Már a szolnoki buszokon is működik az érintéses bankkártyás fizetés
Négy vállalat együttműködésének és munkájának köszönhetően Szolnokon is lehetővé vált az egyérintéses kártyával való fizetés a helyi járatokon. A megoldás az évek óta működő T-City program, a CityPass rendszer mellé csatlakozik a sorba.
A Magyar Telekom, a MasterCard, a NETLOCK és az OTP Bank együttműködése révén egy új technológiai lehetőség áll a szolnokiak rendelkezésére. Évekkel ezelőtt a városban már bevezették a CityPass szolgáltatást, amely révén 2012 júniusában már több mint 1000 kártyát osztottak ki, és azóta lakosok minden helyi buszjáraton használhatják az NFC technológiával ellátott kártyával.
A tömegközlekedési eszközön ezentúl viszont Maestro és MasterCard bankkártyákkal is fizethetnek az utasok. Ennek használata nem bonyolult. Mintha a boltban vásárláskor PayPassal fizetne a vásárló (érintéses fizetés), úgy a buszokon is csak a buszsofőr mellett található kihelyezett rendszerhez kell érinteni a kártyát, majd a rendszer automatikusan levonja a menetjegy árát. A felhasználó visszajelzést kap arról, a terminál észlelte-e a kártyát. Az olvasón ebben az esetben egy szöveges üzenet jelenik meg hangjelzés kíséretében. A sikertelen tranzakciót is jelzi a rendszer, ilyenkor a buszvezető is látja az olvasón, hogy az utas nem jogosult menetjegy vásárlására, illetve hiba történt a rendszerben.
Fontos azonban kiemelni, hogy az így megvásárolt jegy mindössze fél óráig érvényes és csak egyszeri utazásra jogosít.
A rendszer nem bocsát ki papíralapú jegyet, és az érvényesítéshez pedig szintén nincs szükség erre. Az ellenőrök az érvényesítésnél egy, a bankkártya adatok ellenőrzésére szolgáló eszközt használnak. A felhasználóknak viszont nincs okuk aggodalomra, ugyanis az ellenőrök csupán a jegy adatait tudják ellenőrizni, a bankkártya többi információjához, így az aktuális egyenleghez nem férnek hozzá.
A most bevezetett rendszer még nem érhető el minden buszon, első körben tíz járaton vezették be, melye körét a jövőben tovább bővítik majd.
Kép: szolnokinaplo.hu
Kapcsolódó cikkek
- Átfogó védelmi megoldást mutatott be a Kaspersky
- Átfogó védelmi megoldást mutatott be a Kaspersky
- Az UR3 könnyűsúlyú robot a Hungexpón debütál
- Az okos vércukormérők korszaka elkezdődött
- A Google bemutatta az Android Payt
- Az MWC-n debütált a Cellum mobilfizetési világújdonsága
- A nők kevésbé elővigyázatosak a kiberfenyegetésekkel szemben
- Az MWC-n debütált a Samsung Pay
- Táblagépeken is használható az Inbox
- Computerworld ICT Day 2015 – terítéken napjaink trendjei, megoldásai (2. rész)
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.