Megnéztük, hogyan zajlik a munka Sárváron, a FLEX-gyárban

Czipperer Dia, 2016. november 14. 16:43

Volt szerencsénk körülnézni a Lenovo dedikált sárvári FLEX gyárában, amely az EMEA régió ellátásáért felel. Az alkalom apropóját az adta, hogy az üzemben megindult az x86-os szervergyártás is.

A Lenovo legújabb stratégiai döntése nyomás a teljes szervergyártás Európába, azon belül is hazánkba, Sárvárra kerül.  Az új gyártósor ünnepélyes átadása után a sajtó képviselői is körülnézhettek az üzemben, ahol immáron 200 fővel többen dolgozhatnak, mint eddig.

 

A hét éve működő gyáregységben naponta több mint 250 ezer rendelést tudnak fogadni, és kiderült az is, hogy összesen 34 nyelvterületre szállítanak termékeket az EMEA régióban. Mivel ilyen nagy régiót szolgál ki a gyáregység, fontos a különféle folyamatok optimalizálása. A mindennapi munkafolyamatok és a raktározás optimalizálása érdekében nincs készletezés a gyáregység területén. Ha érkezik egy megrendelés, megy az impulzus az alapanyag-előállítónak, és odaszállítják az üzembe.

 


Fontos, hogy pontosan nyomon tudják követni, miből mennyi áll rendelkezésre, és az utánkövetés is szabályozott. Minden egyes alkatrészről képesek megmondani, mikor, melyik gépbe került bele, így bármilyen probléma esetén visszakövethető, mi okozta a hibát.

 

Azonban már összeszerelési fázisban gondosan ügyelnek arra, hogy ne kerüljön ki hibás termék. A gyáregység fennállása óta még nem történt ilyen. A rendszer nem csupán azt jelzi a dolgozó számára, ha valamit rossz sorrendben helyez a gépbe, hanem az előkészítésnél már azt is mutatja, miből hány darabnak kell az adott eszközbe kerülni, csökkentve ezzel a hibalehetőségek számát. Végül az ellenőrző fázisban minden olyan hibát kiszűr a rendszer, ami mégis bekövetkezett. Összesen két ember ellenőrzi az adott terméket, majd egy ezután kerül a tesztsorra.

 

Különböző belső tesztalkatrészekkel tesztelik az egyes elemeket, melyeket rikító színnel jelölnek annak érdekében, hogy ne maradjon benne az adott eszközben.  A munka hatékonyságát növeli, hogy az adott dolgozó is tudja cserélni a tesztalkatrészeket (pl. LAN-kábel), ezekből mindig van tartalék a tesztsoron.

 

A gyáregységben található egy irányító központ is (production control tower), amely mutat minden rendelést, figyelmezteti az irányítót, ha valamilyen probléma merülne fel, és azt is jelzi, ha olyan alkatrész van a gyár területén, amely nem odavaló, vagyis nem kapcsolódik egyik rendeléshez sem.

 

A biztonsági előírásoknak megfelelően pedig minden automatizált folyamatot gondosan megterveztek. Több robot is dolgozik a gyáregységben, melyek az emberi erőforrással összhangban végzik a folyamatokat. A pakolórobot például meghatározott biztonsági előírások mellett működik csak. Különböző biztonsági sávok jelölik az üzemen belül, meddig lehet egy adott területen belül megközelíteni a robotot, ha ezt az illető átlépi, a gép leáll, nullára csökkentve ezzel az esetleges balesetek kockázatát.
 

 

A robot-ember együttműködés tehát nagyon jól működik a sárvári gyáregységben. Nem csupán optimalizálja a folyamatokat az automatizálás, de a gépekkel közös munka is megfelel a biztonsági előírásoknak. Ami pedig a hagyományos munkafolyamatokat illeti, törekednek arra, hogy a munkatársak számára is megfelelő munkakörnyezetet biztosítsanak azáltal, hogy gyakorta áthelyezik őket, több munkafolyamatot végeznek felváltva, hiszen a hibalehetőség a monoton munkafolyamok egyik lehetséges velejárója.

 

Úgy tűnik azonban, hogy mindez kiemelkedően jól működik a sárvári FLEX gyárban, hiszen a magas színvonalú munkavégzés és munkafolyamtok bizonyítéka, hogy az évek során még nem került ki hibás termék a gyártósorról.

Kulcsszavak: Flextronics Lenovo gyár

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01