A munkaerőpiacon is előnybe kerülhetnek a társadalmi ügyekben aktív cégek
A világ legnagyobb vállalatainak első emberei és intézményi befektetői körében végzett EY CEO Imperative Study szerint a munkavállalók, a befektetők és a vásárlók is előnyben részesítik a társadalmilag fontos ügyek mellett elkötelezett társaságokat. A globális kihívások kezelése ezért egyre fontosabb szempont lehet a tehetséges munkavállalók megtartásában és megtalálásában is.
A kiberbiztonság, a nemek közötti egyenlőtlenség és a technológiai fejlődés hatására megszűnő munkahelyek jelentik a legnagyobb kockázatot a világgazdaság növekedésére a következő 5-10 évben az EY felmérése szerint. A megkérdezett döntéshozók úgy vélik, hogy a fenti tényezőknek egyre nagyobb negatív következményei lesznek a társadalmakra. Az ENSZ jelentése például kiemeli, hogy az országok világszerte 160 ezer milliárd dollár értékű vagyontól esnek el a nők és a férfiak jövedelmi különbsége miatt.
A vállalatok ügyfelei (54%), befektetői (40%) és munkatársai (40%) elvárják a cégvezetéstől, hogy kiálljon az emberiségre világszinten kockázatok jelentő problémák megoldása mellett. A kutatásba bevont CEO-k 80 százaléka úgy látja, hogy a kormányzati, az üzleti szektor, valamint a lakosság a közeljövőben kedvezőbben ítéli meg azokat a vállalatokat, amelyek valódi válaszokat adnak a globális kérdésekre. A válaszadók majdnem fele szerint a társadalmi ügyek felkarolásával a cégek a tehetséges munkavállalók és új befektetők figyelmét is felkelthetik.
„A világszintű kihívások kezelésében meghatározó szerepük van a helyi kezdeményezéseknek is, amelyek előre mozdításában a hazai vállalatok is részt vehetnek” – hangsúlyozta Farkas Margit, az EY Személyügyi Tanácsadási Szolgáltatásokért felelős vezetője. „Azok a döntéshozók, akik nem kötelezik el magukat a problémák megoldása mellett, könnyen elveszíthetik a vásárlók, a befektetők és a dolgozóik bizalmát. A nehéz munkaerőpiaci körülmények között a toborzást és a megtartást egyaránt veszélyeztetheti, ha a cégek nem foglalkoznak a globális kockázatokkal. Egy munkakereső szívesebben helyezkedik el a társadalmi ügyeket is támogató cégeknél” – tette hozzá.
Ma még nincs pontos becslés arra, hogy a munkaerőpiacot aktívan befolyásoló tényezők, mint például a technológiai fejlődés miatt megszűnő munkahelyek, valamint a csökkenő munkaképes korosztály milyen hatással lesznek a fejlett piacokra. A szakértő szerint a vállalatoknak erősödő kihívásokra kell felkészülniük ebben a tekintetben. Ebben a felelős társadalmi cselekvésnek is fontos szerepe van, hiszen látványos eredményeket hozhat, ha egy cég például hiányszakmák irányába történő képzésekkel, családbarát intézkedéssekkel, illetve a szülők rugalmas feltételek melletti foglalkoztatásával előnyös helyzetet teremt meglévő és potenciális kollégái számára.
A felmérésben megkérdezett döntéshozók mindössze harmada gondolja úgy, hogy a jelenlegi felsővezetői struktúra megfelel a következő évtized legsúlyosabb problémáinak hatékony kezeléséhez. A CEO-k 47 százaléka szerint az előttünk álló 5-10 évben a szervezetek egyre átfogóbb kezdeményezésekbe fognak a világszintű kihívások megoldása érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Gondolkodó városok és hálózatba kötött valóság
- Dinamikusan növekszik az EY Magyarországon
- Vállalkozó generáció
- A fogyasztók 82%-a habozás nélkül feketelistára tesz márkákat
- Így vásárolunk iskolakezdéskor
- Ne az embert facsarjuk ki!
- Munkaerő-kisokos nagyvállalatoknak 7 lépésben
- Szabadságolás igazságosan
- Az IT menedzserek nehezen birkóznak meg a digitális támadásokkal
- Növekvő potenciált látnak a vállalatok a blockchain megoldásokban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.