Biztonságban érzik magukat a magyarok chatelés közben?
Az adatvédelem január 28-án tartott világnapja alkalmából és a felhasználók internetes biztonságának fontossága miatt, a Rakuten Viber közel 4 millió embert kérdezett meg kilenc közép- és kelet európai országból, a digitális biztonságukkal kapcsolatban.
A Viber egy kérdőívet használt a felméréshez az ismert alkalmazáson, melyet Magyarországon, Görögországban, Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban, Szerbiában, Szlovéniában és Legyelországban érhettek el. A kutatásból kiderült, hogy a felhasználóknak mennyire fontos a digitális biztonság. A kérdőív végül a Viber csoportbeszélgetéseinek egyik legizgalmasabb felmérésévé vált: több ezren mozdították előre a kutatást válaszaikkal, a négy fő kérdésre több mint 170 ezer felhasználói reakció érkezett a régióban.
Az adatvédelem kérdését a magyarországi felhasználók 71%-a kiemelt fontosságúnak találta. Az attitűd a régió további országaiban is hasonló: a résztvevők 82%-a fejezte ki aggodalmát az internetes biztonságával kapcsolatban.
A második kérdésre a közép- és kelet-európai válaszadók többsége (47%) szerint új szabályozásra van szükség az online biztonságunkat illetően, a válaszadók 41 százaléka viszont elégedett a jelenlegi rendszerrel – eközben 12% vélte úgy, hogy az interneten a közeljövőben új adatvédelmi szabályozás léphet életbe.
Használt alkalmazásaikban a végponttól végpontig tartó titkosítás a legfontosabb a magyar felhasználók számára – derült ki a harmadik kérdésre adott válaszok alapján.
Az utolsó kérdés a Viber biztonságára vonatkozott, a közép-és kelet-európai felhasználok 90 százaléka, míg a magyarok 94 százaléka érzi magát inkább vagy teljesen védve az üzenetküldő alkalmazás használata közben.
„Piacvezető tech vállalatként célunk, hogy biztonságos és privát alternatívát kínáljunk a modern kommunikációs térben, miközben nagy hangsúlyt fektetünk a megbízhatóságra és tisztelettel bánunk felhasználóink személyes terével. Emiatt fontos számunkra, hogy fenntartsuk a párbeszédet az adatvédelemmel és az internetes biztonsággal kapcsolatban. Célunk elérésének érdekében valódi diskurzust kezdeményezünk felhasználóinkkal. Ez a legtermészetesebb módja, hogy kiszolgálhassuk igényeiket, és összpontosítsuk energiáinkat azokra a területekre, ahol a leginkább számítanak ránk.” – nyilatkozta a kezdeményezés kapcsán Atanas Raykov, a Rakuten Viber nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Volt már, akinek az állásába került az átgondolatlan posztolás
- Mennyiért neteznek a felhasználók világszerte?
- Optimistább cégvezetők, erősödő beruházási szándék
- A magyarok több mint fele hajlandó lenne átképezni magát
- Elindult a Helyi Viber-szám szolgáltatás
- Így cseteltek volna a legnépszerűbb szépirodalmi szereplők
- Űrkutatással kapcsolatos Viber Community-ben cserélhetnek eszmét a technológia és tudomány iránt rajongók
- Szív alakú videóüzenetek Valentin-napra a Viberen
- Megújult külső, rejtett hívószámos chat és csoportos hívások az új Viber 10-ben
- Dönts egyszerűen a Viber legújabb, szavazás funkciójával
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.