További rekordot döntött az Educatio kiállítás
A 19. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításra idén több mint 53 ezer látogató érkezett, akik a helyszínen közel 50 hazai intézménnyel kapcsolatban érdeklődhettek jelenlegi hallgatóktól és tanároktól. A Hungexpo 20 000 négyzetméteres területén csaknem 200 kiállító várta a középiskolásokat, a legkülönbözőbb továbbtanuláshoz és -képzéshez kapcsolódó információkkal.
Az Oktatási Hivatal és a HÖOK (Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája) által szervezett Educatio rendezvény elsősorban a fiatalok felsőoktatási kérdéseinek megválaszolására fókuszál, összekapcsolva őket hazai és külföldi egyetemekkel, nyelviskolákkal, szakképző intézményekkel. Gyakorlati tanácsokat ad a felvételi eljárással kapcsolatban, de kitér olyan témakörökre is, mint az egyetemi élet, a kollégiumi elhelyezés, a duális képzés vagy Erasmus lehetőségek.
– Az idei évben a munkáltatói oldal is hangsúlyosabban megjelent az Educatio életében, a cégek igyekeztek a hallgatóknak orientációjukhoz igazítva támpontokat adni, de kínáltak gyakorlati, tanulmányok mellett betölthető pozíciókat is – mesélt a tapasztalatokról Maszlavér Gábor főszervező.
A háromnapos rendezvényen 2019-ben 53.059 érdeklődő vett részt, ezzel megdöntve a tavalyi 52.500 fős csúcsot is. A legerősebb napnak idén is a péntek bizonyult, ekkor 24.317-en léptek a kiállítás területére. És bár az Educatio alapvetően az érettségi utáni képzési lehetőségekre szakosodott, a főszervező elmondása szerint egyre nagyobb számban látogatják 17 év körüli hallgatók is, hogy előre feltérképezzék a jövőbeni lehetőségeket.
– Beigazolódott, hogy indokolt volt a nagyobb csarnokba való költözés, és külön öröm, hogy évről évre dinamikusan nő a csoportos regisztrált látogatók száma. Számunkra pozitív, hogy az intézményvezetők is egyre intenzívebben, szervezett kereteken belül utaznak a tanulókkal a kiállításra, hiszen könnyebb a döntés, ha egy helyen minden szükséges információt kézhez kaphatnak, ráadásul közvetlenül az illetékes személyektől – tette hozzá Maszlavér Gábor, a szervező csapat nevében is megköszönve az idei érdeklődést.
Kapcsolódó cikkek
- Robotprogramozással újít a Vodafone és a Skool
- Ismét rekordokkal zárt a világ legnagyobb tech show-ja
- Educatio 2019: interaktív programok a MÁV-csoport standján
- Az Apple ellopta a CES marketingjét
- Az idei Educatio már a tanulmányokat követő munkaéletre is összpontosít
- Gyakornoki programban készülnek fel a jövő pedagógusai
- Három nap a továbbtanulás jegyében: Educatio 2019
- Kiválasztották az ABB egyetemi ösztöndíj pályázatainak győzteseit
- Fókuszban a közlekedés jövője a januári CES-en
- A Hannover Messe leváltja a CEBIT-et
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.