Az e-kereskedelemre fókuszáló startupok lehetnek a világjárvány nyertesei?

forrás: Prím Online, 2020. november 5. 19:44

660 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a Conversific Zrt., egy a nemzetközi e-kereskedelemi analitikai piacon versenyző debreceni startup, amelynek egyedi megoldása mára 180 ország több mint 20 ezer webáruházának bevétel- és profit növelését támogatja automatikus elemzésekkel és testreszabott ajánlásokkal. 

Olyan ingyenes e-kereskedelmi benchmark adatokkal is segíti a webshop tulajdonosokat, amivel más szereplők, köztük az analitikai piacon világelső Google Analytics sem. Mára a bevételek 90%-a külföldről, azon belül is az export bevételek 60%-a az angolszász országokból – USA, Anglia, Kanada, Ausztrália – érkezik. Az MFB csoporthoz tartozó Hiventurestől valamint a Bonitás Alapkezelő Zrt-től kapott befektetést további piacrész növelésre és innovációra kívánja fordítani a cég.

 

Az elmúlt években folyamatosan növekedett az online értékesítés forgalma itthon és globálisan egyaránt. Tavaly 625 milliárd forintos éves forgalmat bonyolítottak a hazai webáruházak, ami a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át jelenti. A GKI Digital adatai szerint az aktív online vásárló lakosság száma mára elérte a 3,35 millió főt hazánkban, az éves online forgalom – a koronavírus járványnak is köszönhetően – pedig 30%-kal lehet magasabb, mint a tavalyi évben. Ahogy a kereskedelem egyre nagyobb része tevődik át az online térbe egyre több olyan vállalkozás is létrejön, amelyik a webshopokat igyekszik helyzetbe hozni – analitikai megoldásokkal vagy értékesítéstámogató szoftverekkel. 

 

A Conversific azzal az ötlettel indult 2017-ben, hogy nagyszámú mikro- és kisvállalkozást juttasson a legmodernebb elemzési eszközökhöz és számukra is hozzáférhetővé tegye a magasszintű, adatalapú döntéstámogatást. Erre a koncepcióra figyelt fel a Hiventures is 2018-ban, amikor először tőkét emelt a cégben, amelyből a vállalkozásnak sikerült havi előfizetéses árbevételét (MRR) a tízszeresére, a cég értékét pedig négyszeresére növelnie.

 

 

„Az e-kereskedelemet támogató, SaaS – havi előfizetéses rendszerű –üzleti szolgáltatások az egyik legyorsabban növekvő befektetési terület világszerte. A hatalmas, jól célozható és itthonról is elérhető B2B online piacon működő Conversific kiváló befektetési lehetőség volt számunkra is” - nyilatkozta Borbély András, a Bonitás Befektetési Alapkezelő Zrt. befektetési igazgatója. „A cég elkötelezettsége és racionális stratégiai tervezése alapozta meg, hogy a Magvető Befektetési programunk után a Növekedési Befektetési programunkból is biztosítsunk számukra tőkebefektetést” - tette hozzá Katona Bence, az MFB csoporthoz tartozó Hiventures vezérigazgatója.

 

A Conversific három éve lépett ki a nemzetközi piacra, és akkor került be a világ legnagyobb e-kereskedelmi platformjának, a Shopifynak az Appstore-jába is. Az áttörést a Freemium – ingyenesen hozzáférhető és csak az extra funkciókért fizettető – üzleti modellre váltás hozta meg, amikortól a Shopify, WooCommerce és magyar ShopRenter webáruház-platformok használói már az ingyenes verzióval is olyan értékes üzleti információkhoz juthatnak, amivel az iparági versenytársaik adataival tudják összemérni saját teljesítményüket.

 

„Nagy segítség megtudni, hogy hol veszítjük a legtöbbet, hol folyik el a marketingre költött pénz. Rögtön látni, hogy a konverziós ráta mely területen gyengébb az átlaghoz képest és hova érdemes fókuszálni, amiben pedig a konkurenciánál jobb az érték, azt semmiképp nem szabad bolygatni.” - mondja Lakatos Szonja az applikációt használó vikingshop.hu tulajdonosa.

 

Amíg a legtöbb analitikai eszköz elsősorban számokat és technikai információkat nyújt, a magyar megoldás abban segít, hogy ezt az adathalmazt olyan könnyen értelmezhető üzleti információvá és megvalósítható lépésekké alakítsa, amelyekkel az ügyfelek jelentősen növelhetik az árbevételüket.

 

„Komoly növekedési lehetőség áll előttünk, mivel csak az elsődlegesen megcélzott Shopify platformnak több mint 1 millió ügyfele van világszerte, és a számuk évente 30%-kal növekszik” - mondta a tőkebevonás kapcsán Bódog Norbert, a Conversific Zrt. vezérigazgatója. „Bár havonta kapunk felvásárlási megkereséseket, a további fejlesztés mellett döntöttünk. A mostani befektetést arra használjuk, hogy újabb innovációkkal bővítve a terméket, ezen a platformon a részesedésünket 3-5%-ra növeljük, ahol már ma is az egyik legkeresettebb analitikai app mi vagyunk.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01