Így változtatta meg a COVID19 az online tartalom fogyasztásunkat
A koronavírus-járvány megjelenése gazdasági válságot és a marketing –, valamint a reklám költségek visszaesését és elmaradását eredményezte az egész világon. Nincs olyan iparág, ahol ne okozott volna gondokat a járvány. Mégis milyen módon lehetett használni a tartalom marketinget és mennyire kellett a reklámkiadásokon csökkenteni egyes iparágban? Egy biztos a válság igazi vesztesei a kulturális szférában dolgozók, illetve az esküvő és rendezvényszervezők. A másik oldalon pedig a videojátékok és az elektronikus kereskedelem növekedését figyelhetjük meg.
Marketingköltések a digitális területeken
A válság kitörésekor a legtöbb iparágban igyekeztek minimalizálni a marketing kiadásokat. Azonban az egészség, FMCG, szórakoztatás, kereskedelem, számítástechnika és elektronika területén nőttek a költések. A többi szegmensben pedig meg kell növelni a reklám büdzsét.
A Whitepress platform content marketing írásokat vizsgálta február és március tükrében. A kutatás több 10 ezer publikációt jelent, iparágakra lebontva. A járvány kitörésekor a videojátékok piacán volt a legnagyobb növekedés, nem beszélve arról, hogy a karanténidőszak megnövelte a webshopok forgalmát. Egyes webáruházak majdnem a karácsonyi rohamra emlékeztető vásárlási jelenlétet értek el. Igaz a marketing költésük is jelentős volt, de a növekedésük 30%-os eredményt jelentett.
Sok zenét hallgattunk és állandóan főztünk a karantén alatt
A zene – annak ellenére, hogy elmaradtak a koncertek és fesztiválok, bezártak a zenés szórakozóhelyek – 12%-os növekedést ért el február és május között. A YouTube és a Spotify hasított. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a platformok használatával jelentősen megnőtt az internetforgalom is.
A főzés pedig 14%-os növekedést eredményezett. Az éttermek és a nagyobb fast-food láncok bezártak, illetve csak kiszállításra álltak át. Sokan ezt drágának tartották, ezért megtanultak főzni a karantén alatt.
Alig növekedett a szex és erotikus tartalmak aránya – 2% - ami azért tükrözi azt, hogy a „maradjotthon” szlogen jegyében nemcsak zenét hallgattunk, hanem erotikus tartalmakat is fogyasztottunk. Az a cég, amely eleve online értékesít a pandémát még jól ki is használta akciókkal és kreatív marketing megoldásokkal.
Többet rendeltünk online a járvány alatt
És ez a tendencia jelenleg is folytatódik! Így növekedtek a logisztikai cégek is, hiszen megnőtt az
internetes kereskedelem forgalma, amely több céget arra ösztönzött, hogy költsön többet a tartalom marketingre.
Újratervezés marketing és sales területen
A reklámcégek és marketingügynökségek hamar reflektáltak a válságra. Fejlesztéseket hajtottak végre és újraterveztek az online térbe. A tartalomgyártást pedig felgyorsították és megnövekedtek az ilyen célú megkeresések is.
Veszélyben a kultúra, jelentős változások az egészségügyben, veszteségek az esküvők és rendezvények területén.
A pandéma kitörése után közvetlenül a kultúra szinte megszűnt létezni, ez hatással volt a tartalmakra is. A kultúrafogyasztók már megcsömörlöttek a vírusról szóló cikkektől, valami jobbra és újabbra vágytak. Ezt bonyolította, hogy a mozik, színházak és kulturális létesítmények nem tudtak mindent átpozicionálni az webes világba. Néhány budapesti art mozi megpróbálkozott online közvetítésessel, de ez nem adta vissza a klasszikus „moziélményt”. Februárhoz képest így a publikációk száma 7%-kal lett kevesebb. Majd 10%-os visszaesést eredményezett az egészségügyi cikkek száma, az ilyen cégek nagyon keveset költöttek tartalmakra, vagy szinte alig.
Az esküvők esetében már szinte előre érezhető volt a visszaesés, az ilyen témájú aktivitások 17%-kal csökkentek a koronavírus következtében. És jelenleg sem indult be nagyon ez a terület, a rendezvényszervezők többsége munka nélkül maradt, vagy kénytelen volt más szektorban elhelyezkedni.
Oktatás és turizmus – van-e kiút a válságból?
Az oktatás területén 20%-ban kevesebb írás született májusban, mint előtte. A koronavírus-járvány következtében az intézmények átálltak a digitális oktatásra, amely nem volt problémamentes. Ennek következtében kevesebb költöttek tartalmi megjelenésekre.
A turizmus szektorban az utazási irodák szinte teljesen áttértek az otthoni munkavégzésre és egyes irodák végleg bezártak. Így a költéseket teljesen megszüntették, nem beszélve a szállodaiparról. Elmaradtak a konferenciák, céges rendezvények és a szokásos fizető vendégek is. Nem volt mit reklámozni. Volt olyan szálloda, amely vendégek hiányában bezárt.
A Turisztikai Világszervezet becslése szerint a Covid miatt az utazók száma 80%-kal fog csökkenni. Így arra kell számítani, hogy legalább 1 évig a helyzet változatlan lesz. Jelenleg az országok besorolása van érvényben, így a zöld jelzésű országba utazhatunk karanténmentesen.
Némi reményre adhat okot, hogy Magyarország erősen újratervezte a turisztikai marketingjét ezzel párhuzamosan pedig a tartalomra szánt költéseit. A nyár elején megnőtt a belföld népszerűsége, sok szálloda telt házzal nyitott újra, a Balaton népszerűbb lett, mint valaha. És hazai régiók új költségvetést készítettek. Hiszen reklámozni mindig kell, ideértve a tartalomgyártást is.
Mit hoz a jövő?
Az online világ felgyorsult és sokan félve egy esetleges második hullámtól, nem változtattak a szokásokon. Egy biztos vezetőknek, országoknak és ezen belül is iparágnak változniuk kell, szükséges az újratervezés és más szemléletmód, hogy könnyebben tudjunk alkalmazkodni az új helyzethez.
Kapcsolódó cikkek
- Teljesen átírta a koronavírus az IT biztonsági stratégiákat
- Az online shopping a magyarok új hobbija
- Házépítési trendek a járvány után
- Az EU rendkívüli forrásokat biztosít a SZTAKI vezetésű nemzetközi COVID-projektre
- Úttörő technológiák, melyek megváltoztatják a világot
- Megérkezett a Vodafone Home egyéni igényekre szabható portfóliója
- A Rakuten Viber elindította a globális éhezés elleni kampányát
- Így változott meg az adatközpontok szerepe a koronavírus idején
- Kutatás az elektronikus fizetésről a pandémiás vészhelyzetben
- NMHH-felmérés: csökken a hagyományos média fogyasztóinak aránya az internethez képest
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.