Vodafone: Hőkamera segítheti a vállalatokat a járvány idején
A Vodafone Magyarország IoT megoldásai között immár elérhető a Konica Minolta hőkamerája, amely nagy segítséget jelenthet a jelenlegi helyzetben azoknak a vállalatoknak, akik nem tudtak átállni a teljes home office működésre vagy viszonylag nagy ügyfélmozgás jellemző a telephelyükön. Ezen vállalatok esetében különösen fontos, hogy lépéseket tegyenek dolgozóik és ügyfeleik egészsége és védelme érdekében. A hőkamerával egy olyan elsődleges védelmi vonalat állíthatnak fel, melynek köszönhetően csak indokolt esetben lesz szükség tényleges testhőmérséklet mérésre. A rendszert elsőként a Würth szerelte fel budaörsi telephelyén.
A vállalkozások példátlan nehézségekkel néznek szembe a világjárvány miatt. Aki tehette, teljes egészében home office működésre tért át, ugyanakkor vannak olyan iparágak, ahol ez nem volt megvalósítható. Ezeknek a vállalatoknak komoly lépéseket kell tenniük az alkalmazottak és ügyfeleik biztonsága érdekében. Ennek egyik eleme lehet a dolgozók és a külső partnerek rendszeres ellenőrzése, mellyel idejében kiszűrhetők az esetlegesen lázas személyek. Erre kínál megoldást a Vodafone Magyarország legújabb IoT megoldása, ami a Konica Minolta hőkameráját használja. A kamerának köszönhetően a tényleges testhőmérséklet mérésre csak indokolt esetben van szükség, folyamatosabbá, akadálymentesebbé téve ezzel a normál munkamenetet.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy a koronavírus járvány miatt a vállalkozásoknak eddig nem tapasztalt kihívásokkal kell szembenézniük, ezek közé tartozik a munkavállalók, ügyfelek, és partnerek rendszeres egyészségügyi ellenőrzése is, hiszen ez nagymértékben hozzá tud járulni a vírus terjedésének megakadályozásához. A Vodafone Magyarország számára kiemelten fontos, hogy ebben a nehéz helyzetben minden lehetséges módon segítse és megkönnyítse a partnerei életét. Ennek részeként mostantól elérhető vállalati IoT megoldásaink között a Konica Minolta hőkamerája és a hozzá kialakított rendszerünk.” – mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone Magyarország szolgáltatásai között elérhető hőkamerát elsőként a Würth Szereléstechnika Kft. vette igénybe, akik a kamera mellett kontroll eszközként kézi hőmérős ellenőrzést is végeznek az összes dolgozón a budaörsi telephelyre való belépéskor. Ezzel a beiktatott védelmi vonallal biztosítják raktáruk és irodai dolgozóik védelmét a koronavírustól.
„A jelen járványügyi helyzetben minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy cégünk működése egészségügyi szempontból is biztonságos maradjon. Erre kínál számunkra gyors és hatékony megoldást a Konica Minolta hőkamerája. Az érintés nélküli hőmérőmodul segítségével nem csak a cégközpontban dolgozókat tudjuk ellenőrizni, hanem mindenkit, aki az épületbe belép. Ezzel is segítve a fertőzésveszély csökkentését.” – fűzte hozzá Csapó Gergely, a Würth Szereléstechnika Kft. operatív vezetője.
A Thermal Radiometry technológiával rendelkező kamera képes a pixel pontosságú felületi hőmérséklet mérésére, kifejezetten magas – akár 0,3 °C – pontossággal. A kamera beltéren, a telephelyek előterében vagy a folyosóra felszerelve 1-5 méter távolságból képes felmérni az adott tárgy vagy személy hőmérsékletét. A rendszer megfelelően konfigurálva képes jelzést adni a személyzet számára, ha a belépő vendég vagy dolgozó hőmérséklete meghaladja az előre beállított értéket. A beállított értéktől eltérő – magasabb mért érték - esetében automatikus hangjelzést ad ki a rendszer, de az értesítés történhet egy, a számítógépen felugró ablak vagy e-mail formájában is. Az illetékes személyzet így időben tudomást szerezhet az esetlegesen fertőzött belépőkről, megkezdve az azonnali elkülönítést és a megerősítő, kézi lázmérést. Az adatkommunikáció vezetékes internet vagy ipari router segítségével működik, de igény esetén mobilkapcsolattal is üzemeltethető.
A kamera felhasználási lehetőségei számos területre kiterjednek. Az eszköz két szenzorral rendelkezik: egy hőmérsékletet mérő „Thermal Radiometry” szenzorral és egy normál, 6Mpixel felbontásúval, mely vizuális megerősítést is adhat az adott tárgyról vagy személyről. A kamerák képesek bármilyen felület hőmérsékletének mérésére, ezáltal a preventív tűzjelzésre, bizonyos eszközök hevülése esetén. A thermal megoldás alkalmas lehet ezen felül összefüggő kerítéshatárok figyelésére, ahol a kamerától akár több száz méterre lévő behatolóról is képes riasztást adni a rendszer.
Kapcsolódó cikkek
- 2 millió eurós alapot hoz létre a Vodafone Csoport a koronavírus elleni harc támogatására
- A Vodafone Magyarország köszönti a Magyar Telekomot az 5G klubban
- Díjmentes 100 perc a kiemelten veszélyeztetett korosztály számára a Vodafone-tól
- Tapsvideó és kedvezmény az egészségügyben dolgozóknak
- A Vodafone telefonos és online ügyintézésre kéri az ügyfeleket
- A Vodafone további frekvenciasávokat szerzett az 5G hálózat fejlesztéséhez
- Ingyenes tartalmakkal segíti a diákokat és a tanárokat a Vodafone
- Életet menthet az ÉletMentő applikáció
- Több ezer ember életét tette könnyebbé négy Főállású Angyal
- Harminc napig tartó Black Friday akciót hirdet a Vodafone
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.