Az atomokból átváltunk bitekre

forrás: Prím Online, 2016. június 27. 13:40

A technológiai fejlődéssel járó, az élet egyre több területét átható digitalizáció gyorsan változó trendjei számos szakma mindennapjait határozzák meg.

Dr. Fehér Katalin újmédia-kutató, a Budapesti Gazdasági Egyetem tudományos főmunkatársának most megjelent, Digitalizáció és új média. Trendek, stratégiák, illusztrációk című könyve a digitális trendek megértéséhez nyújt látleletet a témában érintett kutatóknak, szakembereknek. A megjelenés kapcsán tartott pódiumbeszélgetés résztvevői a kötetben felvázolt trendek legégetőbb kérdéseire, jelenségeire keresték a választ.

 

Dr. Fehér Katalin újmédia-kutató, a BGE Kutatóközpontjának tudományos főmunkatársa Digitalizáció és új média. Trendek, stratégiák, illusztrációk című kötete számos esettanulmányt feldolgozva mutatja be a legfrissebb digitális technológiai trendeket, és azok hatásait az üzleti életre, a társadalomra. A BGE Kutatóműhelye által rendezett könyvbemutatón a szerző kiemelte: a digitalizáció eredményeként atomokból bitekre váltunk, a mindennapokban használt digitális eszközök és megoldások mögött álló technológiák és összefüggések azonban az átlag felhasználó számára nem (át)láthatók. A tankönyvként és szakkönyvként egyaránt hasznos kiadvány ezt az összefüggésrendszert és főbb trendjeit igyekszik áttekinteni. 

 

A gyakorlatias szemlélettel összeállított munka egyaránt ajánlott kereskedelmi és marketing, közgazdasági, társadalomtudományi, bölcsész és gazdaság-informatikai képzések oktatóinak és hallgatóinak, valamint reklámmal, médiával, marketinggel, PR-ral, felhasználói dizájnnal, adatelemzéssel, hálózatkutatással, mesterséges intelligenciával és IT-val foglalkozó szakembereknek. A kötet a közép- és hosszú távú tervezést és kutatást támogatja az említett szakterületeken.

 

A könyvbemutatón Dr. Fehér Katalin kiemelte: a digitális trendek technológiai fejlődés által diktált tempónak megfelelően változnak, amelyekhez a társadalom és az egyén kis késéssel reagálva alkalmazkodik. A nemzetközi kutatások azt mutatják, hogy a digitális újdonságok alkalmazásában az egyes felhasználók és az üzleti szféra jár élen, míg a leglassabban a politika és a közigazgatás fogadja be a változásokat. Dr. habil. Horváth Dóra, a Budapesti Corvinus Egyetem tanszékvezető egyetemi docense kiemelte: az üzleti szférában a marketing területén jól látszik a digitális fejlődés hatása. A professzionális, vállalati szinten kontrollált kampányok mellett egyre inkább azzal egyenrangú szerepet töltenek be a közösségi médián keresztül a felhasználók által megosztott tartalmak, ajánlások, kommentek. A nagy kérdés, hogyan reagálnak minderre a vállalatok, szabad teret nyitnak-e a fogyasztói megnyilvánulásoknak.

 

A gyorsan változó digitális trendek között elsősorban a folyamatosan növekvő adathasználat bizonyul állandónak. Az emberiség ma már két év alatt termel akkora mennyiségű adattömeget, mint amennyit korábban összesen. Prof. Dr. Nemeslaki András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem intézetvezető egyetemi tanára rámutatott: az Y és Z generáció tagjai a mind szélesebb online jelenlét érdeklében szinte fenntartások nélkül mondanak le az adatvédelemről, a személyes információ biztonságáról. Hangsúlyozta, a közigazgatás ugyan valóban lassabban alkalmazkodik a technológiai fejlesztésekhez, ám ez köszönhető annak is, hogy az államnak minden esetben meg kell vizsgálnia a jogi és biztonsági kockázatokat. 

 

Dr. Ságvári Bence, az MTA Társadalomtudományi Kutatóintézet tudományos munkatársa rámutatott: manapság az üzleti döntésekben hatalmas szerepet játszanak az automata döntést működtető algoritmusok. Például a Facebook vagy a Netflix is a felhasználóktól begyűjtött adatok alapján válogat és ajánl tartalmakat. Hozzátette, a következő évtized arról szól majd, hogy ezek az automatizált döntések hogyan lépnek ki az üzleti felhasználás területéről és jelennek meg a politika, a közigazgatás, az igazságszolgáltatás terén. 

 

A programot Dr. Veszelszki Ágnes, az ELTE egyetemi adjunktusa moderálta. Összefoglalásában az átalakuló szakmák és tudományos megközelítések átfogó változására hívta fel a figyelmet a társadalom, az üzleti élet és a tudomány számára. 

 

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában

Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat. 

2024. június 17. 13:20

K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz

Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor. 

2024. június 17. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30