A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását
A Siemens támogatást nyújt a Volkswagen számára a zwickaui járműüzem elektromos autók gyártására való felkészítésében. A vállalat már korábban is biztosított termékeket és rendszereket a két gyártósorhoz, és segített egy automatizálási sztenderd kidolgozásában különféle modellek különböző tömeggyártásához.
„Célunk az automatizálás mértékének növelése gyártási folyamatainkban, miközben egyszerűsítjük a folyamatokat. Az ipari automatizálás és digitalizáció egyik éllovasának számító Siemens vállalatot – amellyel már régóta partneri kapcsolatot ápolunk – azért választottuk együttműködő partnerünknek, mert rendelkezik az alkalmazáshoz szükséges szakértelemmel ezen a területen” – nyilatkozta Thomas Zembok, a Volkswagen AG gyári automatizálásért és digitális termelésért felelős vezetője.
A várakozások szerint a Volkswagen 2025-re évi másfél millió elektromos autót fog gyártani. Az ilyen szintű tömeggyártás megvalósításához a zwickaui gyárban 2020 végére teljesen átállnak az e-mobilitásra és átfogó digitalizációt valósítanak meg. Az elektromos autó alapja az akkumulátort és két tengelyt magában foglaló MEB-platform (moduláris elektromos hajtásrendszermátrix); a kialakítástól függően legalább az egyik tengely elektromos hajtású. A MEB-platformmal rendelkező modellek gyártóüzeme a VASS-sztenderd (Volkswagen Audi Seat Skoda) 6. generációján alapul. A VASS-sztenderd hardverekkel, szoftverekkel és vizualizációval kapcsolatos automatizálási megoldásokat, valamint az alkalmazásra vonatkozó képzéshez és továbbképzéshez szükséges anyagokat foglalja magában.
„A VASS-sztenderd révén építőkocka-szerű rendszert kínálunk a stabil gyártáshoz, illetve lehetővé tesszük különböző modellek tömeggyártását ugyanazon a gyártósoron. Egyúttal szilárd alapot biztosítunk a gyártási folyamatok további digitalizációjához” – fejtette ki a Volkswagen AG képviseletében Thomas Zembok.
A karosszéria és a végső összeszerelés első gyártósora már üzemel és a sorozatgyártás is elkezdődött. A második kiépítése jelenleg folyamatban van, a gyártósor a tervek szerint 2020 őszén kezdi meg működését. A TIA-portált (Totally Integrated Automation), a Simatic vezérlőket, a HMI-paneleket (Human Machine Interface) és az ipari PC-ket tartalmazó Siemens technológiát mindkét gyártósor esetében alkalmazni fogják. Ez az automatizálás fokozásának egyik fő mozgatórugója, amely a végső összeszerelésnél 17-ről 28%-ra, a karosszériánál pedig 85-ről 89%-ra emelkedik. Az értéklánc további szakaszaiba történő zökkenőmentes integráció a logisztika területén is megvalósul, például az automatikusan irányított járművek (AGV) révén. A csoport három márkájához tartozó, MEB-platformon alapuló hat modell gyártása a tervek szerint 2021-ben kezdődik Zwickauban. Az elektromos autók ezen új generációjához tartozó első jármű, az ID.3 gyártása már novemberben megkezdődött.
Bernd Mangler, a Siemens Digital Industries járműipari megoldásokért felelős első alelnöke kifejtette: „A VASS-sztenderd nagy előnye, hogy a Volkswagen a más üzemeiben alkalmazott gyártási terv szerint méretezheti azt.” Az alelnök hangsúlyozta: „Az új VASS-sztenderd fontos lépés a Volkswagen gyártási folyamatainak további digitalizációját illetően. A sztenderd számos előnnyel jár: a gyártóberendezések működési paraméterei egységesen szabályozhatók, biztosított a berendezések közötti zökkenőmentes kommunikáció, végső célként pedig növelhető a termelékenység és a termelés hatékonysága.”
Kapcsolódó cikkek
- Már a biztosítók is nekünk kedveznek
- Forradalmi koncepcióabroncs a jövő elektromos járműveihez
- MiR-diadal: a dán cég ismét új mércét állított fel egy új robottal
- A MiR kutatást végzett az AMR-ek belső logisztikában betöltött szerepéről
- Nagy átfogású, háromujjas grippert dob piacra az OnRobot
- Az első digitális egészségügyi konferencia tanulságai
- A biztosítási iparágat is elérte a digitalizáció
- Digital Health Summit – minden, amit ma tudhatunk a jövő egészségiparáról
- Dr. Balog Ádám, az MKB Elnök-vezérigazgatója az ORACLE OpenWorld szakmai előadója
- Költségcsökkentéssel digitalizálódna a bankszektor