Digitális összefogással élhetőbbnek látjuk a jövőt
Összefogás, tettrekészség, meglátni az élet szépségeit, kevesebb rohanás és több együtt töltött idő – ezek a fontosabb dolgok, amelyeket a magyarok tovább vinnének a koronavírus miatti korlátozások idejéből. A Telekom legfrissebb kutatása* szerint tízből heten gondolják azt, hogy a digitális megoldások és a vírus miatti korlátozások eredményeképp életformánk végérvényesen megérett a változásra, és ebben nagy szerepe volt és lesz az internetnek.
Több együtt töltött idő, kevesebb rohanás – ez az a két dolog, amit a válaszadók csaknem kétharmada tovább vinne a vírus utáni időszakra. A több magára fordítható időt és a segítségnyújtást is a megkérdezettek több, mint fele említette a kutatásban, ami azt jelenti, hogy megélték, ezeket a dolgokat, méghozzá pozitívan. A Telekom megbízásából, az eNET által végzett online kutatásából kiderült, hogy a magyar lakosság körében felértékelődött az összefogás, a tettrekészség és az egymás iránti szolidaritás szerepe, ezt megtapasztalták a koronavírus miatt bevezetett korlátozások idején és szeretnék tovább vinni a következő időszakra is.
A válaszadók 77 százaléka szerint sok fellépő probléma megoldására közösen, összefogva találtak megoldást és 76 százalékuk sokat tanult ebből a nehéz időszakból. Mindebben pedig óriási szerepe volt az internetnek – tízből kilenc ember szerint a digitális technológiák és internet nélkül nagyobb bajban lettünk volna. A digitális megoldások teremtette lehetőségek eddig nem látott empátiát hoztak elő az emberekből. Bár tízből legalább nyolcan várták, hogy visszatérjen minden a régi kerékvágásba, ennyien gondolják jelenleg is úgy, hogy a jó dolgokat tovább kell vinni.
A kutatásban részt vevők 85 százaléka a fiataloknak, azaz a digitális tudás legfőbb birtokosainak, a családon belül is nagy szerepük volt abban, hogy mindenki jól boldoguljon a digitális eszközökkel és háromnegyedük szerint sok fiatal az internet segítségével hasznos dolgokat tett és segített másoknak. Mégis, a nyugdíjasok sokkal pozitívabban látják a fiatalok és a digitalizáció segítő szerepét ebben az időszakban, mint maguk a fiatalok. Mindebből pedig arra következtethetünk, hogy a digitális megoldások révén erősödött a generációk közötti együttműködés, összetartóbb lett a család és a digitális lehetőségek segítségével több generáció képviselői érhetik el, hogy a saját életük nyertesei legyenek.
A korlátozások alatt megváltozott életstílusból sokan a kevesebb és felelősebb fogyasztást is tovább vinnék, a kitöltők 89%-a vélekedik úgy, hogy az internet eszköze lehet a generációk és csoportok együttműködésének a hasznos és jó dolgok elérése érdekében. Érdekesség, hogy a nők nagyobb arányban érzékelték a nehéz időszak pozitívumait, talán épp amiatt, hogy a saját bevallások alapján nekik jobban felborította az életüket a koronavírus. A jövőbe tekintve a nők nyitottabbak a változásokra, mint a férfiak.
A Telekom az összefogást és a digitális lehetőségek kihasználását minden ügyfelének biztosította a pandémia alatt. Új ajánlataival pedig azt teszi lehetővé, hogy bárki a neki megfelelő módon megtapasztalhassa a korlátlanság élményét díjcsomagváltás nélkül. 3, 10 vagy akár 30 napig érvényes korlátlan mobilnetet biztosító, kedvező áron elérhető eseti adatopciókkal a nyári szabadságok időszaka alatt és azután is mindenki kapcsolatban maradhat a szeretteivel, a munkahelyével, vagy akár egy egész közösséggel is, és tovább viheti azokat jó dolgokat, amiket az elmúlt időszak változásai hoztak az életünkbe.
__________________
* Forrás: eNET online kutatás, 2020. június-júliusi adatfelvétel, N=6252
Kapcsolódó cikkek
- Megnövelt mobilhálózati kapacitással készül a Telekom a nyári szezonra a hazai tavaknál
- Folyamatosan bővül a hazai e-sport
- Új szintre léphet a hazai e-kereskedelem
- Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára
- Május 15-ig lehet nevezni a MagentaFilm Fesztiválra
- Mindent digitálisan – így változtak kapcsolattartási és munkavégzési szokásaink a járvány idején
- További kedvezményekkel segíti a Telekom a digitális összefogást
- A Telekom bemutatja a „MagentaFilm” Magyar Mobilvideó Fesztivált
- Az Apple Watch Series 5 megvásárolható a Telekom webshopjában
- A Telekom elindítja kereskedelmi 5G szolgáltatását
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.