rendkívül elterjedt egyérintéses, úgy nevezett PayPass fizetésnek köszönhetően, az online vásárlás terén pedig a MasterCard új, globális platformja, a MasterPass bevezetése hozhat jelentős változást a magyar vásárlóknak.
Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója szerint annak fényében, hogy a magyar háztartások 95,4 százalékában van legalább egy mobiltelefon, és becslések szerint több mint 700 ezer aktív okostelefon-használó van az országban, óriási potenciál van Magyarországon az innovatív, mobil alapú fizetésben.
A MasterCard budapesti irodája több fontos magyarországi kezdeményezést támogat, például a MobilTárca projektet, amelynek célja egy fizetési és pontgyűjtő funkciókat magában foglaló integrált mobiltárca létrehozása, ezt jelenleg tesztelik a felhasználók;. Az OTP Bank és a Cellum Csoport OTPay nevű, frissen elindított mobilalkalmazása az első digitális tárca Európában, amely a MasterCard globális, egyszerű és biztonságos fizetési platformjának, a MasterPass-nak a rendszerét integrálja.
A MasterPass a MasterCard globális digitális platformja, amely online tárolja a vásárlók személyes, banki adatait és szállítási címüket, amelyet így nem kell a különböző webshopokba való be- vagy kijelentkezéskor újra meg újra megadni.
A MasterPass jelenleg az online vásárlás világában nyújt egyszerű és biztonságos megoldást, ám hamarosan további funkciók is elérhetőek lesznek benne, például a személyek közötti pénzküldés (mobilszámról mobilszámra), számlafizetés vagy mobilegyenleg feltöltés. Amint a rendszer egésze elkészül, a kárytabirtokosok egyetlen alkalmazás (a MasterPass) segítségével tudnaak fizetni akár valódi boltokban, akár webshopokban.
Az egyérintéses, úgy nevezett "PayPass" technológiára alapozva a MasterCard azon is dolgozik, hogy egységes, minden piacon működő QR-kód rendszert hozzon létre a mobilfizetés megkönnyítése érdekében - közölték.
Kapcsolódó cikkek
- Elérhető az OTPay mobilfizetési szolgáltatás
- Pénzküldés telefonról telefonra
- Hazai találmány az első Mastercard integrációjú digitális pénztárca
- Vezető hitelintézet erősíti a nemzeti mobilfizetést
- Két szolgáltatással bővül a mobiltárca tesztelése
- Kétezer tesztelő mondja: piacképes a MobilTárca
- Mobiltelefonnal azonnal küldhető adomány a QR-kód lefotózásával
- QR 2.0: Új generációs QR kód törölheti el a nyomtatott igazolványokat és jegyeket
- Indonéziában hódít mobil fizetési megoldásával a Cellum
- Okostelefon kezeli majd a hűségkártyát is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.