A pop-up irodáké a jövő

forrás: Prím Online, 2015. augusztus 31. 13:24

Mivel egyre több ember végez távmunkát, a hagyományos iroda szerepe meg fog változni – derül ki többek között a Leitz irodaszergyártó cég által nemrég kiadott tanulmányból. Az eredetileg izolált, íróasztalhoz kötött, egyéni dolgozók számára tervezett iroda az „okos” munkavégzés új korszakában „okos" irodaként és „okos” eszközökkel fogja kiszolgálni őket. A hagyományos irodától új munkahelyi ökoszisztéma felé haladunk, amely fix alapú, mobil, workhub és otthoni egységekből áll. A múltban az alkalmanként frissített személyi kompetenciák az egész életre szóló karrierre elegendőek voltak. Most a változás sebessége azt jelenti, hogy a tudás folyamatosan pusztul – potenciálisan amint megszereztük, máris elavult.

„Work Smart, Work Mobile” címmel a Leitz irodaszer márka most adja ki tanulmánysorozatának második részét, melyben az elmúlt két év egyre meghatározóbb folyamatának – a mobil munkavégzés növekedésének – speciális aspektusait vizsgálja.
 
Az első tanulmányból kiderült, hogy már most minden ötödik alkalmazott munkájának legalább felét irodáján kívül végzi, és ez a trend folyamatosan erősödik. A menedzsment a növekvő számú mobil munkavállaló esetében is mérni szeretné az eredményeket.
Minél inkább össze vagyunk kötve digitálisan, annál inkább képesek lesznek a vállalatok – elméletben – felügyelni dolgozóik eredményességét – teljes munkaidőben dolgozókat és alvállalkozókat egyaránt. A jövőben viták övezik majd, hogy hogyan monitorozza a menedzsment a munkavállalóit.


Elméletben tökéletesen lehetséges az outputot a billentyűzet naplózásával mérni. A GPS-szel felszerelt eszközök lehetővé teszik a vállalatok számára alkalmazottaik földrajzi nyomon követését: „Tényleg otthon dolgozik, vagy kutyát sétáltat?”

A Leitz kutatási panel megkérdezettjei ennél a pontnál optimisták voltak. Amikor arról kérdezték őket, mennyire bízik a vállalatuk abban, hogy produktívan menedzselik a saját idejüket, amikor távolról dolgoznak, 28%-uk azt mondta, „Nagyon”, és további 44% szerint „Eléggé”.

 


 
Kutatási mintánk 29%-a havonta legalább egy alkalommal végez munkát szolgáltatott irodában (serviced office), és a mozgásban lévő „okos” munkavállaló számára a következő fázis a kisebb, ún. pop-up munkaterület lesz repülőtereken, tömegközlekedési állomásokon, autópálya pihenőhelyeken, ahol egyéni vagy kétszemélyes „kapszulákat” bérelhetnek majd óradíj alapján.
 
Az értekezletek ismét gyakoribbá válnak, de informálisabbak és egyre inkább ad hoc jellegűek. Az adaptív épületek és terek több alkalmi találkozóhelyet biztosítanak és a mobil munkavégzés ugyanúgy jelentheti az iroda területén való mobilitást, mint a világban való mobilitást.
 
Az irodafelszerelések intelligensek és személyre szabhatók – alkalmazással irányíthatók és képesek érzékelni a személy vagy a megbeszélés hangulatát, továbbá képesek hangra reagálni, arcot felismerni (pl. a teljes körűen szabályozható Leitz Style intelligens lámpa, amellyel beállítható az asztallapot megvilágító fény hangulata és tónusa).

Kulcsszavak: trend távmunka mobil iroda

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36