Mobilparkolás negyed év távlatából
A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül megvalósuló közterületi mobilparkolások száma a júliusi bevezetéstől kezdődően folyamatosan növekedett. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által működtetett rendszeren keresztül szeptember hónapban 1,4 millió parkolási, illetve 92 ezer autópálya matrica és HU-GO tranzakció valósult meg.
Tovább nőtt az elmúlt negyedévben azon felhasználók száma, akik a közterületi parkolási díjukat elektronikus úton mobilfizetéssel egyenlítették ki. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül a július elsejei elindulás óta (három hónap alatt) 3,7 millió mobilparkolási, illetve 340 ezer elektronikus autópálya és HU-GO viszonylati jegyet értékesített a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
A mobilfizetési tranzakciók számának növekedése részben a szezonalítás, a növekvő gépjármű szám, az egységes átlátható szolgáltatás illetve a – mobilapplikációk használatával történő - tudatos parkolást folytatók számával magyarázható.
Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a következő hónapokban a rendszert a már meglévő közterületi parkolókon túl, igény szerint tisztán piaci alapon működő területekre is ki kívánják terjeszteni. A mobilapplikáción keresztüli közterületi parkolás igénybevételével kapcsolatos szolgáltatásukat innovatív kiegészítésekkel tovább fejlesztjik, ezek a megoldások várhatóan a következő negyedévben már az alkalmázások frissítésekor a felhasználók készülékein is elérhetőek lesznek.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. szeptember üzemi statisztikai adatai:
- Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 1 416 ezer
- Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 1 279 ezer
- Összes mobilparkolásból származó forgalom: 611 millió Ft
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati vásárlások száma (alkalom): 92 ezer
- Összes autópálya e-matricából és HU-GO viszonylati jegyből származó forgalom: 313 millió Ft
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. július-szeptember (negyedéves) üzemi statisztikai adatai:
- Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 3 764 ezer
- Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 3 344 ezer
- Összes mobilparkolásból származó forgalom: 1 615 000 millió Ft
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati jegy vásárlások száma (alkalom): 338 ezer
- Összes autópálya e-matricából és HU-GO viszonylati jegyből származó forgalom: 1 154 000 millió Ft
Kapcsolódó cikkek
- A komplexitás egyszerűsítése az SAP víziója
- Egy év alatt 14%-kal nőtt a mobilparkolás aránya
- Egyre keresettebbek a karon hordható okoseszközök
- Ismét kétszámjegyű növekedés a webes hirdetési piacon
- Erős növekedés a Lenovónál
- Jelentősen nőtt az appok száma a Windows Phone áruházban
- A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer első hónapja számokban
- Jól muzsikált a Huawei a második negyedévben
- A Facebook túlteljesítette az elemzők várakozásait
- Keleten növekszik, nyugaton stagnál az ATM-piac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.