3 konkurensét vette meg idén nyáron a Szallas.hu
A diszkontáras piacon tör vezető szerepre a Szallas.hu Csoport
A tavalyi évben 8,1 milliárd összforgalmat elérő, kedvezményes szálláscsomagok online piacán vásárolt be a Szallas.hu Csoport: a 2017. augusztus 31-ével záródó akvizíciók keretében a csakutazas.hu, a nemaradjle.hu és sporoljvelem.hu oldalakat vette meg a cég.
A GKI Digital 2017 áprilisában készített kutatása alapján a hazai kedvezményes szálláscsomagokat kínáló kuponos oldalak forgalma 2016-ban kb. 8,1 milliárd forintot tett ki. A Szallas.hu Csoporthoz tartozó Szallasguru.hu egyike a meghatározó piaci szereplőknek, részesedése mintegy 20 százalék volt tavaly. „Határozott célunk, hogy a hazai online szállásközvetítői szegmens mellett az akciós utazások piacán is első helyet szerezzünk. S habár a Szallasguru.hu forgalma évről évre dinamikusan növekszik, úgy ítéltük meg, hogy a folyamatot akvizíciók révén gyorsítjuk fel, melyet kizárólag saját tőkéből finanszírozunk” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Kft. ügyvezető igazgatója.
A 2017. augusztus 31-ével lezárult tranzakciókban a Szallas.hu a diszkontáras közvetítői piac három szereplőjét akvirálta, melyek 2016-ban együttesen közel 1 milliárd forint értékben adtak el akciós szálláshelyeket. A sporoljvelem.hu-t a cég már a Szallasguru.hu oldalba integrálta, míg a nemaradjle.hu és a csakutazas.hu szolgáltatások továbbra is saját arculatukkal, márkanevüket megőrizve, de már a Szallas.hu Csoport informatikai infrastruktúráján érhetők el. „A nemaradjle.hu és a csakutazas.hu esetében azért döntöttünk a brand továbbvitele mellett, mert már jól bevezetett, erős márkákról van szó, jelentős ügyféltáborral és aktív közösségi jelenléttel. A mostani felvásárlások eredményeként egyébként felhasználói adatbázisunk átlépte a 2 millió főt, így az online turizmus területén egyedülálló eléréssel rendelkezünk” – tette hozzá Szigetvári József.
„Ezen a piacon már nagyon nehéz bővülni, ezért úgy láttuk, hogy eljött a konszolidáció ideje. Örülünk, hogy a márkákat egy olyan dinamikusan növekvő csoport viszi tovább és teszi még ismertebbé, mint a Szallas.hu” – mondta Rinner Gyula a nemaradjle.hu és a csakutazas.hu korábbi társtulajdonosa.
Már külföldön is nézelődnek
A Szallas.hu sikeres nemzetközi terjeszkedésének eredményeként – a cég immár 5 országban rendelkezik saját képviselettel – a jövőben egyre több magyar utazó számára biztosít majd akciós külföldi szálláshelyeket hazai diszkontáras közvetítői oldalain. „Mindezek mellett továbbra is nyitottak vagyunk arra, hogy akár Magyarországon, akár külföldön a klasszikus piacszerzés eszközein túl akvizíciók révén növekedjünk, ezért a jövőben további Szallas.hu felvásárlások várhatók, melyeket ugyancsak saját tőkéből kívánunk finanszírozni” – mondta Szigetvári József.
Kapcsolódó cikkek
- Műholdcéget vett a Google
- A Rakuten Viber felvásárolta a Chatter Commerce-t
- Az ABB tovább erősíti digitális portfólióját a KEYMILE kommunikációs hálózatokat fejlesztő üzletágának felvásárlásával
- GKI: 62 milliárdos a belföldi online szálláspiac
- Az ABB felvásárolja a B&R-t
- Az ABB 3D-s innovatív minőségellenőrzési technológiai cég felvásárlásával bővíti digitális termékkínálatát
- Sikeresen lezárult a HARMAN cégcsoport felvásárlása
- Az Origo Zrt. megveszi a Travelót
- 35%-os autóflotta növekedést tudhat magáénak a Business Lease
- Felvásárolják az Extreme Digital egy részét
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.