A nyomtató az új kenyérsütő
A tavaszi nagy keresletélénkülés a digitális eszközök iránt a nyáron sem esett vissza, minden hónapban kétszámjegyű növekedést figyelt meg a MediaMarkt ebben a kategóriában. Az iskolakezdési időszakban pedig 20 százalék feletti forgalomnövekedést tapasztalt a műszaki áruházlánc a tavalyi év azonos időszakához képest. A slágertermékek a laptopok, notebookok, tabletek, nyomtatók és a webkamerák.
Több számítástechnikai eszköz fogy idén, mint tolltartó – ezt mutatják a GKI adatai* az idei iskolakezdés kapcsán. Hasonló tapasztalatai vannak a MediaMarkt-nak is: az IT-eszközök területén a tavalyi év iskolakezdési időszakához képest több mint 20 százalékos forgalomnövekedést realizált 2020 augusztus második felében. Ehhez hozzájárulhatott a koronavírus második hullámára való felkészülés, a szülők idén arra gondolhattak, az újabb távoktatásra is érdemes lehet már most berendezkedni.
A tavasz óta töretlen érdeklődés a MediaMarkt szerint annak köszönhető, hogy a márciusban megindult erős, egy-egy termékkategóriában akár ötszörös mértékű forgalomnövekedés egyfajta tűzoltás volt mind a munkavállalók és munkáltatók, mind pedig a családok részéről. Akkor a legszükségesebb készülékeket szerezték be, amikkel gyorsan meg lehetett oldani a hirtelen változást, az otthoni munkavégzésre és távoktatásra való átállást. Augusztusban viszont tudatos felkészülést mutattak a vásárlói magatartások, a közép- és felső kategóriás laptopokat, notebookokat keresik leginkább a vevők. Ezek funkcionalitásban, tudásban és kapacitásban is erősebbek, mint alsókategóriás társaik és így hosszabb távon szolgálhatják ki a felhasználói igényeket. A készülékvásárlás során az egyik legfontosabb szempont, hogy SSD-vel (Solid-state drive, avagy tartós állapotú meghajtó** ) vannak felszerelve, így gyorsabbak, biztonságosabbak – mivel nincs bennük mozgó alkatrész, kevésbé sérülékeny hordozás közben. Továbbra is érezhető emellett az a trend is, hogy az egyre vékonyabb és kisebb méretű notebook-okat viszik a vevők. A tabletek iránt is magas maradt a kereslet a koronavírus tavaszi megjelenése óta, a legnépszerűbb termékek közé tartozik a vezeték nélküli headset-ek, routerek vagy jelátvivők mellett.
A pandémia másik slágertermékei a nyomtatók és a webkamerák, hazai és globális szinten is ezekből van a legnagyobb hiány. E termékek iránt ugyanis évek óta folyamatosan csökkent a kereslet, a távoktatás és az otthoni munkavégzés miatt azonban hirtelen megugrott az igény, azóta 30-40 százalékos növekedés figyelhető meg csak a nyomtatók forgalmában. Az eszközgyártókat világszerte váratlanul érte egy ilyen mértékű kereslet-élénkülés, a sikeresebb modellek pedig gyorsan el is fogynak, amint megérkeznek az üzletekbe. A műszaki kereskedők, így a MediaMarkt is, igyekeztek azonnal felvásárolni az elérhető készleteket, hogy ki tudják szolgálni a vevői igényeket.
Összefoglalva tehát nem csökkent a digitális eszközök iránti igény a márciusi kiugrás után sem a MediaMarkt tapasztalatai szerint, minden hónapban kétszámjegyű növekedést figyelt meg ezen a területen, augusztusban pedig az egyes termékkategóriák növekedési átlagának több, mint háromszorosát érte el az IT-részleg forgalma. Mindezeket látva a műszaki áruházlánc megnövekedett termékkínálattal készült, hogy minden igényt ki tudjon elégíteni. Készülékvásárláskor a szaktanácsadók azt javasolják a vásárlóknak, hogy érdemes átgondolni, milyen kapacitású eszközökre lehet szükség, milyen felhasználói szokásokhoz és környezetbe viszik a terméket. Az otthonról online végzett, a normál magánhasználatnál intenzívebb hálózati munka nagyobb rendszerkövetelménnyel járhat, de kitettséget jelenthet a vírusoknak is. Utóbbi esetre érdemes kérni az eszközre nemcsak az alapvető szoftverek, de vírusirtó professzionális telepítését és beállítását is.
________________
* RTL Híradó, 2020.08.23. 18:35 – https://rtl.hu/rtlklub/hirek/elobb-erkezik-a-csaladipotlek?utm_source=Facebook&utm_medium=Hirado&utm_campaign=post
** Az SSD egy olyan, mozgó alkatrészek nélküli adattároló eszköz, ami memóriában tárolja az adatot. A mozgó alkatrészek hiánya miatt kevésbé sérülékeny, mint a hagyományos merevlemez, hangtalan, kevés hőt termel, nincsenek a mechanikából adódó késleltetések, az adathozzáférés egyenletesen gyors.
Kapcsolódó cikkek
- Idén is díjazza a legjobb fotósokat a MediaMarkt
- Digitális eszközökkel segíti a leginkább rászorulók oktatását a Huawei
- Épül a digitális tanárok közössége
- Videósorozat a fiatalok digitális eszközhasználatáról
- Merj digitális ajándékot tenni a fa alá
- Digitális karácsony: hagyományos tartalom új keretben
- A digitális eszközök használatát ösztönzi a kormány új programja
- Digitális iskolakezdés: legyünk résen gyermekünk biztonsága érdekében!
- Digitális gyermekkor – tablettel már hétévesen
- Otthonainkban már több a digitális eszköz, mint az élőlény
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.