Sokan keresik a drágább outdoor karórákat

forrás: Prím Online, 2019. március 15. 13:01

A tavalyi évben a magyarok többsége egyértelműen a szenzorokkal és bluetoothos kapcsolattal rendelkező órákat a választotta a Casio hazai forgalmazója, a Fast Hungary szerint.

„A hölgyek a sportosabb karórák terén a friss, divatos színű változatokat, a férfiak pedig a legkorszerűbb technikával, például a hőmérővel ellátott és fényenergiával működő karórákat keresték” – hívta fel a figyelmet Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere. 

 

A női órák közül a Baby-G kollekció továbbra is nagy népszerűségnek örvendett. Ezen belül is elsősorban azok az órák voltak keresettek, amelyeknél a fehér mellett olyan divatos kiegészítő színek is megjelentek, mint a rozé, vagy a sportruházati kiegészítőknél megszokott élénk, friss színek. Az év második felében bemutatott, bluetoothos lépésszámlálós modellekre (BSA-B100, BGS-100 típuscsalád) is egyre nagyobb kereslet mutatkozott.  A két legnépszerűbb Baby-G a kombinált digitális és analóg kijelzésű rozé számlappal ellátott BSA-B100MF-7AER típusú karóra, valamint a kék számlappal rendelkező BGA-250-7A1ER volt. 

 

 

A Casio legszebb és legragyogóbb női karórakínálatával a Sheen rendelkezik. Az ez alatt a márkanév alatt futó modellek közül az illuminátor hátlapvilágításnak köszönhetően akár koromsötétben is tökéletesen leolvasható SHE-3047SG mellett, a fokozottan karcálló zafír kristályüveges SHE-3511 modell került be a listavezetők közé 2018-ban. Ez azt jelzi, hogy a hölgyek számára is kiemelkedően fontos lett a hozzáadott érték. A férfi karórák terén többféle kategóriáról beszélhetünk. Ezek közül is a legnagyobb kollekciónak az Edifice számít, amelyből továbbra is keresettek az ár&érték arányban kiemelkedő nemesacél tokozású WR-100M vízállóságú alapmodellek, mint például az EFV-100. Dizájnosabb kronográfok közül a fekete, metálkék vagy egyéb kékes árnyalatú számlapok dominálnak. Legnagyobb darabszámban eladott újdonság a hőmérővel felszerelt EFV-C100-as, kombinált analóg digitális kijelzős időmérő lett a tavalyi évben. 

 

 

„Kiemelkedő kereslet mutatkozott a fényenergiával működő, fokozottan karcálló zafírkristály üveggel felszerelt EFS-SXXX modellekre is. Közülük leginkább a sportos, díszvarrásos bőrszíjjal és karbonszálas számlappal ellátott EFS-S520CBL-1A vitte a prímet” – hívta fel a figyelmet a Casio termékmenedzsere. A technikailag magasabb hozzáadott értéket képviselő prémium Edifice termékek közül továbbra is a Tough Solar & Bluetooth EQB-500/501 család tagjaiból fogyott a legtöbb 2018-ban. 

 

 

A G-Shock esetében folytatódnak az elmúlt években megszokott trendek. Az alapmodellek közül továbbra is a fekete, robosztus, nagyméretű modellek dominálnak, mint például az analóg-digitális kombinált kijelzős GA-100-1A1, vagy a Tough Solar/Wave Ceptor GW-7900B-1. Újdonságként a szögletes XXL tokméretű GX-56BB-1 és a Bluetooth-technológiával felszerelt, sportoláshoz kifejezetten alkalmas GBA-800-1 került a legjobbak közé. A fekete után a második legnépszerűbb szín ebben a kategóriában a terepszín, ezt bizonyíja, hogy a GD-120CM-5 is elkelő helyezést ért el a tavalyi rangsorban. 

 

 

Ennek kapcsán érdemes kiemelni a legfiatalabb G-Shock kategóriát, az acél G-STEEL-t. Amely egy elegánsabb darab, azonban a G-Shock DNS-t teljes mértékben magában hordozó, acéllal erősített és díszített modellek közül egy teljesen új célcsoportot tudtak megszólítani, hiszen akár alkalmi viseletre is tökéletesek. „A GST-B100 részlet gazdag, fém alkatrészekkel felépített 3D-s számlapja szemet gyönyörködtető megjelenést kölcsönöz a terméknek, míg a Tough Solar és az okostelefonokhoz történő csatlakozást segítő Bluetooth kimeríti a technológiáért rajongók legfőbb igényeit is” – jegyezte meg a Nagy Sándor. 

 

 

A magasabb árfekvésű, szenzoros (superior) modellek között - akárcsak Európa többi részén - a fokozottan por- és sárálló tokozású Mudmasterek és Rangemanek hódítanak. Ebben a szegmensben az uralkodó szín nem a fekete, hanem a military jellegű zöld és a terepen szintén gyakran előforduló homokszín. „Viszonylagosan magas ára ellenére a csúcstartó továbbra is a GWG-1000-1A3, ami tudását és technológiai felszereltségét ismerve nem is annyira meglepő. Tripla szenzorral, Tough Solar-technolgóiával, Wawe Ceptorral van ellátva, csak, hogy a legfontosabbakat említsük” - emelte ki a szakember. A hasonló kinézetű, duplaszenzoros GG-1000 követi őt a Superior G-SHOCK órák rangsorában és nem sokkal lemaradva a régi motorosnak tekinthető első generációs Rangeman GW-9400 került fel ebben a kategóriában a dobogó harmadik fokára. 

 

A Casio ProTrek karórák közül továbbra is a nagy kijelzős változatok hódítanak. Ez az a méret, amely továbbra is alkalmas a tripla szenzor által mért értékek minél könnyebben leolvasható megjelenítésére. A nagyobb tokméret természetesen nagyobb méretű gombokkal jár együtt, ezért a szenzorok kezelése is jóval egyszerűbb, akár mozgás közben is. Ebben a termékcsaládban bemutatkozott a tavalyi évben egy újdonság is, a PRW-3510Y-8, amely zöld katonai szíjjal került forgalomba, ami csak tovább erősítette a termék outdoor jellegét.

 

A retró órák között továbbra is csúcstartónak számít a ráncfelvarráson átesett, klasszikus, négyzetes tok formájú A168. „Az új széria tükröződő üvege és a fém részek magas fényű polírozása még jobban vonzzák a tekinteteteket. Az ezüst és az arany mellett a rozé továbbra is az egyik legkedveltebb színnek tekinthető a divat kiegészítők piacán” – tette hozzá Nagy Sándor. 

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

VR Health Champions néven 7,8 millió eurós program indult, hogy felgyorsítsa a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) technológiák bevezetését az egészségügyi ellátásban Európa-szerte. A hároméves projekt célja, hogy lebontsa a piaci, klinikai és szabályozási akadályokat, illetve felgyorsítsa a VR és AR, összefoglaló néven XR (kiterjesztett valóság) alkalmazások fejlődését a kevésbé fejlett régiókban – ehhez az Európai Regionális Fejlesztési Alap régióközi innovációs beruházások (I3) eszköze biztosít társfinanszírozást. 

2024. november 12. 18:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36