Azért fizet egy budapesti étterem, ha nem lájkolod őket
Szokatlan akciót indított egy belvárosi étterem, hogy kimozdítsa az embereket a számítógép elől. A Tapassio nevű tapasozó 3000 forintot von le mindenkinek a számlájából, aki felvállalja, hogy egy hétig nem lájkolja a Facebook-bejegyzéseiket. Ezzel a húzással szeretnék ösztönözni a lakosságot arra, hogy a koronavírus miatti bezártság után ismét keressék fel kedvenc vendéglátóhelyeiket.
Bár már hivatalosan újra járhatunk éttermekbe, sok helyen elmaradnak a vendégek. A Budapest belvárosában működő Tapassio szokatlan akciót indított, hogy visszacsábítsa a négy fal közé ragadt, képernyők előtt ülő vendégeit.
„Megelégeltük a virtuális világ örömeit és úgy döntöttünk, hogy minden elmaradt Facebook like-ot 1000 ft-tal jutalmazunk” – mondják a tulajdonosok.
Az étterem átlagban hetente háromszor posztol valamit a közösségi oldalára, így összesen 3000 forintot vonnak le személyenként a számlából, amennyiben a vendégnek sikerül kontrollálnia like-olási kényszerét. Mindössze jelezni kell a felszolgálónak, hogy az adott héten egyetlen alkalommal sem kedvelte a bejegyzéseiket.
Mint mondják, azért találták ki az akciót, mert az egyhelyben ücsörgés kevés ahhoz, hogy a személyzet is jóllakjon. Remélik, hogy a szokatlan felhívás visszahozza az embereket a „való világba” és újra felfedezik a főváros éttermeit.
A Bazilika melletti Tapassio étterem tavaly nyáron nyitott meg. A tapasozóban olasz-magyar-spanyol séfgárda állított össze különleges kínálatot, a „minifogásokkal” az egymással osztozás örömét is átadják a hozzájuk érkezőknek. A tapas-kóstolásnál ugyanis kevés finomabb és szórakoztatóbb szokás létezik.
Kapcsolódó cikkek
- A Facebook 3 millió dollárt fektet az Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alapba
- Telenor-szubjektív a tavaszi szünetre Koren Balázstól, a HiperSuli szakmai vezetőjétől
- A közösségi oldalakon a felhasználók 81 százaléka nem érzi biztonságban személyes adatát
- Menhelyi kutyáknak segít állást találni a Telenor
- Több új eszköz lesz elérhető a Facebookon és az Instagramon
- Átláthatóbbá teszi az oldalakat és a hirdetéseket a Facebook
- Nyilvánosságra hozza moderálási irányelveit a Facebook
- Változnak az adatkezelési beállítások a Facebookon
- Otthonvédelem online
- Már nem csak saját névvel regisztrálhatunk a Facebookra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.