MKB Fintechlab: kimagasló nemzetközi érdeklődés az idei inkubációs program iránt
Minden eddigit felülmúló számú, 112 startup jelentkezett a világ minden tájáról az MKB Fintechlab 2019-es nemzetközi inkubációs programjára. A január 9. és 11. között Budapesten megrendezett kiválasztási táborban 18 startup versengett azért, hogy közülük a legjobbak bekerülhessenek a márciusban induló inkubációs programba. Az MKB Bank sikeres digitális átállásának köszönhetően a legjobb fintech startupok már a bank új digitális rendszeréhez fejleszthetik és tesztelhetik megoldásaikat, amelyet így az MKB Bank ügyfelei elsők között használhatnak majd.
Az MKB Bank által 2016-ban létrehozott MKB Fintechlab – Közép-Kelet-Európa meghatározó fintech központja – 2019-ben immáron harmadik inkubációs programját bonyolítja le. A 112 idei jelentkező közül személyes és online interjún keresztül került kiválasztásra az a 18 startup, akik meghívást kaptak a kiválasztás utolsó körére, a kiválasztási táborba. A háromnapos esemény célja, hogy az MKB Fintechlab és az MKB Bank mentorai, szakértői és a startupok éles körülmények között dolgozhassanak együtt az üzleti és digitális feladatokon. A közös munka során a startupok azonnali szakmai visszajelzéseket kaptak, a mentorok és döntéshozók betekintést nyertek a startupok stratégiai gondolkodásmódjába és szakmai felkészültségébe.
Az MKB Fintechlab a kiválasztási tábor tapasztalatai alapján január végéig választja ki a nyolc legjobb startupot, akik részt vehetnek az inkubációs programban. A kiválasztottak a mentoráláson felül, akár 50 millió Ft tőkebefektetést is kaphatnak.
A nagyközönség az inkubációs programot lezáró májusi Demo Day-en kaphat betekintést a legújabb hazai és nemzetközi fintech fejlesztésekbe.
dr. Balog Ádám, MKB Bank vezérigazgató: Az MKB Bank saját – nemzetközi szinten is sikeres – digitális átállásának lebonyolításával párhuzamosan jelentős energiákat fordított és fordít jelenleg is arra, hogy a jövő bankjait meghatározó fintech megoldások fejlesztése területén Magyarország meghatározó tényező legyen Közép-Kelet-Európában. Az MKB Bank és az MKB Fintechlab egyaránt elkötelezett a legjobb magyar és nemzetközi fintech startupokkal történő jövőbeni együttműködés sikerében, hiszen az MKB Bank saját példája is azt erősíti, hogy a digitalizáció jelenti a bankok és a pénzügyek jövőjét.
Pereczes János, MKB Fintechlab ügyvezető: Nagyon büszke vagyok az MKB Fintechlab stábjára, hiszen az elmúlt három évben folyamatosan előreléptünk inkubációs programunkkal. A magyar startupokkal induló programunk három év alatt a nemzetközi fintech világ meghatározó és mértékadó eseményévé fejlődött. Külön öröm, hogy a tavaly először megrendezett fintech hackathonunk két nyertes csapata – hat hónap alatt – az ötlettel a gyakorlati fejlesztésig tudott eljutni a támogatásunknak köszönhetően.
Kapcsolódó cikkek
- A hazai startupok is a blockchain technológia felé mozdulnak
- Együttműködés a jövő digitális egyészségügyi megoldásaiért
- Egyetemi ötletek kaptak 9 millió forintos befektetést
- A mesterséges intelligenciával foglalkozó startupok mutathatnak új utat Európának
- Budapestre figyelt a régió startup világa
- Közép-kelet-európai startup rendezvény a brit fővárosban
- Szeretnének, de mégsem mernek vállalkozni a magyar fiatalok
- Jön a Startup Hét Debrecen!
- Az MKB Bank, a Fintechlab és az Oracle november végén Magyarországra hozza a valódi „open bankinget”
- Hazai orvostechnológia startupok mutatkoztak be az Egyesült Államokban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.