Univerzális platformra kerül át az összes MOHAnet alkalmazás
Tíz százalékkal nőtt az előfizetések száma a biztonságtechnikai eszközöket fejlesztő és gyártó MOHAnet Mobilsystems Zrt. hálózatában 2014-ben. A korábbi évekhez hasonlóan tavaly is az ingatlanokhoz kapcsolódó távfelügyeleti megoldások és szolgáltatások értékesítése volt meghatározó. A személy- és egészségfelügyeleti készülékek és szolgáltatások iránti érdeklődés azonban tovább mérséklődött, melynek okai elsősorban az állami normatíva folyamatos csökkenésében és az erre a szegmensre szakosodott szolgáltatók gazdasági nehézségeiben keresendők. Az idei évben a cég és partnerei életében alapvető változást hoz az univerzális felügyeleti készülék és az integrált szolgáltatási rendszer minden elterjedt informatikai platformra kiterjedő támogatása.
A felhasználók komplex igényei miatt az integrált rendszerek kerülnek fókuszba az idei évtől a biztonságtechnika területén, az új elvárások alapjaiban változtathatják meg a fejlesztők és a szolgáltatók munkáját. Ezen tényezők a távfelügyeleti lehetőségek bővüléséhez vezetnek: egyrészt szélesebb körben lesz alkalmazható, másrészt immáron teljes hálózatok ellenőrzése válik lehetővé, és a begyűjthető információ komplexitása is jelentősen növekedik – lehetővé téve az ok-okozati összefüggések kifinomultabb feltárását. A MOHAnet Mobilsystems Zrt. fejlesztései is ez irányba mutatnak, a rendszerintegráció alapjait pedig a vállalat által megalkotott univerzális hardver adja. Az idén márciusban bemutatkozó készülék igény szerinti kommunikációs és jelfeldolgozó funkcióval látható el, s a készülék a felhasználó igénye alapján specializálható. Moduláris alkotóelemekkel módosítva használható lesz a rendszer akár gépjármű- vagy lakásfelügyeleti eszközként, vagy tűzjelző berendezésként is. A későbbiekben pedig az összes MOHAnet alkalmazás erre az univerzális platformra kerül át.
A megújult biztonságtechnikai eszközök hátterében html5-re programozott felügyeleti szoftver, a Monitoring Book áll majd, mely reszponzív technológia eredményeként bármely operációs rendszeren használható, s az összes készülék jelzését egy felületen gyűjti és kezeli. A gépek kommunikációjának köszönhetően a hálózatot kényelmi funkciókkal is felruházhatjuk, s e rendszerbe beépíthetünk egyéb lehetőségeket is, ingatlanok esetében például a locsoló- vagy a fűtőrendszer irányítása, a garázskapu vagy az elektromos redőnyök mozgatása is vezérelhető e felületen.
"A MOHAnet az intelligens hálózatokban hisz, éppen ezért komoly lépéseket tettünk annak irányába, hogy az összetett igényeket egy integrált szolgáltatási platformon tudjuk kiszolgálni. Vállalati és lakossági felhasználóink számára M2M megoldásaink alkalmazása időmegtakarítást, kockázat- és költségcsökkentést eredményez, miközben biztonságosabbá, ellenőrizhetővé és átláthatóvá tesszük az emberek életét és a vállalkozások tevékenységét. Innovatív felügyeleti alkalmazásaink több célt szolgálnak: egyrészt a gyártást, másrészt a partnerhálózatunk munkáját egyszerűsítjük azáltal, hogy egységes megoldást kínálunk igényekre; ügyfélszempontból további előny, hogy minden szolgáltatás egy felületen, átláthatóan kezelhető. A rendszer rugalmassága is számos előnyt rejt magában, mert a készülékek funkciója igény szerint változtatható" - fejtette ki Havasi Zoltán, a MOHAnet Mobilsystems Zrt. vezérigazgatója.
Havasi Zoltán azt is elmondta, hogy a MOHAnet fejlesztéseit, rendszermegoldásait idén még nagyobb intenzitással kívánják a külföldi piacokon is értékesíteni, amiben a Magyar Telekom a Gepárd program keretében jelentős támogatást nyújt a magyar cégnek. Az európai kezdeményezés célja, hogy a Telekom bemutassa és képviselje a kiválasztott partnercégek M2M fejlesztéseit, technológiai megoldásait Európa szerte, s olyan együttműködő partnereket keressen, akik az adott terméket, vagy összetett megoldást integrálni tudják saját rendszereikbe, továbbá akár az értékesítésben is szerepet tudnak vállalni. A Telekom 5 országban, 15 partnert, s azok 34 megoldását tartotta alkalmasnak első körben a programban való részvételre; a kiválasztás során alapvetően a rendszerekben lévő filozófiát, s a komplexitást keresték. Az együttműködések során e gondolkodásmódot, s megoldásokat kívánják bemutatni a nemzetközi partnereknek.
Kapcsolódó cikkek
- Az integrált megoldásoké a jövő a biztonságtechnikában
- Az integrált megoldásoké a jövő a biztonságtechnikában
- MOHAnet a németországi Medica2013 szakvásáron
- MOHAnet a németországi Medica2013 szakvásáron
- e-Toll – A MOHAnet Elektronikus Útdíj programja
- e-Toll – A MOHAnet Elektronikus Útdíj programja
- M2M oktatást indít a MOHAnet
- M2M oktatást indít a MOHAnet
- Európában először hazánkban mutatkozik be az LG újgenerációs VRF megoldása
- Európában először hazánkban mutatkozik be az LG újgenerációs VRF megoldása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.