Az IBM legjobb szakemberei segítenek 4 magyar szervezetet
Mesterséges intelligencia fejlesztés egyetemistákkal, női és kistelepülésen élő vállalkozók ösztönzéséhez e-learning, gazdaság élénkítő stratégia fejlesztése – csak néhány példa az IBM most kezdődő IBM Corporate Service Corps (IBM CSC) misszió elnevezésű program céljaiból. A pro bono projektek hozzájárulnak a gazdaságfejlesztéshez, a vállalkozói kedv élénkítéséhez és az oktatás fejlesztéshez a társadalmilag hasznos szervezetekkel közösen megvalósuló együttműködések keretében.
Az IBM bejelentette az IBM Corporate Service Corps misszió kezdetét, amely egy globális, önkéntességen alapuló tanácsadói szolgáltatás a gazdaság és a tudomány fejlesztésének érdekében. A misszió a világban már több helyen bizonyította, hogy képes jobbá tenni a helyi közösségek életét és létfontosságú kezdeményezéseket visz véghez az üzleti élet és a civil vezetők bevonásával. A magyarországi programban az IBM együttműködik a Digital Opportunity Trust (DOT) kanadai civil szervezettel, amely több mint 16 éves tapasztalattal rendelkezik az ifjúságot és nőket célzó programok megvalósításában.
A 14 fős önkéntes csapat tagjait az IBM legkiválóbb munkatársai közül választotta ki. Brazíliából, Kanadából, Hongkongból, Indiából, a Fülöp-szigetekről, az Egyesült Arab Emírségekről, az Amerikai Egyesült Államokból illetve Vietnámból érkeznek Magyarországra a szakemberek. A csapat egy hónapot tölt Budapesten és négy szervezettel együttműködve rövid és hosszú távú ajánlások és megoldások kidolgozásában vesznek részt. A projektekben közös, hogy egytől egyik a társadalom egésze számára fontos, értéket képviselő kérdésekben zajlik majd a munka.
"Örömmel köszöntjük az első Corporate Service Corps missziót Magyarországon. A program hazai megvalósulása szimbolikus jelentőséggel is bír, jól mutatja hosszú távú elköteleződésünket a helyi közösségeket érintő kihívások kezelésével kapcsolatban. Ez a misszió lehetőséget ad rá, hogy a magasan képzett IBM szakemberek ne csak a versenyszektorban alkalmazzák tudásukat, hanem a vállalatnál végzett munkájukon túl segíthessenek kormányokat, civilszervezeteket és más, innovatív szervezeteket azért, hogy a programok megvalósulásával a magyar emberek még sikeresebb lehessenek az élet számos területén." - mondta Rehus Péter, az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója.
Az IBM négy szervezettel fog együtt dolgozni az alábbi projekteken:
- Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) – Mesterséges intelligencia és adat tudomány központ stratégia kifejlesztése
- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központja (BME-FIEK) – Interaktív digitális ökoszisztéma keretrendszer fejlesztése
- Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) – 3 éves vállalkozásfejlesztési program kidolgozása fiatalok és nők aktívabb bevonására a vállalkozói szektorba
- Impact Hub Budapest - E-learning oktatási program kidolgozása vállalkozói ismeretek fejlesztésére elsősorban is Budapesten kívül élő, vállalkozó nők számára
Az IBM Corporate Service Corps misszióról
Az IBM Corporate Service Corps (CSC) egy olyan világméretű, pro bono tanácsadó kezdeményezés, amely segítséget nyújt kormányoknak, non-profit szervezeteknek, kisvállalkozásoknak az üzleti-, technológiai-, állampolgári- és társadalmi kérdéseket egyaránt érintő kihívások kapcsán. Az IBM programja 2008 júliusában indult útjára és eddig összesen 61 országból 4033 szakembert küldött misszióra. A program kereteiben az IBM önkéntesei eddig 44 országban nyújtottak már segítséget professzionális szolgáltatásokkal például az IT, a marketing, az üzleti és jogi tanácsadás területén vagy a humán erőforrásokat és a logisztikát érintő kezdeményezésekben. Az IBM hisz abban, hogy CSC misszió a világ legnagyobb ilyen típusú programja.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM nagy lépést tesz a mesterséges intelligencia fekete dobozának feltörése felé
- Magyar startup lépett szövetségre az IBM-mel
- Intelligens városirányítási rendszereket fejlesztett az IBM vezette konzorcium
- Az IBM segítségével gyorsítja fel üzleti átalakulását a MOL Csoport
- Bemutatkozott az IBM Z
- Ipar 4.0, mesterséges intelligencia és IoT
- Az ABB és az IBM együttműködik a mesterséges intelligencia-alapú ipari megoldások fejlesztésében
- IBM Budapest Lab néven új fejlesztőközpontot hozott létre az IBM
- Az IBM és a Ricoh átalakítja a tárgyalói kultúrát a Watson technológiájú interaktív táblákkal
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.