A FlixMobility új tech hubot nyitott Nürnbergben
Európa legnagyobb távolsági buszszolgáltatója a nürnbergi ZOLLHOF tech inkubátornál nyitott új bázist szeptember végén. A vállalat útja így az alapítók gyökereihez vezet vissza, hiszen mindhárman a nürnbergi régióból származnak. A következő években innen fejlesztik majd a FlixCar telekocsi szolgáltatást és optimalizálják az e-commerce csatornákat.
2020 végére már közel 50 munkavállaló dolgozik majd a FlixTech új nürnbergi hubjában. A FlixMobility fejlesztői részlege jelenleg megközelítőleg 250 IT szakembert foglalkoztat Berlinben, Münchenben és az ukrajnai Harkovban. A csapat új normákat alakít ki a digitális termékfejlesztésben és elkötelezett az iránt, hogy a FlixBus, FlixTrain és FlixBus Charter utasainak magas színvonalú utazási élményt biztosítson, elsősorban adatvezérelt megoldások és magas fokú automatizáció révén. Az IT team agilis szervezeti struktúrája elősegíti, hogy innovatív szellemben a legkorszerűbb szolgáltatás jöjjön létre.
Digitális mobilitás: fókuszban az e-commerce és az új FlixCar szolgáltatás
A FlixMobility a kezdetektől a felhasználó központú és innovatív megoldásokra fókuszál, hogy az utazást a lehető legegyszerűbbé tegye. A vállalat már korábban is fejlesztett házon belül technológiai megoldásokat a Google Asszisztens, Amazon Alexa és olyan fizetési lehetőségek, mint a Google Pay integrációjához, emellett folyamatosan optimalizálja mobil alkalmazását és weboldalait. „Fejlődésünk az elmúlt években megmutatta, hogy csapatunk és digitális termékeink továbbra is hatalmas növekedési potenciállal rendelkeznek. A most kialakuló nürnbergi team leginkább az új FlixCar szolgáltatás digitális infrastruktúrájának fejlesztésével és az e-commerce terület további optimalizálásával foglalkozik majd.” – mondta el Daniel Krauss, a FlixMobility társalapítója és CIO-ja.
Nürnberg – ideális high-tech lokáció Németországban
Nürnberg München és Bonn mellett a legtöbb IKT szektorban foglalkoztatott munkavállalóval rendelkező városok egyike német viszonylatban. A tavalyi évhez képest a Nürnbergben infokommunikációs területen munkát vállalók száma 4,3 százalékkal nőtt.
„Már kiépült német high-tech lokációként Nürnberg ideális körülményeket biztosít ahhoz, hogy a FlixTech tehetségeinek számát növeljük. Én egy Fürth közelében lévő kisvárosból származom, így jól tudom, milyen fontos Nürnberg régiója az IT iparág számára.” – tette hozzá Krauss.
Nürnberg gazdaságért felelős tisztviselője, Dr. Michael Fraas: „Üdv itthon, FlixBus! Az egyik legsikeresebb német startup vállalat alapítói a mi régiónkból származnak, és most a cég is megjelenik Nürnbergben. Ez egy visszajelzés a pezsgő startup és digitális közösségnek otthont adó üzleti lokációnknak. A FlixBus jó példát mutat a közösségnek arra vonatkozóan, hogy egy startup a technológia, az adatok ügyes felhasználása és az ügyfélközpontúság révén gyorsan piacvezetővé válhat.”
ZOLLHOF - tech inkubátor – helyi tapasztalat és startup támogatás
A FlixMobility már évek óta együttműködik a ZOLLHOF tech inkubátorral. A ZOLLHOF a leggyorsabban növekvő inkubátor Németországban, pre-seed és seed fázisban lévő fiatal tech startupok bölcsője. Az itt kiemelt tech témák az IoT, mesterséges intelligencia, vállalati technológia, ipar 4.0 és digitális egészség. A ZOLLHOF számos olyan, már kialakult vállalattal együttműködik, akik vezető szerepet töltenek be a digitális változásban. A FlixMobility most egy újabb befolyásos piaci szereplőként csatlakozik és erősíti tovább Nürnberget, mint IT lokációt.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.