Az integrált megoldásoké a jövő a biztonságtechnikában
Az M2M fejlődése a távfelügyeletre is hatást gyakorol
Új lehetőségeket hoznak az M2M megoldások a biztonságtechnika területén: amíg korábban a piaci szereplők javarészt egy szegmensben kínáltak megoldást, addig a közeljövőben az integrált szolgáltatások kerülhetnek előtérbe - derült ki a MOHAnet Mobilsystems Zrt. decemberi konferenciáján. A rendezvényen Bihal Tamás, a Magyar Telekom képviseletében bejelentette: cégük a Gepárd program keretében segíti a MOHAnet nemzetközi piacra lépését.
Az M2M nyújtotta lehetőségek azonban új perspektívát adnak e területek. A felmérések szerint jelenleg már 4,4 milliárd berendezés kommunikál más gépekkel világszerte, a dinamikus fejlődésnek köszönhetően ez a szám 4 év alatt akár a duplájára nőhet. E tendencia pedig oda vezet, hogy a gépek nagy része rövidesen interakcióba lép egymással, így a minket körülvevő rendszerek rövid időn belül intelligens hálózatok részévé válnak. Ezzel párhuzamosan a távfelügyeleti lehetőségek is bővülnek: egyrészt szélesebb körben lesz alkalmazható, másrészt immáron teljes hálózatok ellenőrzését láthatjuk el úgy, komplexen gyűjthetjük az információkat, s ok-okozati összefüggéseket is megfigyelhetünk.
"Kézzelfogható példa, ha az idősfelügyeleten keresztül szemléltetjük a kitáguló lehetőségeket. Tegyük fel, hogy egy idős hölgy otthon megméri a vérnyomását, s az a korábbiaktól eltérően nagyon magas értéket mutat. Ezt az eredményt a körzeti orvos is látja, ám ennél többet nem tud a helyzetről. Az M2M megoldásoknak köszönhetően azonban átfogóan vizsgálható a szituáció, s általuk betekintést nyerhetünk a rossz eredmény tényezőibe. Lekérdezhetjük az aznapi időjárást, a reggeli gyógyszerbevitelt, hogy mennyi folyadékot fogyasztott, azt, hogy mennyit sétált az illető napközben, vagy akár azt is, hogy milyen üléspozícióban mérték a vérnyomást. A helyzetmegoldás így jóval könnyebbé, gördülékenyebbé válik. Ez az összetettség ugyanúgy létrehozható egy ingatlan vagy egy gépjármű felügyelete kapcsán is" - szemléltette a rendszerekben lévő lehetőséget Havasi Zoltán, a MOHAnet Mobilsystems Zrt. vezérigazgatója. "Mint látható, a megoldások immáron egymásra építhetőek, a párhuzamos információáramlás a jellemző, s ha már megtehetjük, rövidesen mindent mérni akarunk majd a környezetünkben. Ennek köszönhetően új nézőpontok, új ügyfelek és új szereplők várhatóak a piacon" - tette hozzá Havasi.
A vezérigazgató a decemberi konferencián arról is beszámolt, hogy MOHAnet aggregátor cégként az intelligens hálózatokban hisz, s már komoly lépéseket tett annak irányába, hogy az összetett igényeket egy integrált szolgáltatási platformon tudják kiszolgálni. Innovatív felügyeleti alkalmazásaikkal képesek partnereiknél a nem várt kiadásokat megakadályozni, egy esetlegesen bekövetkező anyagi kártól vagy büntetéstől őket megóvni, a transzparencia okán megfelelő szolgáltatási szintet biztosítani, valamint bevételt növelni és költséget csökkenteni.
A konferencia végén Bihal Tamás, a Magyar Telekom képviseletében tartott előadást, amely során bemutatta a vállalat Gepárd elnevezésű programját. Az európai kezdeményezés arra hivatott, hogy a Telekom kisebb-nagyobb partnercégeinek M2M fejlesztéseit, technológiai megoldásait mutassa be Európa szerte. Bihal Tamás elmondta, hogy a Telekom 5 országban, 15 partnert, s azok 34 megoldását tartotta alkalmasnak első körben a programra, a kiválasztás során alapvetően a rendszerekben lévő filozófiát, s a komplexitást keresték. Az együttműködések során e gondolkodásmódot, s megoldásokat kívánják bemutatni a nemzetközi partnereknek.
Kapcsolódó cikkek
- A játékosokat és az online bankolókat célozzák a kibertámadások
- A játékosokat és az online bankolókat célozzák a kibertámadások
- Ilyen Európa kiberfenyegetettségi térképe
- Ilyen Európa kiberfenyegetettségi térképe
- Ajándékot internetről - figyelni kell!
- Ajándékot internetről - figyelni kell!
- Integrált NetIQ-Cisco termékek, biztonságosabb hálózatok
- Integrált NetIQ-Cisco termékek, biztonságosabb hálózatok
- Jön a karácsony: hogyan minimalizájuk az online vásárlás kockázatát?
- Jön a karácsony: hogyan minimalizájuk az online vásárlás kockázatát?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.