A mesterséges intelligencia segíthet a kulcs munkavállalók megtartásában

forrás: Prím Online, 2019. október 4. 09:07

Manapság gyakran riogatnak azzal különböző szakértők, hogy a robotok majd rengeteg ember munkáját el fogják venni a közel jövőben, sőt komplett szakmák fognak eltűnni a robotizáció, illetve automatizáció miatt. A hasonló jóslatok pontossága és helytállósága egyelőre kérdéses. Ezzel ellentétben viszont jelenleg a mesterséges intelligencia nemhogy helyettesíti, hanem egyenesen segíthet megtartani az értékes képzett munkaerőt – hívta fel a figyelmet Laczkó Gábor, a Braining Hub IT képzési centrum alapító-tulajdonosa a siófoki Internet Hungary konferencián.

Munkaerőpiaci szempontból a cégek, vállalatok manapság vérzivataros időket élnek, hiszen Magyarországon is egyre több iparágat sújt a munkaerőhiány. Éppen ezért a vállalkozások sikeres működése szempontjából kulcsfontosságú, hogy egyrészt csökkentsék a fluktuációt, másrészt hosszú távon meg tudják tartani a tehetséges, szakképzett munkavállalóikat. 

 

A fentiek miatt a cégeknek egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetnie arra, hogy a kínkeservesen megtalált és magukhoz édesgetett tehetségek számára hosszú távon vonzó perspektívát, illetve munkahelyi körülményeket teremtsenek. Ebben jelenthet nagy segítséget a legújabb technológia, azon belül is a mesterséges intelligencia, mely kiváló eszköz lehet a munkavállalói élmény fejlesztésére. 

 

„Friss magyarországi munkaerőpiaci kutatásokból kiderül, hogy a megkérdezetteknek mindössze alig két ötöde gondolja úgy, hogy jelenlegi munkaadója megfelelően felkészült a munkavállalói élmény fejlesztésére. Mivel ez főleg a magasan kvalifikált, fiatal munkavállalók számára egyre fontosabb tényező, azok a vállalatok hamar bajba kerülhetnek, melyek nem tudnak megfelelően reagálni az idők szavára. Ma már azonban léteznek olyan mesterséges intelligencián alapuló technológiai megoldások, amelyek segíthetnek növelni a munkavállalók motivációját, komfortérzetét és elkötelezettségét” – fogalmazott Laczkó Gábor Stlyers Group cégcsoporthoz tartozó Braining Hub IT oktatási központ alapító-tulajdonosa az Internet Hungary konferencián.

 

Kulcsfontosságú a fejlett feedback-kultúra

Ahhoz, hogy egy munkavállaló megfelelően motivált legyen és jól érezze magát a bőrében egy munkahelyen, elengedhetetlen, hogy folyamatos visszajelzést kapjon és ő maga is folyamatos visszajelzést tudjon adni a cégnél folyó munka kapcsán. Statisztikák szerint a munkavállalók közel kétharmada igényelne több visszajelzést a munkahelyén. A fejlett feedback kultúra kialakítása azonban sok cég számára jelenthet kihívást, azonban ez pont egy olyan terület, amiben a technológia, a mesterséges intelligencia óriási segítséget jelenhet. A Stylers Group például kifejlesztett egy Monica névre keresztelt szoftveres applikációt, amivel a munkavállalók napi szinten helyzetjelentést adhatnak arról, hogy éppen hogyan érzik magukat egy adott feladat kapcsán. A cég ezt, főleg fejlesztőkből álló saját munkavállalóin már sikeresen használja.

 

„A mesterséges intelligencia és a gamifikáció segíthet többek között abban, hogy a különböző személyiség típusú munkavállalók számára megtaláljuk azokat a feladatokat, amiben a leginkább ki tudnak teljesedni, és a leginkább komfortosan érzik magukat. Ez minden olyan szakterületen, iparágban fontos lehet, ahol több embernek, csapatban, koordinált munkát kell végeznie, hiszen egyáltalán nem mindegy az egyes projektek sikeressége szempontjából, hogy csapaton belül az adott feladatot az erre legalkalmasabb csapattagnak tudjuk-e kiosztani – fűzte hozzá Laczkó Gábor.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59