Melyik online banki szolgáltatást szeretik legjobban az ügyfelek?

forrás: Prím Online, 2015. július 15. 14:00

 A Bankmonitor.hu két év után ismét komplex felmérést végzett a hazai online banki szolgáltatások ügyfélmegítélését illetően. A közel 1800 – az online bankhasználatban átlag feletti aktivitást mutató - válaszadó véleményéből átlagosan 80%-os elégedettség tükröződött, mely az elmúlt évek viszonylag szerény mértékű hazai banki IT fejlesztéseinek tükrében jónak tekinthető. Meglepően jól teljesítettek a felmérésben a kisebb, specializált banki szereplők. A mobil banki applikációk és kiegészítő információs eszközök iránti igény fokozatosan nő az ügyfelek körében.

 A Bankmonitor.hu június második felében végzett felmérést saját felhasználói között az online banki szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget illetően. A felmérést 1778-an töltötték ki, a válaszadók megoszlása a bankok között visszatükrözte az egyes bankok piaci súlyát. A felmérésben résztvevők értékítélete különösen erősnek tekinthető, mivel 80%-uk hetente legalább egyszer használja bankja online szolgáltatásait.

 
Összességében a válaszadók a teljes bankpiac vonatkozásában 80%-os átlagos elégedettséget jeleztek vissza (2013: 76%) az online szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ezen elégedettségi szint – figyelembe véve az elmúlt évek igen alacsony banki fejlesztési intenzitását – kifejezetten jónak tekinthető.
 
A banki ügyfelek az online szolgáltatásokat három különböző szempont vonatkozásában értékelték: funkcionalitás, a felhasználóbarát kialakítás, design. A három szempont összesítését követően a MagNet Bank, a Citibank és a Gránit Bank került az ügyfél elégedettségi lista élére. Fontos megállapítani, hogy a két hazai tulajdonban lévő szereplő esetében – az alternatív banki stratégiából adódóan – az átlagnál egyszerűbb banki termékskála és így letisztultabb online banki felületek állnak az ügyfelek rendelkezésére.
 
A banki ügyfelek az online felületek kezelhetőségével a legelégedettebbek és a design vonatkozásában értékelték átlagnál kevésbé az elérhető szolgáltatásokat.
 
A felmérésben résztvevő válaszadók közel egy harmada vagy használja, vagy szívesen használna (amennyiben bankjánál elérhető lenne) okos telefonra készült banki applikációt pénzügyeinek menedzseléséhez.
 
Az online applikációk népszerűségét, keresletét is némileg meghaladja a havi kiadás és bevétel összesítő alkalmazás. A válaszadók több mint 35%-a használ már ilyen eszközt, vagy használna szívesen, ha bankjánál elérhető lenne. A bankok ezen a fronton azonban versenyben állnak más szolgáltatókkal, az ügyfelek nem elhanyagolható része nem saját bankjának megoldását használja kiadásainak összesítésére.
 
Kulcsszavak: bankszolg

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Startupokra fókuszáló új szakmai tagozatot alapított az IVSZ

Az IVSZ június 15-én megtartott éves közgyűlése több alapszabály módosítást is megszavazott, amelyek szervezeti és személyi változásokat egyaránt hoznak a szövetség életében. A szervezeti újdonságok közé tartozik a Startup és Scale-up szakmai tagozat megalakulása, amely a startup ökoszisztéma szereplőinek (startupok, scale-upok, kockázati tőke alapok, alapkezelők, inkubátorok, tanácsadók stb.) nyújt lehetőséget közös munkára és az IVSZ tagságának szakmai segítségére, képviseletére. 

2021. június 16. 09:53

Enyhe visszaesés után dinamikus növekedés várható a magyar faktoring piacon

Bár a pandémia következtében az elmúlt évekhez képest egy visszafogottabb növekedési ütemet figyelhetünk meg a magyar faktoring piacon, azonban a gazdaság újraindulása minden bizonnyal erre a szegmensre is pozitív hatást fog gyakorolni.

2021. június 15. 17:43

Exportkényszerben a hazai e-kereskedelem

Szédítő növekedésen ment át a hazai e-kereskedelem a pandémia alatt. Az online kiskereskedelem 45%-os rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly.*  Igen ám, de ennek 41%-a a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél realizálódott, melyek közül mindössze öt magyar. Az öt legnagyobb forgalmú online FMCG, azaz napi fogyasztási cikkeket értékesítő e-kereskedő közül pedig egy sem.**  A külföldi e-kereskedők térnyerése egyre nagyobb; külpiacra lépést sürgetnek a szakértők.

2021. június 15. 11:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40