Mesterséges intelligenciával a hatékonyabb kiválasztásért
Az Indivizo innovatív eszköze az IBM Watson mesterséges intelligencia szoftverének segítségével automatikusan kielemzi a jelöltek személyiségét azok videóinterjúi alapján, így biztosítva részletesebb és pontosabb alapot a humán döntések meghozatalához. Ráadásul mindehhez sem a jelöltek, sem az interjúztatók részéről nincs szükség külön energia- vagy időbefektetésre, hiszen a rendszer a személyiségprofilokat a videóinterjúkat követően azonnal elérhetővé teszi.
“Az eszköz első validálási fázisa bebizonyította, hogy a személyiségprofilok eredményei megbízhatóak, sőt, a stresszhelyzet sem torzítja azokat” - számol be róla Holics András, az Indivizo társalapítója és ügyvezető igazgatója. “Az elkészült videóinterjúkat a mesterséges intelligencia segítségével számos szempontot figyelembe véve elemezzük - ilyen például a szóhasználat, vagy a szünetek és mondatok hossza - az eredményeket pedig szintén többféle különböző skálán vizsgáljuk, a széles körben elterjedt Big Five személyiségmodell alapján. Megtudhatjuk, mennyire zárkózott vagy nyitott egy jelölt, mennyire barátságos vagy éppen magának való, hogyan viszonyul a felelősséghez, és így tovább. Jó vagy rossz eredmények természetesen nincsenek, a HR-szakember vagy a felvételiztető az, aki a kapott adatok alapján képes megítélni, hogy egy jelölt milyen mértékben felel meg a megpályázott pozíció elvárásainak.”
A mesterséges intelligencia beépítésével egyetlen kiválasztási lépésben is sokkal több információhoz jutunk a jelöltjeinkről, így jelentős időt és költségeket takaríthatunk meg. További előnye, hogy használatával sokkal objektívebb döntéseket hozhatunk, kiküszöbölve az emberi előítéletekből származó hibákat és visszásságokat, amelyek eredményeként a munkahelyi sokszínűség is növekedhet.
“Az emberi részvételt természetesen ez az eszköz sem helyettesíti, viszont hatékonyan támogatja és jelentősen megkönnyíti a döntési folyamatot” - állítja Illés Kata, aki szintén társalapító és ügyvezető igazgató az Indivizo-nál. “Célunk, hogy az interjúztatásban résztvevők a mesterséges intelligencia bevonásával a lehető leghatékonyabban használhassák fel értékes idejüket, objektív, adatalapú információkra építve humánpolitikai döntéseiket.”
A kompetenciák és személyiségjegyek vizsgálata nemcsak a kiválasztásban segít, de a jelöltek jövőbeli teljesítményét és helytállását is előrevetíti, hiszen pontosabb képet ad készségeikről, hozzáállásukról és motiváltságukról.
Az adatokon, tényeken alapuló munkaerő-felvételi döntések így nem kizárólag a toborzási folyamat résztvevőinek érdekeit szolgálják, de ahhoz is hozzájárulnak, hogy a HR stratégiai jelentőségű partnerként vehessen részt a vállalatok életében.
Az Indivizo új Személyiségprofil eszköze először angolul, az IBM Watson programnyelvén érhető el, és már jelenleg is alkalmazható bármely kiválasztási folyamatban.
Kapcsolódó cikkek
- Robotikával foglalkozik az újonnan megnyílt New York-i MI központ
- Vizsgálták a fiatalok mesterséges intelligenciához való hozzáállását
- Mostantól a méheket is mesterséges intelligencia figyeli
- Már hazánkban is kapható a Samsung 8K-s tévéje
- A Cisco mesterséges intelligenciát és gépi tanulást támogató szervert mutatott be
- Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot
- Gyurós-díjas a Waberer’s digitális megújulása
- Amikor a 900 kilós ipari robot táncra perdül
- A mesterséges intelligencia szerepe a jövő nyomtatásában
- Az LG vezetői először részletezték a vállalat AI-stratégiáját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.