Mesterséges intelligenciával a cégek 80 százalékkal gyorsabban növelik nyereségüket
Az Oracle és az Enterprise Strategy Group új tanulmánya szerint azok a szervezetek, amelyek mesterséges intelligenciát és más új techológiákat alkalmaznak pénzügyeik és működésük támogatására 80 százalékkal gyorsabban növelik éves nyereségüket. A “Feltörekvő technológiák: a pénzügyi és működési versenyképesség kulcsa” című tanulmány 13 ország 700 pénzügyi és operatív vezetőjét kérdezte meg, és megállapította, hogy az új technológiák - AI, dolgok internete (IoT), blokklánc, digitális asszisztensek – elfogadottsága elért egy kritikus szintet, bevezetésük meghaladja a várakozásokat és jelentős versenyelőnyt teremtenek a cégek számára.
AI és digitális asszisztensek a pénzügyi precizitás és hatékonyság szolgálatában
Az új technológiákat pénzügyi területen alkalmazó cégek a vártnál jóval nagyobb előnyöket tapasztaltak a bevezetés után:
- Átlagosan 37 százalékkal csökkentek a hibák a pénzügyi elszámolásokban.
- Az AI-t használó szervezetek 72 százaléka arról számolt be, hogy jobb a rálátása a cég üzleti teljesítményére.
- A vezetők 83% -a úgy gondolja, hogy az AI a következő öt évben teljesen automatizálja a pénzügyi zárás folyamatát.
- A digitális asszisztensek 36% -kal növelik a termelékenységet, és 38% -kal felgyorsítják a pénzügyi elemzések készítését.
AI, IoT és blokklánc a rugalmasabb beszállítói láncokért
Az AI, az IoT, a blokkláncok és digitális asszisztensek több információt nyújtanak az ellátási láncokról és segítenek gyorsabbá, pontosabbá tenni azokat. A blokkláncok szélesebb körű elterjedésétől pedig további előnyöket is várnak a cégek.
- Az ellátási láncokban mesterséges intelligenciát használó szervezetek átlagosan 6,7 munkanappal csökkentették a rendelések teljesítését.
- Az IoT-adatok felhasználásával átlagosan 26% -kal csökkentek a teljesítési hibákat a beszállítói láncokban.
- Az AI segít a szervezeteknek 25% -kal csökkenteni a teljesítési-, 30% -kal a készletezési hibákat és 26% -kal lefaragni az állásidőt a gyártás során.
- Azok a szervezetek, amelyek digitális asszisztenseket használnak ellátási láncukban, 28% -kal növelik az alkalmazottak termelékenységét és 26% -kal gyorsabban készítik el üzleti elemzéseiket.
- A blokkláncot használó szervezetek 87% -a elérte vagy meghaladta a megtérülésre vonatkozó várakozásait; 82 százalék pedig jelentős üzleti növekedésre számít a következő évben az új megoldásnak köszönhetően.
- A vezetők 78 százaléka úgy gondolja, hogy a blokklánccal történő ellenőrzés az elkövetkező öt évben legalább 50 százalékkal fogja csökkenti a csalásokat az ellátási láncban.
A feltörekvő technológiák egyértelmű versenyelőnyt jelentenek
A szervezetek túlnyomó többsége ma már bevezettett valamilyen feltörekvő technológiát. A legjobb eredményeket azok a nyitott, innovatív cégek tapasztalják, amelyek akár három vagy több új megoldást is használnak.
- A feltörekvő technológiák széleskörűen elfogadottá váltak, a vizsgált szervezetek 84% -a használja ezen technológiák legalább egyikét élesben (AI, IoT, blockchain, digitális asszisztensek).
- A három vagy több új technológiát alkalmazó szervezetek 82% -a megelőzi versenytársait, míg az új technológiákat nem alkalmazó vállalatoknak csak 45%-a képes erre.
- A több új technológiai elemet alkalmazó szervezetek 9,5-szer nagyobb valószínűséggel tudnak piacvezető pénzügyi és működési precizitást felmutatni.
- A szervezetek 2-3-szor nagyobb valószínűséggel vásárolnak kész technológiai megoldásokat, mintsem saját maguk építsék meg őket (a technológiai megoldástól függően a százalékos arány változik).
- Szinte az összes válaszadó (91 százalék) a SaaS-alkalmazásokat (előfizetéses formában elérhető üzleti alkalmazások) tartotta a feltörekvő technológiák kulcsfontosságú elősegítőinek.
“Ez a tanulmány világossá teszi, hogy a feltörekvő technológiák már meghaladták a próbafázist, és a széles körű elfogadottság felé haladnak" - mondta John McKnight, az Enterprise Strategy Group kutatási és elemzési alelnöke. „Ezeknek a technológiáknak nagyon gyorsan megmutatkozik az eredménye a pénzügyi és operatív területeken, és a legtöbb esetben az előnyök meghaladják a várakozásokat. Ezenkívül a kutatás azt is megmutatja, hogy a feltörekvő technológiák kiegészítik és felerősítik egymás előnyeit, ami kiemeli a holisztikus megközelítés fontosságát.”
A tanulmány összefoglalója innen tölthető le, a teljes terjedelmében pedig ezen a linken hozzáférhető.
Módszertan
A kutatási eredmények 2020. szeptember 19. és október 16. között 13 országban 700 pénzügyi és operatív felsővezetővel készült felmérésen alapulnak. A felmérésben olyan cégek vettek részt, amelyek 1000 vagy annál több alkalmazottat foglalkoztatnak, vagy amelyek éves bevétele 100 millió dollár feletti.
Kapcsolódó cikkek
- Az új családtag a mesterséges intelligencia
- Bemutatkozik a Samsung Galaxy S20
- Speciális AI-alapú kutatás-fejlesztési projektbe kezd az OTT-ONE
- Bosch - Éves pénzügyi eredmények 2019
- Az Oracle TOP 10 felhőtechnológiai előrejelzése 2025-re
- Ezekre a techológiai trendekre érdemes most figyelnie cégvezetőként!
- Önmagában az IoT nem elég
- A Samsung ismertette emberközpontú fejlesztéseit és kísérleti projektjeit
- CES 2020: Mesterséges intelligencia az LG-vel
- CES 2020 – Bosch: Fókuszban a mesterséges intelligencia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.