A Jófogás tavaly 40 Szabadság-szobornyi fémhulladékot spórolt meg
Túlfogyasztás, fenntarthatóság, ökológiai lábnyom. Unalomig ismételt kifejezések, amelyek a fogyasztók többségénél nem ütik át az ingerküszöböt, pedig a környezetszennyezés egyre nagyobb problémát jelent. Ki gondolná, hogy a divatipar a világ második legszennyezőbb iparága az olajszektor után? Vagy hogy a feleslegessé vált ruhák 84 százaléka szemétlerakóban, vagy szemétégetőben végzi? Itt az ideje, hogy más szemmel nézzünk a Jófogáshoz hasonló használtcikk hirdetési oldalakra!
Fogyasztói társadalmukat jól jellemzi az a tény, hogy míg régen megjavíttattuk az elromlott használati tárgyainkat, addig ma inkább újat veszünk. Ha szétszakad a cipőnk, nem visszük cipészhez (talán már nem is találnánk ilyet, ez is egyike az érdeklődés hiányában eltűnt szakmáknak), hanem kidobjuk és vesszük a következőt. A tönkrement TV is mehet a szemétre, jöhet helyette egy szebb, jobb és nagyobb. Hova vezet ez? Szemét és hulladék hegyekhez. Vannak már előremutató kezdeményezések, mint például a szívószál tervezett betiltása az EU-ban, de a mindennapok szintjén egyelőre nem lett tömegmozgalom abból, hogy környezettudatosan éljük az életünket. Pedig nem kell elvakult környezetvédőként különböző helyekre láncolni magunkat, sem barlangban élnünk és bogyókat ennünk ahhoz, hogy tegyünk a Föld jövőjéért.
A használt nem csak olcsóbb, zöldebb is!
A Jófogás nemrégiben tette közzé fenntarthatósági jelentését, melyből kiderül, hogy a még egy olyan viszonylag pici használtcikk piac, mint a magyar, milyen jelentős mértékben csökkentheti a karbonlábnyomot. A Jófogás felhasználói 2017-ben 40 New-Yorki-i Szabadság-szobornyi acélt, 40 Airbus A380-nyi alumíniumot, és annyi CO2-t takarítottak meg, mintha 45 napig semmi forgalom nem lenne Budapesten.
„Hazánkban egyre növekszik a használtcikk piac, ami örömteli. Azon dolgozunk, hogy a vásárlók ne csak azért válasszák a használt termékeket, mert az olcsóbb, hanem hogy környezetvédelmi szempontok is játsszanak szerepet a döntésben. Hisszük, hogy a tudatos vásárló zöldebb vásárló. Mi azzal igyekszünk példát mutatni, hogy a felhasználóink segítségével évről-évre egyre kisebb szén-lábnyomot hagyunk. Szerencsére hazánkban egyre több vállalat és rendezvény tűzi zászlajára a karbonsemlegességet. Idén a Brandfesztivál is arra törekszik, hogy minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon maga után, többek között ezért is lettünk a rendezvény egyik főtámogatója” – mondta Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
A Jófogáson egyébként a leggyakrabban ruhaneműk és mobiltelefonok cserélnek gazdát. A toplistát a női ruha vezeti, ezt követik a gyermekruhák, a női cipők, a mobiltelefon, végül a férfi ruházat. A legközelebbi bevásárlókörút előtt érdemes átgondolni, hogy valóban új termékekre van -e szükségünk, vagy be lehet -e szerezni azt egy használtcikk piacon is. Szinte már közhely, hogy az ezer mérföldes út is egy lépéssel kezdődik, de ebben az esetben az apró, személyes változtatások jelenthetik a világot. Szó szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Úsznak a cégek a műanyagban, mi lehet a megoldás?
- 16,3 millió tonna szén-dioxidtól védtük meg a Földet
- A bambusz nem csak a pandáknak jó
- Trump elnök döntésének nincs hatása a Xeroxra
- #zöldenjobb: bezöldül az internet a környezetvédelemért
- A Lexmark csatlakozik az Európai Utángyártási Tanácshoz
- Költöztetés és légszennyezés
- Hogyan válhatunk vezető CSR vállalattá?
- Hosszabbítás a Greennovációs Nagydíjon!
- Magyar mobilalkalmazás bírhatja rá világszerte a cégeket a környezettudatosabb működésre
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.