Melyik online banki szolgáltatást szeretik legjobban az ügyfelek?

forrás: Prím Online, 2015. július 15. 14:00

 A Bankmonitor.hu két év után ismét komplex felmérést végzett a hazai online banki szolgáltatások ügyfélmegítélését illetően. A közel 1800 – az online bankhasználatban átlag feletti aktivitást mutató - válaszadó véleményéből átlagosan 80%-os elégedettség tükröződött, mely az elmúlt évek viszonylag szerény mértékű hazai banki IT fejlesztéseinek tükrében jónak tekinthető. Meglepően jól teljesítettek a felmérésben a kisebb, specializált banki szereplők. A mobil banki applikációk és kiegészítő információs eszközök iránti igény fokozatosan nő az ügyfelek körében.

 A Bankmonitor.hu június második felében végzett felmérést saját felhasználói között az online banki szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget illetően. A felmérést 1778-an töltötték ki, a válaszadók megoszlása a bankok között visszatükrözte az egyes bankok piaci súlyát. A felmérésben résztvevők értékítélete különösen erősnek tekinthető, mivel 80%-uk hetente legalább egyszer használja bankja online szolgáltatásait.

 
Összességében a válaszadók a teljes bankpiac vonatkozásában 80%-os átlagos elégedettséget jeleztek vissza (2013: 76%) az online szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ezen elégedettségi szint – figyelembe véve az elmúlt évek igen alacsony banki fejlesztési intenzitását – kifejezetten jónak tekinthető.
 
A banki ügyfelek az online szolgáltatásokat három különböző szempont vonatkozásában értékelték: funkcionalitás, a felhasználóbarát kialakítás, design. A három szempont összesítését követően a MagNet Bank, a Citibank és a Gránit Bank került az ügyfél elégedettségi lista élére. Fontos megállapítani, hogy a két hazai tulajdonban lévő szereplő esetében – az alternatív banki stratégiából adódóan – az átlagnál egyszerűbb banki termékskála és így letisztultabb online banki felületek állnak az ügyfelek rendelkezésére.
 
A banki ügyfelek az online felületek kezelhetőségével a legelégedettebbek és a design vonatkozásában értékelték átlagnál kevésbé az elérhető szolgáltatásokat.
 
A felmérésben résztvevő válaszadók közel egy harmada vagy használja, vagy szívesen használna (amennyiben bankjánál elérhető lenne) okos telefonra készült banki applikációt pénzügyeinek menedzseléséhez.
 
Az online applikációk népszerűségét, keresletét is némileg meghaladja a havi kiadás és bevétel összesítő alkalmazás. A válaszadók több mint 35%-a használ már ilyen eszközt, vagy használna szívesen, ha bankjánál elérhető lenne. A bankok ezen a fronton azonban versenyben állnak más szolgáltatókkal, az ügyfelek nem elhanyagolható része nem saját bankjának megoldását használja kiadásainak összesítésére.
 
Kulcsszavak: bankszolg

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36