Digitalizálódik a kintlévőség-kezelés a következő években
Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya szerint a vállalatok 46%-a az automatizációt és a digitalizációt tartja a legnagyobb kihívásnak, amivel a kintlévőség-kezelési szakma szembesül az elkövetkezendő években.
További 31% szerint a big data, 26% szerint a kiberbűnözés, és 12% szerint a mesterséges intelligencia implementálása jelenti majd a legfontosabb témákat, amellyel a szakmának boldogulnia kell a közeljövőben – derült ki a 17 országban elvégzett, 3400 megkérdezett szakértő álláspontját összesítő tanulmányból.
A magyarországi cégek képviselőit arról is megkérdezték, hogy milyen következményeket okoznak vállalatuk számára a késedelmes fizetések és a ki nem fizetett számlák. A válaszadók leggyakrabban a profitkiesést (47%), a pénzforgalmi gondokat (42%) és a magasabb fizetendő kamatköltségeket (38%) említették. Ezen következményekre a vállalatok 31%-a áremelésekkel, 27%-a a befektetések leállításával, 21% pedig elbocsátásokkal és a felvétel befagyasztásával reagál. A magyar cégek 16%-a konkrétan veszélyben is érzi a működését a mindennapi fizetési problémák miatt.
Thummerer Péter, az EOS Magyarország ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a követelések megfelelő és szakszerű kezelése az egész gazdaság számára fontos kérdés: „Rendkívül lényeges, hogy a késedelmes kintlévőségeket minél korábbi fázisban kezdjük kezelni, mert ilyenkor még jobbak a kilátások, mint egy korosabb követelés esetén. Gyakran láthatjuk, hogy a ki nem fizetett számlák körbetartozást okoznak, sőt akár egy egész beszállítói láncot is bajba sodorhatnak, ami esetenként több száz vagy akár több ezer munkahelyet is veszélyeztethet” – jelentette ki Thummerer Péter.
Kapcsolódó cikkek
- Automatizációval csökkenhet a munkaerőhiány a könyvelőszakmában
- Kilencmilliárd eurót hozhat a digitalizáció Magyarországnak
- Ezt kell tudnunk, ha nem akarjuk, hogy minket is leváltson egy robot
- Tizedannyiba kerül az önkiszolgáló call center, mint a hagyományos
- A digitalizáció a siker kulcsa
- A magyar tulajdonú autóipari cégek kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt
- Az MKB Bank alkalmazza elsőként a magyar robottanácsadót
- Könnyebb tanulás, nehezebb puskázás a digitális tanteremben
- Erősödő fogyasztóvédelem a digitális piacokon
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.