Második állomásához érkezett a Startup Campus V4 Global Tour
2018. április 11-13-a között Berlinbe érkezett a Startup Campus V4 Global Tour, ahol a résztvevő startup vállalkozások egy három napos program keretében ellátogattak a Startup Camp 2018 konferenciára, üzleti reggelin vettek részt a V4 nagykövetek társaságában, valamint a berlini magyar nagykövetségen bemutatkoztak a német ökoszisztéma képviselői előtt.
Isztambult követően a német fővárosban kaptak lehetőséget a V4-es országok startup vállalkozásai. A Startup Campus V4 Global Tour program fő célja a V4-es régió startup vállalkozásainak nemzetközi a piacon való megismertetése.
„A Hiventures az elmúlt évben több mint 100 befektetést hajtott végre 6,7milliard forint értekben, mellyel a régió meghatározó állami kockázati tőkealapja lett. Az előttünk álló időszakban a legfontosabb feladat a tőkealap nemzetközi népszerűsítése, ezzel párhuzamosan olyan partnerhálózat kiépítése, mely segítheti a csapataink következő körös befektetését, valamint lehetőséget nyújt nemzetközi partnerek bevonásával közös befektetésekre. Ebben a folyamatban elengedhetetlen olyan kezdeményezések támogatása, mint a Startup Campus V4 Global Tour. A berlini esemény is bebizonyította, hogy a magyar és régiós startupoknak van helye a globális piacon, van igény a megoldásaikra, szolgáltatásaikra.
A berlini befektetői- és partnertalálkozókat követően megállapítható, hogy a magyar és régiós startup vállalkozásoknak Berlin és a német innovációs ökoszisztéma a legjobb következő lépés a globális piac felé vezető úton, melyet olyan kezdeményezések, mint a Startup Campus program nagyban tudnak segíteni.” – mondta el Katona Bence, a Hiventures vezérigazgató-helyettese.
Az eseményen hazánkat az influencer marketing területén működő automatizált, saját fejlesztésű rendszert kidolgozó Post for Rent, a nemzetközi kereskedelmi ügyleteket automatizáló Trustchain Systems, az egyedi ételrendelési szoftver, az Ordit, valamint a röntgensugárzás csökkentésével kinetikus képalkotó eljárást fejlesztő Kinepict vállalkozás képviselte.
A 4 magyar startup mellett bemutatkozott a Csehországból érkező Naash csapata, a lengyel Medvocation és a Szlovákiát képviselő Voltia.
A globális programsorozat következő állomása Boston és New York, melyre egészségügyi fejlesztéseken dolgozó innovatív vállalkozások utazhatnak. Az egy hetes túra során a startupok ellátogatnak majd többek között a Harvard és MIT innovációs részlegére, részt vesznek New York egyik legnagyobb tech konferenciáján, a Techday-en és üzleti találkozók keretében a szervezők biztosítják számukra az USA-ban való validáció lehetőségét.
Partnerek: V4 Connects, Külgazdasági és Külügyminisztérium, Hiventures, Magyar Nemzeti Kereskedőház - Innotrade Program, EH Invest.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Az Ipar 4.0-tól a blockchain-en át a sztratoszférába
- Keresik a jövő digitális média megoldásait
- A 2018-as Fujitsu World Tour bemutatja, hogyan járul hozzá a „co-creation” a sikerhez
- Húszezer évnyi fejlődést hozhat a mesterséges intelligencia a következő száz évben
- A tanulást forradalmasító alkalmazás nyert az Imagine Cup hazai döntőjén
- Borys Szyc filmsztár oktatta a Women Startup Competition résztvevőket Varsóban
- Nem kell félni az automatizációtól!
- Májusban indul a Startup Campus London ötödik szemesztere
- Adatvezérelt megoldások jellemzik a HR szakma jövőjét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.