Karrierközponttal az informatikushiány ellen
Magyarországon is elindult a Microsoft új karrierközpontja, az IT Pro Career Center. A kezdeményezés komoly segítséget jelent az állást kereső informatikusoknak és a vállalatoknak is.
Magyarországon is elindult a Microsoft új karrierközpontja. A már elérhető IT Pro Career Center segíti az informatikai szakembereket abban, hogy követhessék a gyors technológiai változást és mindig felkészültek legyenek arra, hogy a legjobb pozíciókba kerüljenek. Egyszersmind a vállalatoknak is támogatást nyújt ahhoz, hogy megfelelő felkészültségű informatikusokat találjanak.
A Microsoft IT Pro Career Center nemcsak tudást ad, hanem a technológiákhoz való hozzáférést is biztosítja, méghozzá egy évig ingyenesen. Tréningeket, támogatást és oktatást is nyújt a központ, beleértve az ingyenes Microsoft Azure hozzáférést, Pluralsight-előfizetést az online kurzusokhoz, támogatást a Technet fórumokon és számos más olyan hozzáférést, amely hatékonyan hozzájárul az új technológiák megtanulásához.
A gyors alkalmazkodás minden jel szerint elengedhetetlen: az IDC kutatásának adatai szerint a felhőalapú megoldások terjedése alapvetően változtatja meg az informatikai munkaerőpiacot is. A kutatócég felmérése alapján 2015 és 2020 között minden évben négy százalékkal nő az igény az informatikusokra, ám a felhőalapú megoldások használatával és üzemeltetésével kapcsolatos pozíciók száma háromszor ilyen gyorsan, minimum 12 százalékos mértékben bővül. Emellett 2020-ra minden három IT-pozícióból több mint egy lesz kapcsolatos a felhő alapú szolgáltatásokkal.
Az IDC tanulmánya szerint a tárhely, adatbázis- és felhő alapú technológiák az 50-250 fő közötti cégek több mint felénél (52 százalékánál) szignifikánsan növekednek, ötödüknél kifejezetten robbanásszerű a növekedés, és további negyedüknél a növekedés még jelentősnek mondható. A megkérdezetteknek 84 százaléka mondta azt, hogy a felhőalapú megoldások az üzlet minden területén kritikus fontosságúak. Mindez pedig azt jelenti, hogy az informatikusoknak kiemelt fontosságú ezen technológiák ismerete.
A felhőalapú technológiák terjedését is akadályozza a szakemberhiány. A RightScale tanulmánya szerint immár a vállalatvezetők 31 százaléka említi az első helyen érvként a szakemberhiányt a modern technológiák alkalmazása ellen, és csak 29 százalék nevezi meg a biztonsági kockázatot, pontosabban az azoktól való félelmet.Ebből az következik, hogy a naprakész tudással rendelkező informatikusok rekord gyorsasággal tudnak elhelyezkedni, míg a csak a hagyományos ismeretekkel rendelkező szakemberek versenyképessége a munkaerőpiacon folyamatosan csökken. A felhőalapú technológiákat ismerő szakemberek számának növekedése a vállalatok hatékonyságát és növekedését is javítja, ezzel pedig hozzájárul a gazdaság növekedéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Európában a Galaxy Note7 készülékek már közel 60 százalékát kicserélték
- Kizöldülnek a tech-óriások
- Németországi adatközpontokban is elérhetővé vált a felhőalapú szolgáltatás, a Microsoft Azure Germany
- A professzionális infokommunikációs megoldások használata felé kell fordulnia a hazai kis és közepes vállalkozásoknak
- Elindult a Microsoft Innovatív Iskola Programja a 21. századi oktatásért
- A Samsung lépései a Galaxy Note7 felhasználók biztonsága érdekében
- A fiatal informatikusokra már tanulókorukban lecsapnak a cégek
- Magyar fizikus nyerte a GE globális kódfejtő versenyét
- Történelmi pillanat: egyesült a Dell és az EMC
- A hagyományos informatikus oktatás kőbalta
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.