Az iskolakezdés már nemcsak a szülők pénztárcáját terheli
A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu felkérésére a GKI Digital az eMAG vásárlói körében készített felmérésében arra kereste a választ, hogy az iskolakezdési időszakában mely termékek voltak a legkelendőbbek. A kérdések főként a nyár végi-őszi eleji általános vásárlási szokásokra vonatkoztak, de kiemelt szempont volt az is, hogy a vásárlók milyen jellemzők alapján döntenek a számukra megfelelő termékek mellett.
Műszaki nélkülözhetetlenség
Az internet nyújtotta lehetőségek a tanulás módszereire, a tananyagok elérhetőségére, azok kiegészítésére, valamint a diákok tanulási és a tanárok oktatási szokásaira is hatással vannak. A GKI Digital becslése alapján 400-420 ezer diák el olyan háztartásban, amelynek valamelyik tagja az online vásárlók táborát erősíti, így körükben egyre népszerűbbek azok a „virtuális” közösségek, melyek megfelelő fórumot biztosítanak számukra a gyors és egyszerű információcseréhez. Ugyanakkor ezen digitális csatornák használata megfelelő eszközök nélkül már nehezen valósíthatók meg, így az iskolakezdéshez kötődően a kötelező kiadásokon felül (mint a tanszerek és a tankönyvek), mára már szükségessé és elkerülhetetlenné válik a különféle műszaki cikkek beszerzései is.
A számítógép a felkészülés alapja
A megszokott arányokhoz képest a vásárlások száma főképp a laptopok, asztali számítógépek és nyomtatók esetében ugrik meg jelentősen az iskolakezdés idején. A PC eszközök vásárlása kiemelten magas az iskolakezdés előtti és utáni időszakban, míg a nyomtatók főként szeptember végén fogynak jól az eMAG-nál. A GKI Digital az eMAG őszi értékesítési adatait alapul véve megvizsgálta, hogy van-e összefüggés az adott térségben élő középiskolások száma és a laptop, illetve asztali számítógépek vásárlása között. Az eredményekből kiderült, hogy a számítógép-vásárlás erősen függ az adott terület gazdasági fejlettségétől és az ott élők jövedelmi viszonyaitól, illetve azokban a régiókban vásárolnak több számítógépet, amelyekben a középiskolások aránya nagyobb a lakosságon belül. A felmérés szerint a szülők 12%-a(ők azok, akik számítógép beszerzését is tervezik), összesen 40-48 ezer eszközt szereznek be egy évben, ebből pedig a tavalyi évben 14-15 ezer számítógép online eladása a középiskolások tanévkezdéséhez köthető.
A kiadás mindenkié
A kutatás eredménye azt mutatja, hogy a vásárlók 28%-a – kifejezetten az iskolakezdés kapcsán – műszaki termékek vásárlásával is támogatja a még velük élő középiskolás, illetve felsőoktatásban tanuló gyermeket, így minden tízedik szülő szeretne asztali számítógépet (is) vásárolni gyermekének. A megkérdezett szülők 6%-a számolt be arról, hogy a 14-25 év közötti otthon lakó gyermeke saját pénzéből valósítja meg műszaki cikk vásárlási terveit. Azonban a még otthon élő, felsőfokú képzésben tanulók közel fele, 43%-a szeretne a tanévkezdet kapcsán új műszaki cikket – többek között laptopot beszerezni, azonban – a középiskolásokkal ellentétben – a felsőoktatásban részt vevő hallgatók több mint háromnegyede már kizárólag saját forrásból finanszírozza a műszaki cikkek vásárlását.
Minőség mindenek előtt!
A megfelelő termék kiválasztásakor az árral szemben a minőség az elsődleges szempont, azonban műszaki cikk vásárlását tervezőknek a megfelelő termék kiválasztásánál további fontos tényezők a garancia ideje, és a termék technikai paraméterei is. Ami az ötletgyűjtést illeti, a felhasználók leginkább webáruházakat keresnek fel és az akciós lehetőséget igyekeznek kihasználni. A GKI Digital felméréséből kiderült, hogy a vásárlók éppen ezért a hírlevelekben is jobban figyelik az iskolakezdésről szóló tartalmakat, így az eMAG esetében a Back-to-School tematikus kampánya, az általános kínálat és a felhasználói vélemények jelentős mértékben megkönnyítik a felhasználók végső döntésének meghozatalát.
Kapcsolódó cikkek
- A hibrid IT kulcsa az összehangolt üzleti és informatikai stratégia
- Itthon is megtalálhatnák számításaikat a fiatalok
- Már külföldre is adhatunk el online, akár százezrekért
- Tehetünk ellene, tegyünk is ellene!
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- A Fujitsu felmérése szerint a tárolóeszközök beszerzésekor a CFO-k hosszú távon gondolkodnak
- Digitalizáció a vállalati bankolásban
- A Fujitsu vizsgálata szerint nagyobb mértékben kell automatizálni az IT-működést
- Online eszközök a nemzetközi kereskedelemben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.