Digitalizálódik a kintlévőség-kezelés a következő években
Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya szerint a vállalatok 46%-a az automatizációt és a digitalizációt tartja a legnagyobb kihívásnak, amivel a kintlévőség-kezelési szakma szembesül az elkövetkezendő években.
További 31% szerint a big data, 26% szerint a kiberbűnözés, és 12% szerint a mesterséges intelligencia implementálása jelenti majd a legfontosabb témákat, amellyel a szakmának boldogulnia kell a közeljövőben – derült ki a 17 országban elvégzett, 3400 megkérdezett szakértő álláspontját összesítő tanulmányból.
A magyarországi cégek képviselőit arról is megkérdezték, hogy milyen következményeket okoznak vállalatuk számára a késedelmes fizetések és a ki nem fizetett számlák. A válaszadók leggyakrabban a profitkiesést (47%), a pénzforgalmi gondokat (42%) és a magasabb fizetendő kamatköltségeket (38%) említették. Ezen következményekre a vállalatok 31%-a áremelésekkel, 27%-a a befektetések leállításával, 21% pedig elbocsátásokkal és a felvétel befagyasztásával reagál. A magyar cégek 16%-a konkrétan veszélyben is érzi a működését a mindennapi fizetési problémák miatt.
Thummerer Péter, az EOS Magyarország ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a követelések megfelelő és szakszerű kezelése az egész gazdaság számára fontos kérdés: „Rendkívül lényeges, hogy a késedelmes kintlévőségeket minél korábbi fázisban kezdjük kezelni, mert ilyenkor még jobbak a kilátások, mint egy korosabb követelés esetén. Gyakran láthatjuk, hogy a ki nem fizetett számlák körbetartozást okoznak, sőt akár egy egész beszállítói láncot is bajba sodorhatnak, ami esetenként több száz vagy akár több ezer munkahelyet is veszélyeztethet” – jelentette ki Thummerer Péter.
Kapcsolódó cikkek
- Automatizációval csökkenhet a munkaerőhiány a könyvelőszakmában
- Kilencmilliárd eurót hozhat a digitalizáció Magyarországnak
- Ezt kell tudnunk, ha nem akarjuk, hogy minket is leváltson egy robot
- Tizedannyiba kerül az önkiszolgáló call center, mint a hagyományos
- A digitalizáció a siker kulcsa
- A magyar tulajdonú autóipari cégek kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt
- Az MKB Bank alkalmazza elsőként a magyar robottanácsadót
- Könnyebb tanulás, nehezebb puskázás a digitális tanteremben
- Erősödő fogyasztóvédelem a digitális piacokon
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
Mesterséges intelligencia által generált könyvek árasztják el az Amazont
Az AI által generált könyvek megjelenése az Amazonon új kihívások elé állítja a könyvkiadást és a szerzői jogi szabályozást. Miközben a technológia lehetőséget ad új tartalmak létrehozására, fontos biztosítani a minőséget és a szerzők jogainak védelmét.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.
Mobiltelefonok második élete: A Magyar Telekom újrahasznosítási megoldásai
A Magyar Telekom kutatása szerint a magyar háztartásokban átlagosan 1,7 darab, összesen mintegy 2,7 millió használaton kívüli mobiltelefon található, amelyek leginkább a fiókok mélyén rejtőznek. Az aktívan használt mobilkészülékek átlagos kora 2,8 év, és ezek 11%-a már korábban használt vagy felújított állapotban került jelenlegi tulajdonosaikhoz. A Recommerce, egy mobiltelefonok körforgását támogató európai cég adatai szerint a magyarok 41%-a nyitott arra, hogy megbízható forrásból származó felújított készüléket vásároljon. A Telekom a körforgásos gazdaság elveit követve lehetőséget biztosít arra, hogy a régi, használhatatlan készülékeket újrahasznosítás céljából leadják, a működőképeseket értékesítsék, illetve felújított készülékeket vásároljanak.