Megjelent az in nuce DPO készlet
A TMSI „in nuce dpo toolkit” néven kereskedelmi termékként adott ki egy olyan eszközkészletet, ami a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselők napi, operatív munkáját segíti. Az „in nuce DPO eszközkészlet”-nek az a célja, hogy átfogó segítséget nyújtson az adatvédelmi tisztviselők számára, hogy a lehető legjobban tudják végezni a munkájukat. A céljuk az volt, hogy az anyagaikban olyan helyzetekkel és forgatókönyvekkel foglalkozzanak, amelyekkel a hazai adatvédelmi tisztviselők leggyakrabban találkoznak.
A GDPR rendelet magas szinten, általánosságokban határozta meg a DPO feladatait, a 29-es cikk szerinti adatvédelmi munkacsoport (WP29) pedig próbált némi gyakorlati útmutatást adni, de még igen sok fontos, gyakorlati kérdés maradt nyitott a DPO szerepkörével kapcsolatban. Az „in nuce DPO eszközkészlet” egy összefoglaló, a csomag anyagai segíthetnek a hiányosságok kitöltésére, és a már kijelölt adatvédelmi tisztviselők napi munkájának támogatására, de semmiképpen sem törekszik a GDPR rendelet értelmezésére, magyarázatára.
Tapasztalatuk szerint mind Magyarországon, mind nemzetközi szinten még mindig elsősorban jogi egyeztetések, rendelet-értelmezési viták zajlanak, a szürke hétköznapokra igen kevés a valódi, operatív, konkrét segítség. A jelenlegi gyakorlat nagy általánosságban az, hogy a szervezetek kineveznek valakit adatvédelmi tisztviselőnek, kiegészítik a munkaköri leírását, vagy kötnek egy külső vállalkozóval szerződést ezekre a feladatokra, és a szervezet vezetésének részéről a feladat „ki lett pipálva”. Mivel nincs elegendő megfelelően képzett szakember, és ezek minősítése sem lett még pontosítva, így elég sokan vállalnak munkát megfelelő képzettség és tapasztalat nélkül. Ugyanakkor sok olyan érintett is van, aki kényszerűségből végzi ezt a munkát. Nekik is segítség az „in nuce DPO eszközkészlet”.
Természetesen a készletben szereplő anyagok csak alapok, minták lehetnek ahhoz, hogy minden szervezet a saját igényei és sajátosságai szerint módosítsa ezeket.
Kinek jó a dokumentumcsomag?
- Azoknak, akik már kineveztek adatvédelmi tisztviselőt, és segíteni szeretnék a munkáját egy jól összefoglalt anyaggal, ellenőrzőlistákkal, táblázatokkal, a rendelet alkalmazását segítő anyagokkal.
- Azoknak, akik már kineveztek adatvédelmi tisztviselőt, de nincsenek meggyőződve a kinevezett tisztviselő munkájának minőségéről, teljeskörűségéről.
- Azoknak, akiknek NEM kötelező GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselőt alkalmaznia, hiszen a készlet az adatvédelem erősítéséről szól, az pedig mindenkit érint.
Miért tőlük, miért a TMSI?
- Mert magasan képzett szakemberekkel rendelkeznek (CIPP/E, CISA, CSM, MCP).
- Mert vezető auditor kollégájuk az első informatikus Magyarországon, aki CIPP/E minősítéssel rendelkezik. Ugyanakkor CISA minősítésű auditor is egyben.
- Mert nem csak elméleti szakemberek, az adatvédelmi gyakorlati tapasztalatuk több mint húsz éves.
- Mert a „GDPR őrület” előtt pontosan egy évvel jelezték az ügyfeleik számára, hogy mi vár rájuk, kezdjék el időben a felkészülést.
- Mert a „GDPR őrület” előtt, még 2017-ben, Magyarországon elsőként készítettek el, és publikáltak egy olyan GDPR felkészítő készletet, amivel a kisebb cégeket segítették a felkészülésben.
- Mert az in nuce in nuce GDPR felkészítő készlet igen jelentős piaci sikere azt igazolta vissza, hogy jó úton járnak, értik az ügyfeleik előtt álló kihívásokat, valódi, érdemi segítséget tudnak nyújtani.
- Mert számos olyan befejezett GDPR projektet tudhatnak maguk mögött, ahol az ügyfelek azóta is megbízzák őket a folytatással.
- Mert komoly jogi támogatásuk van.
Kapcsolódó cikkek
- Ne csak a kibertámadásoktól védjük adatainkat!
- Legális puska az előírások teljesítéséhez
- A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
- GDPR tapasztalatok a régióban
- Néhány lépés a GDPR-nak megfelelő blokklánc megtervezéséhez
- Távol-keleti nyitás a GDPR-ban
- 50 millió eurós adatvédelmi bírság a GOOGLE-el szemben
- Óvja meg idejét és pénzét az adatrobbanástól!
- 2 milliárd euró megtakarítást hoz az uniós cégek számára a GDPR
- GDPR és adatvédelem: meglátni és eltörölni (vagy megvédeni)
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.