A magyar vásárló véleménye: Kínából rendelni biztonságos és jó kaland!
Egyre népszerűbbek a kínai webáruházak a magyarok körében: a vásárlások mozgatórugója a minőség, a jó ár-érték arány és a rendelés izgalma. Emellett a Rendeljkínait.hu kérdőívét kitöltők többsége, közel kétharmaduk látja úgy, hogy kínai webshopokból rendelni biztonságos, nem jár anyagi kockázattal.
A rendszeresen kínai webshopokból távol-keleti termékeket rendelők körében mára már szinte teljesen kihalt az a nézet, amely szerint a kínai elektronikai termékek minősége a gagyi kategóriába esik – derül ki a Rendeljkínait.hu platformcsalád belső felméréséből. A válaszadók 78 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy ”a kínai termékek minősége megfelelő, nem gagyi”, százból 14 kitöltő fogalmazott meg semleges véleményt, míg alig 8 százalékuk tartja silány minőségűnek a kínai elektronikai kütyüket. A megkérdezettek több mint háromnegyede, egészen pontosan 77 százaléka azzal az állítással is egyetért, hogy a kínai termékek minősége vetekszik az európai és amerikai márkákéval.
A magyar internetes vásárlók évekig tartottak a távol-keleti online boltok használatától, ma már azonban az anyagi kockázatoktól sem nagyon félnek: a kérdőív kitöltőinek 63 százaléka szerint kifejezetten biztonságos kínai webáruházakból vásárolni. „Kockázat természetesen mindig van, azonban ha a legnagyobb, legmegbízhatóbb áruházakból rendelünk és kártyaadatainkat lehetőleg ne adjuk meg, helyette használjunk online fizetési megoldást. Nagy segítséget jelenthet egy olyan magyar partner is, akinek a legnagyobb webáruházakhoz közvetlen kapcsolata van, így tudja támogatni az ügyintézést, az esetleges reklamációt ” – mutatott rá Bicsérdy Gergő, a Rendeljkínait.hu platformcsalád alapító-tulajdonosa. Ennek ellenére a kérdőív válaszadóinak 18 százaléka tart anyagi kockázattól, amikor kínai online felületen vásárol.
Még a Kínából rendszeresen rendelő magyarok több mint fele – 56 százalékuk – is elismeri, hogy a távol-keleti márkák és termékek ma még javarészt ismeretlenek a hazai lakosság körében. A megkérdezettek 22 százalékának ebben a kérdésben semleges a véleménye, míg a maradék 22 százalék szerint viszont egészen ismertek hazánkban is a kínai elektronikai termékek és márkák.
A kínai termékek „menőségének” megítélése kapcsán erősen megoszlik a válaszadók véleménye: a kérdőívet kitöltők 36 százaléka nem érzi sem menőnek, sem cikinek a kínai termékek vásárlását, ők semlegesek a témát illetően, száz megkérdezett közül 15 kicsit, 16 pedig már inkább menőnek gondolja a távol keleti termékek használatát. „A válaszolók 23 százaléka szerint egyáltalán nem menő Kínából rendelni – őket valószínűleg az alacsony árak és az online vásárlás kényelme vonzzák mégis” – mutatott rá a vásárlói attitűd kapcsán Bicsérdy Gergő.
Érdekes eredményt hoztak az arra a kérdésre adott válaszok, hogy mennyire ítélik meg izgalmasnak a kínai webshopok használatát a magyar rendelők. A kitöltők 67 százaléka szerint Kínából rendelni jó kaland. „A rendelés ”kalandossága” elsősorban abból fakad, hogy a termék nagy utat tesz meg az eladótól a vevőig, és ez alatt sok minden történhet vele – ráadásul korábban sosem tudhattuk pontosan, hogy mit kapunk a pénzünkért, és ez a nosztalgia még áthatja ezt a fajta vásárlást. Egyszerűen izgalmas, amikor a csomag kézhezvételét egy több hetes várakozás előzi meg” – magyarázza Bicsérdy Gergő a kitöltők által megadott válaszokból levonható tanulságot.
Kapcsolódó cikkek
- Tarol a robotporszívó kínából rendelő magyarok körében
- 1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
- E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban
- Bálint-napi ajándékötletek az eMAGtól
- E-kereskedelem: a női vásárlók, az okostelefon-használat és a mosogatógép-tabletta az élen
- Az eMAG összegyűjtötte a tíz legkeresettebb és a tíz legfurcsább keresőkifejezést a tavalyi évből
- Élményszerű, személyre szabott vásárlás technológiai újításokkal
- Aznapi kiszállítással segíti a karácsonyi vásárlókat az eMAG
- eMAG Black Friday 2017: növekvő mobilvásárlás
- Rekordszámú érdeklődés az eMAG Black Friday akciói iránt az első két órájában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.