Lányok ötleteit várja a Microsoft az MI felhasználására
Elindult a Microsoft DigiGirlz AI Challenge 2020 verseny, amely kifejezetten a digitális világ és a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő lányoknak szól. A kvíz-kihívás már elérhető a Logiscool honlapján. Az első akadályt teljesítők 2021 májusáig adhatják be ötleteiket arról, hogy a mesterséges intelligencia miként segítheti a gyermekek életét. A legjobbak díja egy fantasztikus online élménynap a Microsoft Magyarország szervezésében és egyéb értékes nyeremények is gazdára várnak.
Ki mondta, hogy a digitális fejlesztés a fiúk privilégiuma? Az értékteremtés e modern formája éppúgy lehetséges a kreatív lányok számára is, ugyanúgy van helyük az informatika, a kódolás és a mesterséges intelligencia izgalmas világában, mint a fiúknak. Ez már nem a kockák hobbija, hanem egy nagyon izgalmas terület, amelyben a legjobb ötletek akár világmegváltók is lehetnek! A hangsúly az ötleten van, ehhez kell hozzátenni a megvalósításhoz szükséges eszközt, a mesterséges intelligenciára (magyarul: MI, angolul: artificial intelligence, AI) alapuló megoldást. A kérdés, amit az idei Microsoft DigiGirlz AI Challenge versenyen meg kell válaszolni az, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét.
A lányok már tavaly is bizonyítottak: több mint kétszázan fogadták el a Microsoft és a Logiscool alapítványa, a Digitális Tudásért Alapítvány közös kihívását. A díjazottak között volt a 12 éves Fenyőházi Panna is, aki olyan robotot készített 3D nyomtatóval, amely mesterséges intelligencia segítségével képes vicceket mesélni.
Most itt a lehetőség újra, hogy a lányok megmutassák, milyen változatos módokon képesek felhasználni a mesterséges intelligenciát!
A versenyen a lányok két korcsoportban indulhatnak: 8-11 évesek és 12-18 évesek. A megmérettetés első körében három, korcsoportonként eltérő nehézségű kvízt kell kitölteniük, amelyek témakörei a digitális világ, a programozás, a mesterséges intelligencia és a fenntarthatóság. Az első kvíz október 16. óta érhető el a Logiscool honlapján, a második 2020 decemberében, a harmadik pedig 2021 februárjában kerül fel a honlapra. A kvízek visszamenőleg is elérhetőek lesznek, így a később csatlakozók is ki tudják majd tölteni őket.
Aki az első akadályt sikerrel vette, vagyis mindhárom kvízt kitöltötte és átlagosan a kérdések legalább harmadára (15 kérdés a 45-ből) helyesen válaszolt, továbbjut a második fordulóba, ahol már a mesterséges intelligenciáról szóló projektet kell benyújtani 2021 áprilisában. A feladat témája az „AI for Good” azaz „Ötletek arról, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét”.
A verseny zárásaként a kihívást legjobban teljesítő lányok egy fantasztikus online élménynapon vehetnek részt a Microsoft Magyarország szervezésében 2021 májusában és értékes nyereményeket is nyerhetnek.
A kihíváson a verseny oldalán található linkeken keresztül indulhatnak az érdeklődők.
„A DigiGirlz globális program célja, hogy közelebb hozza a lányokhoz az informatikai szakmában rejlő lehetőségeket, saját élményeken keresztül nyújtson betekintést a digitális szakma és a programozás izgalmas világába, és lebontsa azokat az előítéleteket, amelyek ma még kirekesztik a lányokat ebből a világból. Cél továbbá olyan példaképek bemutatása, akik kedvet csinálhatnak a lányoknak a digitális szakmákban való elhelyezkedéshez. A DigiGirlz AI Challenge olyan kihívás, ahol a részvétel egyéni és társadalmi szempontból egyaránt maga a győzelem: minden más – a találkozás, a barátkozás, a tudás és a siker – már csak ráadás.” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.
„A lányok ugyanolyan ügyesek a programozásban, a mesterséges intelligenciához kapcsolódó területeken, és szerencsére egyre többen választják ezt a tevékenységet, később pedig ezt a szakmát. Nagyon hangsúlyos nálunk, hogy egyre több, témába vágó programmal tudjuk megszólítani a lányokat, minél fiatalabb korban, hogy megismerhessék és megszerethessék ezt az izgalmas tudomány területet. Örülünk, hogy Digitális Tudásért Alapítvány szervezésében ismét elindul a Microsoft DigiGirlz AI Challenge, melynek keretében sokaknak bemutathatjuk, hogy a programozás a lányok számára is élmény és valódi jövőbeli életpálya perspektíva.” – tette hozzá dr. Breuer Anita, a Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumi elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az Imagine Cup Junior AI for Good jövő évi versenye
- A Microsoft, a LinkedIn és a GitHub közös digitális továbbképzéséhez már több mint 10 millióan csatlakoztak világszerte
- Mesterséges tananyagot fejleszt az ELTE és a Microsoft
- Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen
- Jövőbemutató fejlesztések a Debreceni Egyetemen
- Intelligens drónok segíthetik a jövő repülőtereit
- Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
- Rohamtempóban próbálnak a cégek képben maradni
- Megmutatjuk, milyen jó lehetőség a digitális oktatás
- Az ABB és a Microsoft AI technológiával segíti a fenntartható élelmiszertermelést
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.