A virtuális első benyomás vált a legfontosabbá a járvány alatt
A koronavírus-járvány miatt mintha 5-6 évvel szaladt volna előre a világ az online szokásokkal kapcsolatban, ezért a vállalatoknak is dinamikusan kellett alkalmazkodniuk a digitális térben zajló változásokhoz. Magdó Emil kommunikációs szakember szerint a krízishelyzetben az egyik legfontosabb, hogy a cégek stratégiát építsenek fel az online kommunikációjukra is. Mint mondta, a két kulcsszó a hitelesség és a figyelem, hiszen a virtuális első benyomás soha nem volt még ennyire fontos a vállalkozói szférában, mint napjainkban.
2020-ban a koronavírus miatt bevezetett korlátozó intézkedések azt eredményezték, hogy a legtöbb cég a virtuális térbe költözött, arról viszont a legtöbben elfeledkeztek, hogy az online világban is fontos a vállalkozás küldetését következetesen kommunikálni.
Magdó Emil kommunikációs szakember arról beszélt, hogy krízis idején nem szabad stratégia nélkül továbbmenni, ezt a 2008-as világválság is megmutatta. Az online marketingnek mindig voltak ugyan izgalmas eszközei, de sosem volt még akkora varázsa, mint napjainkban.
A bizalomépítés online kezdődik
Az Instagramra, a TikTokra, a Facebookra és az egyéb közösségi oldalakra való regisztráció taktikai lépésként értelmezhető, a válságból való kilábalásnál viszont veszélyes lehet, ha ezeket nem hangolják össze a cégek stratégiai szinten.
„A hirdetésekből kiváló adatokat, visszajelzéseket lehet kapni, de valójában csak az tud egyről a kettőre lépni, akinek stratégiája is van. 2021-re a virtuális első benyomás lett a legfontosabb, legyen szó akár egy weboldalról, akár egy online meetingről, tárgyalásról. Egyre kevesebbet találkozunk már élőben a partnereinkkel, de a felületeinket ugyanúgy a brandhez, a beszélő karakteréhez, tempójához kell igazítani, mint a személyes értékezleteknél” – magyarázta a szakértő.
A Grafcom Media Kft. ügyvezetője úgy fogalmazott, hogy az online marketinget két kulcsszóval lehetne összefoglalni, ezek a hitelesség és a figyelem.
„A hitelességgel kapcsolatban nem kell kötelezően sablonokra építkezni. Érdemes mindent megjeleníteni az adott felületen, amit fontosnak tartunk átadni a cégről, legyen az egy logó vagy egy szlogen. Az e-mailes kommunikációnál megfontolandó vizuális elemet elhelyezni a levelekben és ténylegesen olyan adatokat megadni, amiken elérhetőek vagyunk. Hiába tesz le rendkívüli értékeket az asztalra egy vállalkozó, lehet hibátlan a szolgáltatása, ha nem rendelkezik hivatalosan elérhető címmel, az csorbít a megítélésén” – értékelt Magdó Emil.
A szakértő a figyelem kulcsszó alatt azt érti, hogy például az e-mail kommunikációnkban buzdíthatunk másokat is a környezet védelmére, arra kérve a partnereket, hogy ne nyomtassák ki a levelünket. Ide kapcsolódik az egészség védelme is, ezért érdemes mindig online meetinget felajánlani az ügyfeleknek a megbeszélésekhez.
Egy háttér is sokat dobhat a cég megítélésén
Magdó Emil szerint az online ügyintézés akkorát fejlődött alig néhány hónap alatt, mintha 5-6 évvel szaladtunk volna előre az időben. Minden generáció jobban bízik már a virtuális felületekben, applikációkban, ami ezt a trendet tovább erősítheti a közeljövőben.
Említést tett arról is, hogy az online meetingek jelentős része videóalkalmazásokban történik. Ennek az egyik legjelentősebb eleme, hogy feltölthetünk képet háttérként, a szoftver pedig leválasztja a karaktert arról. A cegreklamozas.hu új szolgáltatásaként egyedi megrendelésre készít olyan digitális háttereket a cégeknek, amik tökéletesen illeszkednek a portfóliójukhoz.
„Könnyű belefutni abba, hogy valaki letölt egy bizonyos hátteret vagy a cég grafikusától kér a sablonokban már felhasznált képeket, de ezek nincsenek a cég vagy a személy “érdekeihez” igazítva. A beszélő kitakarhatja a lényegi információkat róla, így az esetleges megjelenítés nem mutatja meg, hogy mivel is foglalkozik ponosan az adott vállalkozás. Összecsapottnak tűnhet, nem jól értelmezhető a termék és nem feltétlenül keltenek bizalmat az ügyfelekben.” – mondta a kommunikációs szakember.
Ezzel kapcsolatban hozzátette, hogy sok esetben egy több milliárdos cég online megjelenése is egy családi vállalkozáséhoz hasonlíthat. Pedig a járvány miatt hatványozottan is fontos lehetséges új partnerek felé kommunikálni, és ennek a kommunikációnak személyre szabottnak kell lennie.
Fotók: cegreklamozas.hu
Kapcsolódó cikkek
- Immmr: Egyetlen szám minden igényhez
- Továbbfejlesztett érintőceruzás okostelefon
- Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit
- A honor 5X stílusos, mégis megfizethető
- Névjegykártya 2.0: új könyv segíti a cégek online kommunikációját
- Az üzleti kommunikáció titkai
- A Viber legújabb funkciói szórakoztatóbbá teszik az új tanévet
- Sok céget a kiszámíthatatlan kommunikáció vitt csődbe
- Ingyenes online kommunikációs tanfolyam indul vállalkozóknak
- Ingyenes információmegosztás a koronavírus miatt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.