Eldobható papír szájmaszkot fejlesztett egy magyar nyomda
A virSTOP nevű szájmaszk teljes mértékben magyar innováció. Előnye, hogy olcsón, gyorsan, akár egyedi négyszínnyomással, nagy mennyiségben előállítható. Elsődlegesen javasolt alkalmazási területe a kereskedelem, mint bevásárlómaszk.
Így néz ki a virSTOP szájmaszk
A virSTOP szájmaszk speciális alakúra vágott kartonpapír és gumi összeszerelésével készül. Az innováció magában a formában van, melynek használatiminta-oltalom bejegyzése folyamatban van. A fejlesztés szakorvosok bevonásával történt.
„A papír szájmaszk, hasonlóan a legtöbb hazánkban is elérhető eldobható orvosi maszkhoz, a felhasználó környezetét védi. Azonban működése a legtöbb maszktól eltérően a páralecsapódás elvén alapul. A papír minimálisan ereszti át a levegőt, ezért a légzés a szem alatti és állkapocs melletti légréseken keresztül, alászívással történik. A kilégzéskor távozó pára a maszk belső oldalán lecsapódik, melyet a papír felszív" – magyarázza Prech Tamás Zsolt, a tervező Media-Press ’91 Kft. ügyvezetője.
A virSTOP szájmaszk működése
Az innováció elsődleges felhasználási területe a kereskedelem. A javasolt alkalmazás szerint az érkező vásárló a bejáratnál megkapja a maszkot és felveszi, majd elintézve a szükséges teendőket, a kijáratnál elhelyezett szemetesbe helyezi. A virSTOP szájmaszk maximum két órán át használható.
Mivel az anyaga papír, így egyedileg nyomtatható, márkázható. Az innováció iránt már hazai és külföldi érdeklődés is érkezett. A gyártási kapacitás jelenleg napi harmincezer darab.
A termék megfelel az EU 2001/95/EK irányelvében foglaltaknak. A termék nem orvosi segédeszköz és nem minősített.
További részletek a www.papirmaszk.hu oldalon érhetők el.
Kapcsolódó cikkek
- Egészségügyi dolgozóknak és hátrányos helyzetűeknek adott támogatást a HungaroControl
- Négy fal a nagyvilág - Szívünkből köszönjük!
- A tartósan tiszta otthon titka a tudatos takarítás
- Vállalati stratégiává vált a digitális munkahelyek kialakítása
- Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat
- A kijárási korlátozások idején közösségi élményt nyújthatnak a videojátékok
- Az ABB növeli az ügyfél-műveletekhez szükséges távkapcsolatainak sebességét
- 2 millió eurós alapot hoz létre a Vodafone Csoport a koronavírus elleni harc támogatására
- Magyarország az internetvilág legjobbjai között
- A Facebook 3 millió dollárt fektet az Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alapba
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról
A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.
A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak
Csillogó tankok, fényes rugóstagok, polírozott króm és porszórásos felületek – a motorkerékpárok esetében elengedhetetlen a vonzó megjelenés. Az egyik német motorkerékpár-gyártónál az ABB robotjai dolgoznak keményen azért, hogy elérjék a járműveknél a kívánt fényezést. Helyüket azonban 8 évnyi fáradhatatlan munka után felújított robotok veszik át.
Indul az Európai Napenergia Akadémia, ahol két év alatt 65 ezer szakembert képeznek ki
2030-ra az Európai Unió célja, hogy 600 gigawatt fotovoltaikus napelem kapacitást építsen ki a kontinensen, amely az EU nettó zéró technológiák iránti keresletének 40%-át fedezné. A jelentős mértékű bővítéshez rengeteg új, ezen a téren szakképzett munkavállalóra van szükség.