Izmos Smart City felhozatallal jön a 2018-as CES
Az 5G technológia terjedése robbanásszerű fejlődést vetít elő az intelligens város megoldások területén, mely a modern városlakók életének szinte minden elemét érinti majd. A trendekre válaszul a világ legnagyobb technológiai seregszemléje, a 2018. január 9-12. között, Las Vegas-ban megrendezésre kerülő CES Smart Cities programot szervez, külön kiállítói területtel és kétnapos konferenciával.
A jövő városai az intelligens, hálózatba kapcsolt technológiákon alapulnak majd, az 5G terjedése pedig a közeljövőben a terület robbanásszerű fejlődését eredményezi szakértők szerint. A CES tech show-t szervező Amerikai Fogyasztói Elektronikai Szövetség (CTA) éppen ezért a Deloitte-tal együttműködve a kiállítás történetében első alkalommal dedikált program keretében biztosít lehetőséget a megjelenésre a világ meghatározó Smart City szereplőinek.
A 2018-as CES okos város szekcióját így többek között olyan illusztris cégek fémjelzik majd, mint a Bosch, a Ford, a Nissan, vagy a Qualcomm. Bemutatva a nagyközönségnek, hogy mit hoz a közeljövő az intelligens közlekedés, az energiagazdálkodás és okos hálózat, a közbiztonság, az egészségügy, az adatelemzés és biztonság, a mesterséges intelligencia, a városvezetés és városfejlesztési politika terén.
„Prognózisok szerint a Smart City projektekre fordított beruházások 2020-ra globálisan elérik majd a közel 34,5 milliárd dollárt. Robbanásszerűen fejlődik tehát a terület, a 2018-as CES pedig egy olyan platformot kínál a szegmensben tevékenykedő vállalatoknak, amelynek keretében együtt kereshetik a választ a jövőt meghatározó kérdésekre” – fogalmazott Gary Shapiro a CTA elnök-vezérigazgatója.
A Deloitte világszinten élenjár az intelligens város technológiákkal kapcsolatos szakmai diskurzus elősegítésében, erősítve a párbeszédet a kormányzati szereplők, az üzleti szféra, a non-profit szervezetek, a helyi közösségek, a felsőoktatási intézmények, illetve az egészségügyi intézmények között a terület integrált fejlődése érdekében.
Az életminőségre, gazdasági versenyképességre, fenntarthatóságra fókuszálva a 2018-as CES kétnapos Smart Cities konferenciája holisztikus megközelítést kínál a résztvevőknek. „Észak-Amerikától, Európán és a Közel-Keleten át Ázsiáig a várostervezők, vállalkozók és üzleti döntéshozók együttműködnek annak érdekében, hogy valóra váltsák az okos város technológiákban rejlő ígéreteket. Nagy várakozással készülünk arra, hogy a 2018-as CES keretében a CTA-val közösen mindezeket bemutathassuk a nagyközönségnek” – tette hozzá John Skowron, a Deloitte Consulting igazgatója és a cég globális Smart City üzletágának vezetője.
A CES Smart Cities szekcióján több, mint száz cég és szervezet vesz részt kiállítóként, többek között a Berlin Partner for Business and Technology GmbH, Las Vegas városa, a Cognata, az Európai Bizottság, a GenZe, a Guangzhou Xiaopeng Motors Technology, az Itron, a Synerise és az Ujet Vehicles. Továbbá a Ford, a Here, Hollandia Nemzeti Start-up Pavilonja, a Honda, az Intel, a La Poste, a Nissan, a Panasonic, és a Qualcomm.
Kapcsolódó cikkek
- Nekem 8(bit) – új helyszínen a legendás retrógépek tárlata
- 5G jövő az Ericssontól és a Telekomtól
- Megállíthatatlan hálózatok: gigabites sebességek jönnek a vezetékes és a mobil technológiában egyaránt
- Berlinben működésbe lépett Európa első 5G hálózata
- Új vezető a Deloitte-nál
- Jobbkormánnyal a világ körül – Ikarus 489 Polaris a Mobilitási hétvégén
- 5G: tízből hét netező használná
- 5G: Akár ötvenmilliárd összekapcsolt eszköz 2025-re
- Elkészült a Deutsche Telekom németországi 5G hálózata
- Philips monitorok az IFA 2017 kiállításon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.