Küszöbön az e-mezőgazdaság Magyarországon is
2012 nyarán a Magro.hu mezőgazdasági piacér azzal a céllal indult el, hogy a mindennapok részévé tegye az internethasználatot a magyar agráriumban. Bővítse a gazdák digitális ismereteit és népszerűsítse az internetes marketinget és kereskedelmet. Azóta három év telt el, most ünneplik a 3. születésnapjukat és adataik azt mutatják, nyitott kapukat döngetnek. Ma már jól megfér egymás mellett az informatika és a gumicsizma hazánkban is.
És ez nem minden. Egyre több a szenzor, GPS és ipari kamera a mezőgazdasági járművekben és földeken. A jelen vagy még inkább a közeljövő a precíziós mezőgazdaságé, amikor a bitek adnak tanácsot abban, milyen tápanyag hiányzik a földből vagy mikor kell azt öntözni. És megjelentek a pilóta nélküli légi járművek, az úgynevezett drónok is.
„Úgy gondoljuk, hogy az elmúlt 3 évben a magunk eszközeivel szintén jelentősen hozzájárultunk az internet napi rutinná váló használatához. Kifejlesztettük pl. a Magro Gabonaindexet (MGX), aminek segítségével a gazdák nyomon követhetik a kukorica és búza napi fizikai árát, és így jobban tudják időzíteni az adásvételeiket. Ilyen információ ez előtt nem volt elérhető Magyarországon.” – mondta Bóné Tímea, az Magro.hu agrárpiactér egyik alapító tulajdonosa.
A portál év elején Gazdag Gazda Webkonferencia-sorozatot is indított, amely szintén újszerű kezdeményezés az iparágban. A gazdálkodók ugyanis a számítógépük előtt ülve egy videó szobában tartózkodva, hasznos ismereteket kapnak a világháló üzleti célú felhasználásának lehetőségeiről, az aktuális agrárpályázatokról és más praktikus témákról. A webkonferencia egyre népszerűbb, több száz gazdálkodó vett részt eddig az eseményeken.
„Bár erről kevés hír lát napvilágot, az interneten már mezőgazdasági árukat is lehet adni-venni. Piacterünk látogatottsága évente 35 %-kal növekszik, eddig több mint fél millió gazdaság és viszonteladó vagy gyártó kereste fel az oldalt. Rendszerünkben
az elmúlt három évben 3,7 millió tonna gabona fordult meg, több mint 1 millió tonna zöldséget-gyümölcsöt és 105 ezer darab haszonállatot kínáltak eladásra és megvételre. Közép- és hosszútávú terveink közé tartozik, hogy egyre hangsúlyosabb szerepet töltsünk be az agráriumban.” – fejtette ki Németh István, a Magro.hu ügyvezetője, gabonapiaci szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- Drónok segítik a magyar gazdákat a termelékenység növelésében
- Mobilalkalmazás hozza össze a helyi termelőket a vevőkkel
- Az online kereskedelem fortélyaira tanítják a gazdákat
- Online mezőgazdasági portál a külföldi piacokon való megjelenés megkönnyítésére
- Rendezvénysorozat e-kereskedésről és agrármarketingről gazdáknak
- Mezőgazdasági tudásközpont létrehozását célzó kutatás indult
- Információs rendszert hoz létre a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal
- Hiánypótló mezőgazdasági blogot indított a Magro.hu
- Szemléletformáló internetes fejlesztés a mezőgazdasági adózásra
- Online média trendek a mezőgazdaságban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.